728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۷۳شهر کشور از ۸۶هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۷۳شهر کشور از ۸۶هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

  • روزنامه جهان صنعت پس از آن که به‌نقل از دکتر محبوب‌فر عضو ستاد مقابله با کرونا نوشت آمار مبتلایان و فوتیها ۲۰برابر آمار اعلام شده وزارت بهداشت است، توقیف شد
  • معاون سابق وزارت بهداشت: باید تک‌تک خون‌ها پاسخ داده بشود. چرا به مردم دروغ می‌گوییم مردم صداقت می‌خواهند شفافیت می‌خواهند
  • حریرچی: داروی ۱۰میلیونی و ۵۰میلیونی وقتی تجویز می‌شود در فقرا سندروم حسرت می‌دهد چون نمی‌تواند تهیه کند و این یک بغض فرو خورده می‌شود. اعتراض ایجاد می‌کند، اینها هزینه دارد
  • روزنامه حکومتی ستاره صبح: در صورت برگزاری کنکور و مراسم محرم باید آماده مواجهه با موج سوم کرونا باشیم. وزارت بهداشت از کاهش آمار صحبت می‌کند اما بسیاری از بیمارستانها ظرفیتی برای پذیرش بیماران کرونایی ندارند، بازی با عدد، رقم و آمارها چه معنایی دارد

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه۲۰مرداد۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۷۳شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۶هزار و ۲۰۰نفر رسیده است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۲۵۱۵نفر، در البرز به ۲۵۹۰نفر، در اردبیل به ۱۰۱۰نفر، در اصفهان به ۳۷۹۳نفر، در تهران به ۲۱۲۵۰نفر، در خراسان رضوی به ۶۳۴۳نفر، در سمنان به ۱۰۸۰نفر، در فارس به ۲۴۰۰نفر، در قزوین به ۷۱۰نفر، در کرمان به ۱۳۰۳نفر، در کهکیلویه و بویراحمد به ۴۷۸نفر، در گلستان به ۲۳۶۷نفر، در گیلان به ۳۶۵۷نفر، در مرکزی به ۱۰۲۸نفر، در هرمزگان به ۱۰۹۵نفر و در همدان به ۲۲۱۴نفر رسیده است.

روزنامه حکومتی جهان صنعت پس از آن که به‌نقل از دکتر محبوب‌فر عضو ستاد مقابله با کرونا نوشت آمار مبتلایان و فوتیها ۲۰برابر آماری است که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، به حکم ”هیات نظارت بر مطبوعات“ توقیف شد. این در حالی است که روزنامه حکومتی وطن امروز در ۹ اردیبهشت نیز به‌نقل از محبوب‌فر نوشته بود: «آمار کنونی بیماری کرونا ۲۰برابر آن چیزی است که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود و این موضوع باعث شده است شهروندان این بیماری مرگبار را جدی نگیرند».

از سوی دیگر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت رژیم گفت: «داروی ۱۰میلیونی و ۵۰میلیونی وقتی تجویز می‌شود در فقرا سندروم حسرت می‌دهد چون نمی‌تواند تهیه کند و این یک بغض فرو خورده می‌شود که بعد یک جایی صدای آن در می‌آید، بدانیم! بعد به خودمان می‌خورد به‌صورت خودمان محکم می‌خورد اینجا نخورد بعد می‌خورد... . اعتراض ایجاد می‌کند، نارضایتی، اینها هزینه دارد» (تلویزیون شبکه یک رژیم ۱۹مرداد).

علویان عضو هیأت علمی دانشگاه پزشکی بقیه‌الله و معاون سابق وزارت بهداشت با اشاره به دروغپردازیهای روحانی گفت: «اگر تصمیمات غلط بگیریم... تک تک خون ها باید پاسخ داده بشود... ما به جای این‌که دنیا را شگفت‌زده کنیم و برای دنیا مدل ارائه کنیم، از تجربیاتشان استفاده کنیم. ما یکی از محدودیت‌هایمان تست تشخیصی هست. کیت کم داریم. مگر گفته نشد که ما کیت‌هایمان را به ترکیه و آلمان صادر کردیم؟ کلماتی مثل این‌که ما در زمینه تولید واکسن کرونا از جهان یک قدم عقب نیستیم، این کاملاً دروغ هست ما دروغ نباید به مردم بگوییم. ۱۲کشور مطالعه انسانی انجام دادند، در آمریکا الآن ۳۰هزار نفر واکسن آزمایشی گرفتند؟ آیا قبول دارید در انگلستان در آلمان در کشورهای حاشیه جنوب خلیج‌فارس در ترکیه واکسن انسانی مورد آزمایش قرارگرفته برای آزمایش مطالعات انسانی فاز ۱ و ۲ و ۳ در ایران آیا مطالعه انسانی انجام شده؟ چرا به مردم دروغ می‌گوییم ما یک قدم از دنیا عقب نیستیم مردم صداقت می‌خواهند شفافیت می‌خواهند» (تلویزیون شبکه سلامت رژیم ۱۸مرداد).

در تهران، نظرسنجی شهرداری نشان می‌دهد «اغلب مردم شهر تهران نسبت به مهار ویروس کرونا در کوتاه‌مدت خوش‌بین نیستند و نگرانی آنها از ابتلا به کرونا، در نیمه مرداد ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده است. در روزهای اخیر آمار بالای افراد مبتلا و نیز افزایش تعداد جان‌باختگان، باعث افزایش نگرانی مردم شده است» (اعتماد آنلاین ۱۹مرداد).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «آمار کل مبتلایان در اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل در ۲۴ساعت گذشته ۸۶۰نفر ثبت شده. هیچ شهرستان سفیدی در استان وجود ندارد و وضعیت شهر اصفهان نیز قرمز است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹مرداد).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی از پذیرش ۷۳بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته خبر داد و گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۷نفر که تست کرونای آنها مثبت بود، جان خود را از دست دادند و حال ۶۸نفر وخیم است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹مرداد)

در اردبیل، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «۶نفر در ۲۴ساعت گذشته فوت کرده‌اند. وضعیت استان قرمز است و آمارهای روزانه ثبات نداشته و غالباً افزایشی است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹مرداد).

در فارس معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: «هم‌اکنون ۹۵۴بیمار کرونایی بستری هستند. ۱۰۳نفر از آنها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و ۱۵نفر در در ۲۴ساعت گذشته جان خود را از دست دادند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹مرداد).

یک روزنامه حکومتی نوشت: «در صورت برگزاری کنکور و مراسم محرم باید آماده مواجهه با موج سوم کرونا باشد. روز گذشته وزارت بهداشت از کاهش آمار حرف زد، در حالی که بسیاری از بیمارستانها ظرفیتی برای پذیرش بیماران کرونایی ندارند. در چنین شرایطی بازی با عدد، رقم و آمارها چه معنایی دارد؟!. . تعداد کثیری از پزشکان دلسوز، مستقل، متعهد و غیردولتی کشور که دل در گرو مافیای کرونا ندارند قبلاً نیز هشدار داده بودند که اگر این وضعیت تداوم پیدا کند احتمالاً در شهریورماه شاهد آمار بالای مرگ‌ومیر باشیم» (روزنامه ستاره صبح ۲۰مرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰مرداد۱۳۹۹ (۱۰اوت۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c63803dc-2af7-4a5e-914c-671cb660a246"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات