728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۷۹شهر کشور از ۸۸هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۷۹شهر کشور از ۸۸هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

  • فراهانی عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع: چگونه حضور رئیس‌جمهور در مجلس آن هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جمعیتی کمتر از کنکور و فضایی بازتر باعث ابتلا به کرونا می‌شود اما داوطلبان کنکور باید سر جلسه حضور پیدا کنند
  • زالی: این خطای راهبردی بود که شعله‌ور شدن کرونا در ماه‌های اخیر را فقط به حساب مردم گذاشتیم. واقعیت این‌گونه نبود
  • خشنود عضو ستاد کرونا در تهران: اکثر بیمارستانها کاملاً درگیر کرونا با حداکثر ظرفیت مشغول هستند. اکثر بیماران کرونایی با وضعیت حاد و بدحال مراجعه می‌کنند
  • دانشگاه علوم پزشکی شیراز: در ۲۴ساعت گذشته ۱۹تن جان باختند و ۱۰۶بیمار در بخش مراقبتهای ویژه هستند
  • دانشگاه علوم پزشکی قزوین: ۶۸بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه، ۲۹نفر متصل به دستگاههای کمک تنفسی و ۸نفر در نوبت استفاده هستند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه۲۴مرداد۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۷۹شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۸هزار و ۴۰۰نفر رسیده است. شمار قربانیان در اردبیل به ۱۰۴۰نفر، در ایلام به ۷۱۰نفر، در تهران به ۲۱۷۳۵نفر، در خوزستان به ۶۱۰۲نفر، در سمنان به ۱۱۰۷نفر، در فارس به ۲۴۹۴نفر، در کرمانشاه به ۲۱۵۵نفر، در گلستان به ۲۴۸۴نفر، در مازندران به ۴۱۸۰نفر، در مرکزی به ۱۰۹۱نفر و در هرمزگان به ۱۱۴۸نفر رسیده است.

فراهانی عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع در واکنش به عدم حضور روحانی در مجلس برای دفاع از وزیر پیشنهادیش گفت: «اکنون این سؤال برای نمایندگان پیش آمده که چگونه حضور رئیس‌جمهور در مجلس آن هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جمعیتی کمتر از شرکت‌کنندگان کنکور و فضایی بازتر باعث ابتلا به کرونا می‌شود اما داوطلبان کنکور با وجود عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید سر جلسه حضور پیدا کنند. رئیس دفتر رئیس‌جمهور باید به این موضوع پاسخ دهد که چرا با روح و روان بچه‌های مردم بازی می‌کنند؟» (سایت مجلس رژیم ۲۳مرداد).

پیش از این واعظی رئیس دفتر روحانی طی نامه‌یی به مجلس اعلام کرده بود، روحانی «بر اساس توصیه کمیته بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا نباید در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت شرکت کند زیرا احتمال ابتلا به بیماری کرونا در این مکان وجود دارد».

در تهران، زالی ر‌ئیس ستاد کرونا گفت: این یک «خطای راهبردی بود که در ماه‌های اخیر، شعله‌ور شدن کرونا را فقط به حساب مردم گذاشتیم که واقعیت این‌گونه نبود. شتابزدگی در بازگشایی‌ها می‌تواند افکار عمومی را به این سمت ببرد که بیماری خاموش شده است. مشکلات و خسارات کرونا به‌مراتب بیشتر از روزهای ابتدایی شروع بیماری بوده است. کرونا استمرار خواهد داشت، اگر نگاه واقعی به کرونا نداشته باشیم، اعتماد عمومی را از دست خواهیم داد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۴مرداد).

خشنود عضو ستاد کرونا در تهران گفت: «اکثر بیمارستانها کاملاً درگیر این بیماری بوده و با حداکثر ظرفیت مشغول هستند. اخیراً اکثر بیماران کرونایی با وضعیت حاد و بدحال مراجعه می‌کنند» (شفقنا ۲۴مرداد).

در فارس، «معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جان باختن ۱۹نفر دیگر طی شبانه روز گذشته، خبر داد و گفت: امروز و بر اساس آخرین آمار، ۹۵۶بیمار بستری هستند که ۱۰۶تن در بخش مراقبت‌های ویژه هستند (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۳مرداد).

در مرکزی، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «در این استان شاهد خیز شدید در اسفندماه و خیز جدیدی در فروردین بودیم. از نیمه خرداد، دوباره شاهد افزایش ابتلا و بستری هستیم. در حال حاضر ۷شهرستان اراک، خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، فراهان و کمیجان در وضعیت قرمز و دو شهرستان شازند و محلات در وضعیت هشدار قرار دارند» (ایرنا ۲۴مرداد).

در اصفهان، «رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا گفت: تعداد مبتلایان کادر درمان به ویروس کرونا در تیرماه با چهارماهه بحران برابری کرد و بیمارستانها و مراکز درمان به مشکل کمبود نیرو برخورد می‌کنند.در این بحران خیرین شهرضایی ۸۶۰میلیون تومان بودجه به کادر درمان و نیازمندان کمک کردند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲۳مرداد).

در هرمزگان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته، ۶بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند و شمار فوتی‌ها به ۶۲۴نفر افزایش یافت.اکنون ۲۹۶بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری‌اند که از این شمار ۶۲نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۲۹نفر از آنها وخیم است» (ایسنا ۲۴مرداد).

در قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد پذیرش شدگان بیماری کرونا به ۲۸۷نفر رسیده است.از این تعداد ۶۸بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده، ۲۹نفر به دستگاههای کمک تنفسی متصل هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه هشت نفر در نوبت استفاده از دستگاه قرار دارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۴مرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴مرداد۱۳۹۹ (۱۴اوت۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb99405b-6ca8-49bc-979c-69c755e8284b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات