728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۵۰شهر کشور از ۸۲هزار و ۶۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۵۰شهر کشور از ۸۲هزار و ۶۰۰نفر گذشت

  • وزارت بهداشت: هم‌اکنون ۱۷۰شهر در وضعیت قرمز و ۱۰۱شهر در وضعیت هشدار هستند. هیچ شهری عاری از کرونا نیست و تمام مناطق کشور آلوده هستند.
  • محبوب فر: تخت خالی برای بیماران بدحال وجود ندارد! کرونا به تمامی روستاهای نفوذ پیدا کرده است، در حالی‌که شرایط درمانی روستاها اصلاً مناسب نیست. اگر دولت به توصیه و پیشنهاد دادن اکتفا کند، در شهریور آمار مبتلایان تا شش برابر افزایش پیدا خواهد کرد و مرگ و میر‌ها روزانه به ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ خواهد رسید
  • زالی: در۲۴ساعت گذشته ۶۶۲نفر بستری و ۵۰۰بیمار ترخیص شده‌اند. هم‌چنان مرخص شدگان از افراد بستری کمتر است و شاهد فراز منفی هستیم
  • وضعیت قم به رنگ قرمز تبدیل شده و ظرفیت بیمارستانها تکمیل و کادر درمان شبانه روز مشغول هستند
  • حجم کار گورستان رضوان مشهد از ماه اسفند و با شروع اموات کرونایی سه برابر شده است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۴مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۵۰شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۲هزار و ۶۰۰نفر رسیده است. شمار قربانیان در البرز به ۲۵۳۰نفر، در بوشهر به ۹۲۵نفر، در تهران به ۲۰۵۰۰نفر، در خراسان رضوی به ۶۱۶۸نفر، در خراسان شمالی به ۱۲۲۲نفر، در خوزستان به ۵۷۳۰نفر، در فارس به ۲۲۲۵نفر، در قزوین به ۶۶۵نفر، در کرمان به ۱۲۲۶نفر، در کرمانشاه به ۲۰۱۰نفر، در کهکیلویه و بویراحمد به ۴۳۰نفر، در گیلان به ۳۴۹۲نفر، در مازندران به ۳۸۶۵نفر، در مرکزی به ۹۴۷نفر و در همدان به ۲۰۹۵نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم شمار قربانیان ۲۴ساعت گذشته را ۲۱۲نفر و شمار بیماران ”تحت مراقبت ویژه“ را ۴۱۳۲نفر اعلام کرد که بالاترین عدد از ابتدای شیوع کروناست. وی ۲۶استان را در وضعیت قرمز و یا هشدار اعلام کرد و افزود: «هم‌اکنون ۱۷۰شهر کشور در وضعیت قرمز و ۱۰۱شهر در وضعیت هشدار هستند. اعلام قرمز و هشدار در استانها به‌معنای این نیست که در بقیه شهرها فقدان بیماری را داریم. هیچ شهری در کشور عاری از کرونا نیست و تمام مناطق کشور آلوده هستند» (ایرنا ۱۴مرداد).

در حالی‌که ابعاد فاجعه کرونا به‌خاطر سیاست‌های جنایتکارانه خامنه‌ای و روحانی، هر روز گسترده‌تر و عمیق‌تر می‌شود، امروز آخوند روحانی با وقاحت گفت دولت در «مقابله با بیماری ویرانگر کرونا چه در زمینه پیامدهای اقتصادی و چه در زمینه حفظ سلامت مردم، موفقیت‌های غیرقابل انکار و به اذعان دیگر کشورها پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، اما جریان تحریف و تحریم برای انکار و تضعیف این موضوع که یک دستاورد داخلی و بین‌المللی محسوب می‌شود، تلاش می‌کند». وی افزود «تولید ناخالص داخلی در اروپا بیش از ۱۰درصد و در آمریکا بیش از ۳۰درصد کاهش یافته است... اما اقتصاد ایران تاب آوری بالاتری را به نمایش گذاشته است». این دروغگویی‌ها در حالیست که فقر و تورم و گرانی در ایران بیداد می‌کند، کارگران و زحمتکشان در نتیجه سیاست‌های چپاولگرانه نظام منحوس ولایت فقیه در سخت‌ترین شرایط به‌سر می‌برند و در همین ایام در استانهای مختلف کشور دست به اعتراض و اعتصاب زده‌اند.

محبوب‌فر عضو ستاد مقابله با کرونا گفت: «در حال حاضر تخت خالی برای بیماران بدحال و بیماران بالای ۵۰سال وجود ندارد! کرونا به تمامی روستاهای کشور نفوذ پیدا کرده است. این در شرایطی است که شرایط درمانی روستاها اصلاً مناسب نیست و در واقع امروز کلونی‌های کرونا از شهر‌ها به روستا‌ها جا به جا شده است». وی افزود: «هیچ یک از پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و دستکش نمی‌تواند جایگزین اقداماتی شود که وظیفه دولت است... اگر هم‌چنان دولت به توصیه و پیشنهاد دادن اکتفا کند و هم‌چنان در یک گیجی عمومی به سر ببرد و جامعه را هم گیج و گنگ کند، در ماه شهریور آمار مبتلایان به‌جرأت می‌توانم بگویم تا شش برابر امروز افزایش پیدا خواهد کرد و تعداد مرگ و میر‌ها به روزانه بین ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰نفر خواهد رسید. در آن زمان کادر پزشکی خسته هستند و کمبود امکانات افزایش یافته است. امروز دغدغه آقای روحانی متأسفانه تورم و گرانی است که البته در آن امر هم نظاره‌گر هستند و اقدام عملی انجام نمی‌دهند» (آفتاب یزد ۱۴مرداد)

در تهران زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته تعداد بیمارانی که بستری شده‌اند ۶۶۲نفر بوده و ۵۰۰بیمار ترخیص شده‌اند. به‌خوبی مشاهده می‌شود تعداد مرخص شدگان از افراد بستری شده کمتر است و فرازی منفی را شاهد هستیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳مرداد)

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «از امروز وضعیت قم به رنگ قرمز تبدیل شده و شاهد گسترش ویروس هستیم. بیمارستانها در حال تکمیل ظرفیت بوده و کادر درمان شبانه روز مشغول هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۴مرداد)

در خراسان رضوی، مدیر بیمارستان فوق تخصصی اطفال مشهد گفت: «بیش از دو هزار و ۴۸۰ کودک با علائمی شبیه به کرونا پذیرش و بیش از ۳۷۰نفر بستری شده‌اند. کودکان در کرونا مانند بمبهای خاموش به‌شمار می‌روند. ». . (عصر ایران ۱۴مرداد). مدیر عامل سازمان مدیریت گورستانهای مشهد گفت: «آرامستان رضوان که از اسفندماه پذیرای اموات کرونایی شد، با سه برابر شدن حجم کارهایمان، به‌دلیل محدودیت‌هایی که در به‌کارگیری نیروی انسانی وجود دارد، با همان تعداد کارکنان سابق و همان امکانات، مجبور به خدمت‌رسانی به شهروندان هستیم» (عصر ایران ۱۲مرداد)

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴مرداد ۱۳۹۹ (۴ اوت ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15211f5c-6c71-4298-88b7-00eb239845e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات