728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۶۹شهر کشور از ۸۴هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۶۹شهر کشور از ۸۴هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

  • رئیس کمیسیون بهداشت مجلس رژیم: تنها راه مقابله با ویروس کرونا استفاده از ماسک است اما متأسفانه ۴۰ تا ۵۰درصد جمعیت کشور توان خرید ماسک را ندارند
  • رئیس بیمارستانهای خمینی شهر: تاکنون ۱۸۷نفر در این شهر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند، کادر درمان خسته شده‌اند و تعدادی از پزشکان و کادر درمانی مجدد در این چند روزه مبتلا شده و از چرخه درمان خارج شده‌اند
  • استاندار تهران: وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا هم‌چنان در استان تهران ادامه دارد. پایتخت و چند شهرستان دیگر در وضعیت قرمز قرار دارند
  • طبق مصوبه ستاد کرونا، گورستانهای مشهد از ۲۳تیر ماه امسال مجدداً بسته شدند و مراسم دفن با تعداد محدودی از بستگان انجام می‌شود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۷مرداد۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۶۹شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۴هزار و ۴۰۰نفر رسیده است. شمار قربانیان در البرز به ۲۵۵۵نفر، در اردبیل به ۹۸۵نفر، در بوشهر به ۹۸۵نفر، در خراسان رضوی به ۶۲۳۸نفر، در خراسان شمالی به ۱۲۳۷نفر، در خوزستان به ۵۸۸۲نفر، در زنجان به ۷۹۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۶۴۶نفر، در فارس به ۲۳۴۵نفر، در کرمانشاه به ۲۰۵۰نفر، در گلستان به ۲۳۰۰نفر، در گیلان به ۳۵۲۷نفر، در لرستان به ۳۴۴۰نفر، در مازندران به ۳۹۴۴نفر، در مرکزی به ۹۹۸نفر، در هرمزگان به ۱۰۵۵نفر، در همدان به ۲۱۹۹نفر و در یزد به ۹۶۵نفر رسیده است.

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رژیم گفت: «تنها راه مقابله با ویروس کرونا استفاده از ماسک است اما متأسفانه ۴۰ تا ۵۰درصد جمعیت کشور توان خرید ماسک را ندارند و باید به‌طور رایگان در اختیار آنان قرار داده شود... با خیّران در نقاط مختلف کشور نیز در ارتباط هستیم تا بتوانیم اقلام بهداشتی برای نیازمندان سیستان و بلوچستان تهیه و در اختیار آنان قرار دهیم» (انتخاب ۱۶مرداد).

در تهران، استاندار گفت: «تا صبح روز ۱۶مرداد امسال، ۳هزار و ۹۳۶نفر بیمار کرونایی در بیمارستانهای این استان بستری بودند... وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا هم‌چنان در این استان ادامه دارد و محدودیتهای هفته‌های گذشته نیز به تبع آن برای هفته آینده اعمال می‌شود. هم‌چنان پایتخت و چند شهرستان دیگر در وضعیت قرمز قرار دارند» (ایرنا ۱۷مرداد).

در اصفهان، رئیس مجمع بیمارستانهای خمینی شهر گفت: «ظرف یک هفته گذشته ۸۰درصد تختهای بیمارستان اشرفی، اشغال و الگوی بیماری تغییر و شدت و وخامت بیماری بیشتر شده و نیاز به تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیش از قبل است. تاکنون ۱۸۷نفر از این شهر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند، کادر درمان خسته شده‌اند و تعدادی از پزشکان و کادر درمانی مجدد در این چند روزه مبتلا شده و از چرخه درمان خارج شده‌اند» (ایسنا ۱۶مرداد).

در خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: «طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، آرامستانها از ۲۳تیر ماه امسال دوباره بسته شدند و مراسم دفن با تعداد محدودی از بستگان انجام می‌شود. حدود ۳۵نفر در آرامستان بهشت رضوان و بیش از ۱۲۰نفر در سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در ارتباط با کرونا فعالیت دارند و فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند» (ایرنا ۱۷مرداد).

در مازندران، فرماندار بابلسر گفت: «با امکانات درمانی و ظرفیت پزشکی موجود در شهرستان ارائه خدمات جامع و مطلوب به بیماران امکانپذیر نخواهد بود. این شهرستان فاقد مرکز درمانی کامل و جامع است و بیماران باید برای درمان به شهرهای مجاور از جمله فریدون‌کنار و بابل مراجعه کنند. در هفته‌های گذشته شیوع ویروس کرونا در این شهرستان سرعت بالایی داشته و آمار بستری و مرگ و میر بالا بوده است» (ایرنا ۱۶مرداد).

در هرمزگان، مدیرکل انتقال خون گفت: «شیوع کرونا و ترس از ابتلاء به کرونا از مهم‌ترین دلایل کاهش مراجعه به مراکز انتقال خون است و در حال حاضر مراکز با کاهش ذخایر خون روبه‌رو شدند.هرمزگان روزانه به‌طور متوسط به ۱۵۰ تا ۲۰۰واحد خون نیاز دارد، با ادامه این روند ذخایر خونی استان در چند روز آینده با کاهش روبه‌رو می‌شود» (ایسنا ۱۷مرداد).

با ادامه وضعیت بحرانی در اکثر نقاط کشور مسأله تأمین هزینه درمان بیماران کرونایی که اکثراً از اقشار کم‌درآمد هستند به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است . یک رسانه حکومتی با اشاره به این‌که هزینه درمان یک بیمار کرونایی بنا به گزارش وزارت بهداشت تا ۵میلیون تومان می‌رسد: نوشت: «بخش زیادی از طبقات کم‌درآمد جامعه نه شغل ثابت دارند و نه دفترچه بیمه درمان و نه بیمه تکمیلی، حال باید پرسید با شیوع گسترده ویروس کرونا، بیکاری شاغلان پاره وقت و کاهش درآمد خانوارهای کم درآمد، در آینده نزدیک باید شاهد چه چیزی باشیم؛ بیمارانی که توان درمان ندارند و یا خانوارهای فقیری که هزینه درمان کمر آنها را خم کرده و فقیرتر شده‌اند تکلیفشان در برابر چنین هزینه‌هایی چیست؟» (سایت خبر فوری ۱۶مرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷مرداد۱۳۹۹ (۷اوت۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/339004df-5836-48b8-ab86-ce0c355b09e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات