728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۱۴شهر بیش از ۳۹هزار و ۸۰۰نفر است / وزارت بهداشت رژیم وضعیت را در خوزستان شکننده و طغیانی اعلام کرد

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

رئیس بیمارستان رازی اهواز: وضع به قدری خراب است که از هر دو مراجعه‌کننده باید یک نفر بستری شود

˜خانم مریم رجوی: وضعیت خوزستان حاصل سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه خامنه‌ای و روحانی است. باز هم مردم و مخصوصاً جوانان از خود گذشته باید آستین بالا بزنند و با رعایت ضوابط بهداشتی به کمک بشتابند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۸اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۱۴شهر ایران از ۳۹۸۰۰نفر بیشتر شده است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۲۱۵نفر، در تهران به ۶۶۵۰نفر، در خراسان جنوبی به ۱۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۳۳نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۹۱نفر، در قم به ۳۲۹۰نفر، در گیلان به ۲۶۹۰نفر، در لرستان به ۱۰۰۵نفر و در همدان به ۹۸۵نفر رسیده است. آمار سایر استانها به این ارقام افزوده می‌شود.

پس از بازگرداندن مردم به سرکار وضعیت در استان خوزستان هر روز وخیم‌تر می‌شود. سخنگوی وزارت بهداشت امروز گفت: «در استان خوزستان در حال حاضر با وضعیت شکننده و طغیانی مواجه هستیم».

رئیس بیمارستان رازی اهواز گفت: «کرونا به‌شدت در حال رخنه کردن در خوزستان است، وضع به قدری خراب است که از هر دو مراجعه‌کننده باید یک نفر بستری شود. حدود ۶۰بیمار با زجر تنفسی در ICU مستقر هستند و وضعیت این بیماران به‌شدت اسف‌بار است... این بیماری، بسیار وحشتناک و وحشی است... پیش از این تا این حد مراجعه‌کننده نداشتیم اما چند روزی است که مراجعات زیادی داریم. اوضاع خوزستان در حال بحرانی شدن است». (انتخاب ۱۸اردیبهشت)

وضعیت سایر استانها و نقاط کشور نیز وخیم است. در خراسان شمالی معاون استاندار گفت: «استان ما از نظر همه‌گیری ویروس کرونا هم‌چنان در وضعیت قرمز است» (ایرنا ۱۷اردیبهشت).در زاهدان معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «شرایط فعلی استان از نظر میزان شیوع نسبت به بیست‌و نهم اسفند، ۶برابر شده است و بیشترین موارد هم مربوط به ١٠روز اخیر است». (آفتاب نیوز ۱۸اردیبهشت)

در همین حال روحانی برای سرپوش گذاشتن بر بحران و انحراف اذهان عمومی با دروغپردازی به بازارگرمی در مورد بازار بورس که ابزار جدیدی برای چپاول مردم است روی آورد اما یک نماینده جدید مجلس ارتجاع در این باره گفت: «حباب بورس خواهد ترکید و من نگران تبعات اجتماعی و امنیتی آن در آینده نزدیک هستم.شورشهایی بزرگ (تر) از۹۶ و ۹۸ و قطعاً بزرگتر از دهه ۷۰». (احمد نادری-رسالت ۱۸اردیبهشت)

روزنامه حکومتی جهان صنعت امروز هشدار داد: «اگر دولت در سیاست‌هایش بازنگری نکند، مردم همانند آتش‌فشانی در حال فوران هستند». روزنامه آرمان ملی در همین رابطه نوشت: «همگی باید توجه داشته باشیم که مبادا مقابل شورش گرسنگان غافلگیر شویم».

خانم مریم رجوی درباره بارز شدن آثار سیاست‌های رژیم در فرستادن مردم بی‌گناه به قربانگاه کرونا به‌ویژه در مورد شدت بحران در خوزستان گفت: «وضعیت در خوزستان حاصل سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه خامنه‌ای و روحانی است. آنها به‌جای تأمین موقت حقوق و دستمزدها از اموال عمومی که تحت تصرف خامنه‌ای و سپاه پاسداران است، مردم را بدون برخورداری از پشتوانه و امکانات پزشکی به سرکار و در واقع به قربانگاه کرونا فرستادند».

خانم رجوی افزود: «اکنون باز هم مردم و مخصوصاً جوانان از خود گذشته باید آستین بالا بزنند و با رعایت ضوابط بهداشتی به کمک بیماران و محرومان بشتابند».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۷ می‌۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92a497b4-d512-4fb1-b141-7a427d40f3e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات