728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۹۴شهر کشور از ۹۱هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۹۴شهر کشور از ۹۱هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

برگزاری کنکور بدون حداقل‌های بهداشتی و فرستادن داوطلبان به قتلگاه کرونا

  • در حالی‌که کارگزاران محلی رژیم به کمبود شدید امکانات بهداشتی و درمانی و گرانی تجهیزاتی مانند ماسک، اذعان می‌کنند روحانی گفت خدمات بهداشتی زیادی به‌صورت رایگان به مردم ارائه شده است. با کشورهای دیگر مقایسه کنید که برای مبارزه با کرونا چه میزان از آنها وجه نقد می‌گیرند
  • زالی: برخی از محدودیتها در پاییز باید ادامه پیدا کند. ممکن است حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس محدود شود، پاییز امسال سخت‌ترین پاییز معاصر خواهد بود
  • معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: در شش ماه گذشته ۲۵۰۰نفر در بیمارستانهای تحت پوشش این دانشگاه (بدون کاشان و بیدگل و آران) به‌خاطر کرونا فوت کرده‌اند. دو هفته تعداد بستریها ۸۰۰ تا ۹۰۰ بود ولی ۵روز است وارد ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ شدیم. در شهریور احتمال خیزش شدید داریم، کادر درمان بسیار خسته‌اند، کارانه پزشکان ۱۴ماه و پرسنل ۷ماه تأخیر دارد... عمده‌ترین مشکل جدا از خستگی، به هم خوردن تمرکز ما در مدیریت بیماری است.
  • سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: وضعیت مازندران هم‌چنان حساس و شکننده است. همه شهرهای استان به جز یک شهر قرمز است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۹مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۹۴شهر ایران متأسفانه از ۹۱هزار نفر و ۲۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۶۵۳نفر، در البرز به ۲۶۹۵نفر، در اصفهان به ۳۹۹۶نفر، در خراسان رضوی به ۶۵۳۴نفر، در خوزستان به ۶۲۵۹نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۹۲۶نفر، در فارس به ۲۵۷۳نفر، در کردستان به ۱۸۲۴نفر، در کرمانشاه به ۲۱۸۵نفر، در گلستان به ۲۶۴۵نفر، در گیلان به ۳۸۳۱نفر، در لرستان به ۳۷۶۲نفر، در مازندران به ۴۳۳۳نفر، در هرمزگان به ۱۱۹۹نفر و در همدان به ۲۳۳۹نفر رسیده است.

در حالی‌که کارگزاران محلی رژیم در اکثر استانها به کمبود شدید امکانات بهداشتی و درمانی و گرانی تجهیزات اولیه مانند ماسک، اذعان می‌کنند روحانی بار دیگر به دروغپردازی پرداخت و گفت: «از زمان شیوع ویروس کرونا خدمات بهداشتی زیادی به‌صورت رایگان به مردم ارائه شده است. با کشورهای دیگر مقایسه کنید که برای مبارزه با کرونا چه میزان از آنها وجه نقد می‌گیرند».

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «برخی از محدودیتها در پاییز هم باید ادامه پیدا کند و ممکن است حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس محدود شود، جمعیت استان تهران قریب به ۱۴میلیون و هشتصد هزار نفر است. این تراکم جمعیت تهران را از سایر استانها متمایز می‌کند. به‌طور مثال در منطقه بهارستان، در جنوب شرقی تهران، تراکم جمعیتی بسیار زیادی را شاهد هستیم که می‌تواند حوزه بهداشت و درمان را با چالشهای جدی روبه‌رو کند. بالاترین آمار از حاشیه‌نشینی مربوط به استان تهران است، که در پاندمی کرونا بیش‌از‌پیش چهره خود را به نمایش گذاشت. روزانه یک میلیون نفر، از استانهای مجاور وارد تهران و در پایان روز از شهر خارج می‌شوند، این جمعیت می‌تواند بار بیماری را به میزان قابل توجهی به سیستم بهداشت و درمان وارد کند. حدود ۴۰درصد از اتباع سایر کشورها در تهران سکونت دارند و ۵۰درصد آنها به‌صورت غیرقانونی در تهران سکونت دارند که در صورت ابتلا تمایلی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند. زباله‌گردی، کودکان کار، معتادان متجاهر از دیگر مؤلفه‌های خطرآفرین در تهران است. پاییز نگران کننده‌ای را پیش رو خواهیم داشت، پاییز امسال سخت‌ترین پاییز معاصر خواهد بود» (همشهری ۲۹مرداد).

در همین حال امروز کنکور سراسری آغاز شد که ۴روز ادامه دارد: گزارش شاهدان صحنه نشان می‌دهد که رژیم برخلاف همهٔ قول و قرارها و حرفهای پیشین، حداقل‌های لازم برای اجرای پروتکلهای بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی را تأمین و تضمین نکرده و تهدید شیوع بیماری و فرستادن داوطلبان به قتلگاه کرونا بسیار جدی است.

در اصفهان، معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت در شش ماه گذشته ۲۵۰۰نفر در بیمارستانهای تحت پوشش این دانشگاه به‌خاطر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند که البته شامل کاشان و بیدگل و آران نمی‌شود... در هر ۲۴ساعت ۱۰۰ تا ۱۵۰بیمار جدید در استان بستری می‌کنیم. تعداد بیماران بدحال در حال افزایش است. دو هفته بود تعداد بستریها ۸۰۰ تا ۹۰۰ بود ولی ۵روز است وارد ۹۰۰ تا ۱۰۰۰بیمار شدیم. در شهریورماه احتمال خیزش شدید بیماری را داریم... اگر تعداد بیماران با همین روند صعود کند میزان بالاتر بستری و مرگ و میر را تجربه می‌کنیم. آنچه همه ما را نگران کرده این است که کادر درمان بسیار خسته شده‌اند، اتفاقات بدی در حال افتادن است، کارانه پزشکان الآن ۱۴ماه و پرسنل ۷ماه تأخیر دارد... بیش از یک‌هزار پرونده مرگ را آنالیز کردیم و عمده‌ترین مشکل جدا از خستگی درمان، به هم خوردن تمرکز ما در مدیریت بیماری است، فشارها نباید به سمتی برود که تمرکز تیم درمان بیش از این آسیب ببیند» (ایسنا ۲۹مرداد).

در مازندران، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «به جز یک شهر همه شهرهای مازندران در وضعیت قرمز است. شهرهای رامسر، آمل، ساری و قائم‌شهر وضعیت نگران‌کننده تری دارند» (ایرنا ۲۹مرداد).

در البرز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۰بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و بیماران بستری شده بد حال در ۲۴ساعت گذشته به ۹۳نفر رسید» (ایسنا ۲۹مرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹مرداد ۱۳۹۹ (۱۹ اوت ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0813a9d3-04ea-4140-a6d8-e800ab964994"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات