728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۹۴شهر کشور از ۹۲هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۹۴شهر کشور از ۹۲هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

  • سوری عضو ستاد کرونا: در همین کنکور ارشد فقط یک کنکوری وقتی برگشته ۱۷نفر از اعضای خانواده و نزدیکان را آلوده کرده باید منتظر یک انفجار مجدد اپیدمی باشیم که بسیار بسیار تلخ خواهد بود
  • محرز: ما گفتیم کنکور را عقب بیندازند تا هوا بهتر شود و در فضای باز برگزار شود. اما وزارت بهداشت را مجبور کردند پروتکل بنویسد. چه کسی می‌خواهد آنرا اجرا کند. کنکور تجمع است و من به‌عنوان کارشناس می‌گویم نباید در فضای بسته برگزار شود
  • نادری نماینده مجلس ارتجاع: شهرداری طرح ترافیک را در روزگاری که میزان فوت کرونا بالای ۲۰۰نفر در روز بود، لغو نکرد
  • فرماندار لنجان: روزانه به‌صورت رسمی بالغ بر ۳۰بیمار کرونایی در لنجان شناسایی و میانگین روزانه سه نفر فوت می‌کنند
  • سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: ۱۱۴شهرستان در سراسر کشور در وضع قرمز و ۱۳۳شهرستان در وضع هشدار قرار دارد

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۳۱مرداد۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۹۴شهر ایران متأسفانه از ۹۲ و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۷۲۳نفر، در البرز به ۲۷۱۵نفر، در اردبیل به ۱۰۸۵نفر، در اصفهان به ۴۰۹۱نفر، در ایلام به ۷۶۰نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۶۱۲نفر، در خراسان جنوبی به ۴۸۴نفر، در خراسان رضوی به ۶۵۷۶نفر، در خوزستان به ۶۲۸۹نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۹۴۶نفر، در فارس به ۲۶۰۳نفر، در قم به ۴۴۷۰نفر، در کردستان به ۱۸۵۹نفر، در کرمانشاه به ۲۲۰۷نفر، در کهکیلویه و بویراحمد۵۳۰ نفر، در لرستان به ۳۸۱۷نفر، در هرمزگان به ۱۲۱۴نفر، در همدان به ۲۳۷۳نفر و در یزد به ۱۱۰۴نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «تعداد شهرستانهای با وضعیت قرمز در استانهای ایلام، بوشهر، کردستان، زنجان، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان روند افزایشی دارد.اکنون ۱۱۴شهرستان در سراسر کشور در وضعیت قرمز بیماری و ۱۳۳شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند» (ایرنا ۳۱مرداد).

حمید سوری عضو ستاد مدیریت کرونا گفت: «وضع کشورمان به‌لحاظ اپیدمی کووید۱۹ اصلاً خوب نیست. در همین کنکور ارشد که اخیراً برگزار شد کیسی را خود من با آن برخورد کرده‌ام که یک نفر کنکوری وقتی برگشته ۱۷نفر از اعضای خانواده و کسانی که با او مواجه داشته را آلوده کرده. باید منتظر یک انفجار مجدد اپیدمی باشیم و برای جامعه ما بسیار بسیار تلخ خواهد بود» (تلویزیون شبکه پنج رژیم ۲۹مرداد).

مینو محرز عضو ستاد کرونا گفت: «ما گفتیم کنکور را عقب بیندازند تا هوا بهتر شود و بتوان در فضای باز برگزار کرد. ورزشگاه بهترین جا برای این کار است، چراغ هم دارند و می‌شود کنکور را شب برگزار کرد. اما گفتند نه، و وزارت بهداشت را مجبور کردند برای آن پروتکل بنویسد. چه کسی می‌خواهد این پروتکل‌ها را اجرا کند؟! کنکور تجمع است و من به‌عنوان کارشناس وزارت بهداشت می‌گویم نباید در فضای بسته برگزار شود چون تجربه مواردی مثل مترو را داریم. آیا در مترو پروتکل‌ها کاملاً رعایت می‌شود؟! بچه‌ها اگر به کووید مبتلا شوند، آن را به درون خانه‌هایشان می‌برند و چند نفر دیگر را مبتلا می‌کنند» (همشهری ۲۹مرداد).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «خستگی مستمر، ایجاد فرآیندهای فرسایشی و تغییرات در وضعیت انگیزشی جامعه پزشکی به‌دلیل فرسایشی و طولانی شدن این پاندمی، مختصات حاکم بر جامعه پزشکی را نسبت به قبل از کرونا تغییر داده است. باید مراقب باشیم که خستگی ناشی از فرسایشی بودن این بیماری به‌عنوان یک آسیب، نقیصه و چالش فراسوی جامعه پزشکی خود را نشان ندهد. چرا که همزمانی کرونا با بیماریهای فصلی، تمایل مردم به حضور در فضاهای سرپوشیده، ایجاد علائم تنفسی و آلرژی در این فصل و ورود موج جدید H۱N۱ بسیار نگران‌کننده است. اگر شرایط به همین روال ادامه داشته باشد، جامعه پزشکی در پاییز به‌طور مستقم تحت فشار مضاعفی قرار خواهد گرفت» (ایسنا ۳۱مرداد).

احمد نادری عضو مجلس رژیم گفت: «شهردار تهران در یک لجبازی طرح ترافیک را که در روزگاری که میزان فوت‌شدگان کرونا بالای ۲۰۰نفر در روز بود، لغو نکرد، ولی بعد از فشارهای زیاد مجبور به لغو طرح ترافیک پایتخت شد، اما اخیراً اعلام شده است که طرح ترافیک از شنبه یکم شهریور آغاز خواهد شد... اگر بنا باشد که دانش‌آموزان از کنکور جان سالم به در ببرند، در ترافیک سنگین پایتخت و یا وسایل حمل و نقل عمومی احتمال ابتلای آنها به این ویروس بسیار زیاد است» (اعتماد آنلاین ۳۰ مرداد).

در مازندران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: «۸۵۱بیمار کرونایی در بیمارستانهای تحت پوشش این دانشگاه بستری هستند که ۲۲۰نفر از آنها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۳۱مرداد).

در اصفهان، فرماندار لنجان گفت: «روزانه به‌صورت رسمی بالغ بر ۳۰بیمار کرونایی در لنجان شناسایی و به‌صورت میانگین روزانه سه نفر در اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند. با توجه به امکانات موجود و با ادامه این روند به مشکلات جدی برخورد خواهیم کرد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۳۱مرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱مرداد ۱۳۹۹ (۲۱ اوت ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d3c9ebb-5179-4461-8f4a-16dab5aa83bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات