728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۲۹۴شهر بیش از ۳۲۲۰۰نفر است

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

اعتراف کارگزاران رژیم به آمار و ارقام بالای قربانیان و مبتلایان و خطر بازگرداندن مردم به سرکار

 

  • طبق یک گزارش داخلی سپاه پاسداران، تا روز ۱۳فروردین در بیمارستانهای سپاه فقط در تهران ۳۹۲۶نفر مبتلا به کرونا از سپاه و خانواده‌های پاسداران ثبت شده که شامل ۲۵۸۵نفر سپاهی، ۶۹۵نفر خانواده و ۶۴۶نفر بازنشسته است.
  • محسن رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد، آمار ابتلاء و قربانیان کرونا در کشور بسیار بیشتر از عدد اعلام شده رسمی است.
  •  حق شناس رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر تهران گفت، آمارهای اشتباه میتواند جان مردم را به خطر بیاندازد و ضررهای جبران‌ناپذیری به جان و مال مردم و کشور وارد کند. مسئولان ستاد اگر اطلاع دقیق و شفافی ندهند باید پاسخگوی همه این مرگومیرها... باشند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر روز، یکشنبه ۳۱فروردین ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان فاجعه کرونا در ۲۹۴شهر ایران از ۳۲۲۰۰نفر بیشتر شده است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۸۶۰نفر، در اردبیل به ۶۰۰نفر، در تهران به ۵۳۵۰نفر، در خراسان رضوی به ۲۵۶۰نفر، در خوزستان به ۱۳۹۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۷۵نفر، در فارس به ۸۵۰نفر، در قم به ۲۹۹۰نفر، در کردستان به ۵۱۵نفر، در کرمان به ۴۱۰نفر، در مازندران به ۲۱۲۰نفر و در هرمزگان به ۱۰۵نفر رسیده است. آمار سایر استانها به این ارقام افزوده می‌شود.

 

به گزارش منابع بیمارستانی و شاهدان عینی، تاکنون در بیمارستان شریعتی تهران ۸۰۰مبتلا به کرونا جان باختند و به‌دلیل کثرت مبتلایان در زیر زمین این بیمارستان نیز تخت گذاشته‌اند. در بیمارستان ستاری تاکنون ۱۰۰نفر به‌دلیل کرونا فوت کرده‌اند. به‌گفته علی ماهر عضو ستاد کرونا در تهران ۱۳۸بیمارستان دولتی و خصوصی در تهران بیماران کرونایی می‌پذیرند (روزنامه‌ ایران ۳۰فروردین).

 

گورستان قم با بحران ازدیاد درگذشتگان مواجه است و قربانیان را در بیرون شهر در گورهای دستجمعی دفن می‌کنند.

طبق یک گزارش داخلی سپاه پاسداران، تا روز ۱۳فروردین در بیمارستانهای سپاه فقط در تهران ۳۹۲۶نفر مبتلا به کرونا از سپاه و خانواده‌های پاسداران ثبت شده که شامل ۲۵۸۵نفر سپاهی، ۶۹۵نفر خانواده و ۶۴۶نفر بازنشسته است.

 

علی‌رغم این واقعیت‌های سرسخت، روحانی امروز در سریال دروغهای مهندسی‌شده گفت: «آمار بیمارستانها در این روزهای اخیر هر روز خوشحال کننده‌تر بوده است. هم بستریها کمتر شدند و آنهایی که حالشان خطرناکتر بود، کمتر شده است و هم آنهایی که جزو فوتی‌ها بودند مقداری کاهش پیدا کردند». وی هم‌چنین اعلام کرد: «گروهی از مشاغل که ریسک آنها متوسط است مانند مغازه‌دارانی که در جای مسقف مانند بازار یا پاساژ قرار دارند، قرار شد فعالیت خود را از اول اردیبهشت آغاز کنند».

 

اما زالی رئیس ستاد کرونا در تهران گفت بیماران کرونایی در بخش ویژه بیمارستانهای تهران ۷درصد افزایش داشته و ثبت ۲۳۷مورد بستری جدید کرونا در تختهای عادی و ۹۱مورد در بخشهای ویژه بیمارستانهای تهران، تنها برای یک روز نگران‌کننده است. وی خاطرنشان کرد مبتلایان در بیمارستانهای تهران ۳درصد افزایش داشته‌اند. وی مجاز به اعلام عددی که ۳درصد افزایش پیدا کرده نیست. حاکمیت آخوندی به زبان در صدهای گنگ و نامعین صحبت می‌کند و از ترس اعتراض و قیام از اعلام عدد و ارقام واقعی به‌شدت پرهیز می‌کند.

 

کار به آنجا رسیده که محسن رفسنجانی رئیس شورای رژیمی شهر تهران اعلام کرد: «آمار ابتلاء و قربانیان کرونا در کشور بسیار بیشتر از عدد اعلام شده رسمی است». او به وزارت بهداشت درباره خطر رفع محدودیتها هشدار داد و از این وزارتخانه درخواست کرد آمار قربانیان و مبتلایان کرونا در تهران به‌صورت مجزا ارائه شود.

 

هم‌چنین حق‌شناس رئیس کمیسیون بهداشت در همان شورای شهر تهران گفت: «آمار‌های اشتباه می‌تواند جان مردم را به خطر بیاندازد و ضرر‌های جبران ناپذیری به جان و مال مردم و کشور وارد کند. این رفتار‌ها به‌لحاظ حقوقی، اخلاقی و شرعی ضمان دارد. مسئولان ستاد اگر اطلاع دقیق و شفافی ندهند در مظان اتهام قتل غیرعمد شهروندان تهرانی قرار می‌گیرند و باید پاسخگوی همه این مرگ‌میر‌هایی که به‌دلیل تصمیم‌گیری نادرست ناشی از عدم انجام وظیفه صحیح گرفته شده است، باشند» (عصر ایران ۳۱فروردین ۹۹).

 

سمیعی مدیرکل آزمایشگاههای وزارت بهداشت نیز اذعان کرده است: «موارد مثبت قطعی مواردی است که با تست PCR-RT اثبات شده باشد و کسانی تست می‌شوند که با علائم حاد در بیمارستان بستری شده باشند. لذا، بیماران یا مرگ‌هایی که به این ترتیب تشخیص طبی نشده باشند، در زمره مبتلایان به کرونا دسته‌بندی نمی‌شوند و اینها بر اساس تجربه چین، حدود ۸۰درصد مبتلایان را شامل می‌شوند... روزانه در ایران حدود ۱۰هزار تست انجام می‌شود، شمار تست‌های روزانه در آلمان بیش از ۱۱۰هزار است» (اعتماد۳۱فروردین۹۹).

 

روزنامه حکومتی آرمان امروز نوشت: «با بازگشایی بازار تهران و خیابان‌ها با حجم ترافیک بالا که خبری از محدودیت‌های طرح ترافیکی در آنها وجود ندارد، به‌زودی موج جدیدی از اپیدمی کرونا در کشور به راه خواهد افتاد و جان میلیون‌ها نفر را تهدید خواهد کرد... روز گذشته محمدرضا مهماندار،‌ رئیس پلیس راهور تهران، اعلام کرد که میزان ترافیک در پایتخت کشور همزمان با اجرای طرح ”فاصله‌گذاری هوشمند“ نزدیک به دوبرابر نسبت به همین‌ روز در سال گذشته افزایش پیدا کرده است و نسبت به شنبه هفته گذشته در مجموع ۳۵‌درصد افزایش تردد در معابر پایتخت داشته‌ایم».

 

از سوی دیگر نگرانی از تحولات پسا کرونا در سراپای رژیم موج می‌زند. ایمن‌آبادی نماینده مجلس ارتجاع گفت: «ما در پساکرونا نرخ بالای بیکاری داریم... ما در حال حاضر بین ۳ تا ۵میلیون بیکار داریم، در نظر بگیرید اگر یک میلیون بیکار، آن هم از جمعیت فعال کشور به آن اضافه شود، چه شرایطی به‌وجود می‌آید.... نرخ بالای بیکاری، تعطیل بنگاههای کوچک و بزرگ، گران شدن کالاها، رشد وحشتناک تورم در پی خواهد آمد و پسا کرونای وحشتناکی خواهیم داشت؛ تب اقتصاد بیمار ما بالا خواهد رفت و با یک تب شدید اقتصادی روبه‌رو خواهیم شد» (آفتاب یزد ۳۱فروردین).

 

هم‌چنین روزنامه حکومتی آفتاب یزد امروز خاطرنشان کرد: «ایران میلیاردها دلار ذخیره و هزاران میلیارد دلار دارایی در کشور دارد که می‌تواند به کمک مردم و کشور بیاید و احتمال سقوط مالی و اقتصادی و خطرات جانی کرونا را کاهش دهد و با افزایش مالیات نهادهایی که سال‌ها در تنفس مالیاتی به‌سر می‌بردند، می‌توان: اقدامات بهداشتی و مؤثر در زمینه بهداشت عمومی انجام داد و از کارگران و اقشار ضعیف و محروم و آسیب‌پذیر اجتماعی حمایت عملی کرد». به‌نظر می‌رسد آنچه مسئول شورای ملی مقاومت در اسفند گذشته در زمان اوج گرفتن کرونا درباره ضرورت به کار گرفتن سرمایه و دارائی‌ بنیادها و مؤسسات تحت کنترل خامنه‌ای در خدمت بهداشت و درمان مردم ایران اعلام کرد اکنون جای خود را باز کرده و به کارگزاران هراسان رژیم نیز تحمیل شده است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱فروردین ۱۳۹۹(۱۹ آوریل ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c74c6417-1168-482b-8bdf-7b92d66da981"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات