728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۰۹شهر بیش از ۳۸۳۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

رئیس سازمان غذا و دارو با قطعیت از موج دوم و سوم کرونا در پاییز خبر داد و گفت نگرانی ما بسیار جدی است

«ما در زمانش و رخدادش هیچ شکی نداریم قطعاً رخ خواهد داد در ماههای مهر، آبان، آذر..».

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۳اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان فاجعه کرونا در ۳۰۹شهر ایران از ۳۸۳۰۰نفر بیشتر شده است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۱۹۰نفر، در البرز به ۱۳۹۰نفر، در اصفهان به ۲۴۵۰نفر، در خوزستان به ۱۸۴۰نفر، در فارس به ۹۸۵نفر، در لرستان به ۸۹۰نفر، در مازندران به ۲۴۳۰نفر و در هرمزگان به ۱۴۵نفر رسیده است. آمار سایر استانها به این ارقام افزوده می‌شود.

در البرز میزان مبتلایان و جان‌باختگان افزایش یافته و بیمارستانهای خمینی، تخت جمشید، باهنر و تأمین اجتماعی در کرج مملو از مبتلایان است.

در خراسان رضوی، استاندار گفت که این استان «در وضعیت قرمز قرار دارد...احتمال دارد ظرف چند روز آینده شاهد افزایشی در آمار مبتلایان باشیم» (علیرضا رزم حسینی-ایسنا ۱۲اردیبهشت).

در خوزستان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اعلام کرد: «با توجه به پیش‌بینی انفجار بیماری در روزهای آتی...احتمال اعمال ضوابط سختگیرانه و جدی‌تری در سطح استان خوزستان» و «احتمال تعطیلی هفته آینده» مطرح می‌باشد(احسان پور-ایسنا ۱۲اردیبهشت).

در این اثنا تدفین درگذشتگان به موضوع خطرناکی تبدیل شده است. از آنجایی که در جواز دفن کرونا قید نمی‌شود، تدفین بدون رعایتهای بهداشتی صورت می‌گیرد که باعث شیوع و گسترش بیماری می‌شود.

حریرچی معاون وزیر بهداشت وقیحانه گفت: «در ایران اگر علت اصلی فوت کرونا باشد، همان کرونا اعلام می‌شود. در نتیجه آمار ایران از نظر فوت کرونا (از اروپای غربی) بسیار شفاف‌تر است». وی در عین‌حال افزود: «مناطق قرمز حدود ۷۲ شهرستان هستند» در حالی‌که علیرضا رئیسی معاون دیگر وزارت بهداشت در روز ۹اردیبهشت شهرستانهای قرمز را ۶۰مورد اعلام کرده بود.

همزمان رئیس سازمان غذا و دارو درباره ادامه کرونا و موج دوم و سوم آن در پاییز آینده گفت: «ما در زمانش و رخدادش هیچ شکی نداریم.به‌هرحال قطعاً رخ خواهد داد...در ماههای مهر، آبان، آذر نگرانی ما بسیار جدی است» (دکتر محمدرضا شانه‌ساز -تلویزیون رژیم ۱۲اردیبهشت ۹۹).

از سوی دیگر بحرانهای اقتصادی رژیم هر روز بالاتر می‌گیرد. شافعی رئیس اتاق بازرگانی رژیم در جلسه‌ای در مشهد گفت: «تاکنون به‌دلیل کرونا صدها هزار بنگاه اقتصادی دچار مشکل شده‌اند». در همین جلسه آخوند پژمانفر، رئیس مجمع نمایندگان مجلس ارتجاع در خراسان رضوی گفت: «دولت می‌تواند بخشی از اعتباری را که قرار است به‌عنوان بیمه بیکاری به فرد بیکار پرداخت کند به واحدها اختصاص دهد» (ایسنا ۱۲اردیبهشت). این یک زمینه‌سازی آشکار برای اختصاص ندادن بودجه به خیل عظیم کارگرانی است که بیکار شده‌اند.

فدایی استاندار کرمان گفت: «تعطیلی اصناف و بازار تبعات منفی برای جامعه داشته» اما تاکنون کمکی از «صندوق توسعه ملی» به کرمان نشده است. مدیرکل اقتصادی کرمان نیز گفت: «۱۸۳ هزار واحد تولیدی و صنفی در استان بر اثر کرونا آسیب دیده‌اند و سه هزار و ۵۰۰میلیارد تومان برآورد اولیه‌ٔ خسارات در استان است» (سنجری-سایت فردای کرمان ۱۲اردیبهشت).

در همین حال آخوند احمد خاتمی عضو هیأت‌رئیسه خبرگان و امام جمعه ولایت فقیه در تهران وحشت رژیم از افشای واقعیتهای مربوط به کرونا را برملا کرد و گفت: «در این وانفسای کرونا کسانی با کرونای شایعات جامعه را بیچاره نکنند، با کرونای دروغها جامعه را به مشکل نیندازند. می‌بینید در شبکه‌های ماهواره‌یی بیگانه چطور علیه این ملت کوچکترین سوژه پیدا کنند چند برابر می‌کنند سوژه‌ای که نیست می‌سازند!» (تلویزیون شبکه ۱ رژیم-۱۲ اردیبهشت).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۲ می‌۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84743673-99e6-4407-9ca6-b23e561efca1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات