728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۷۷هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۷۷هزار نفر بیشتر است

هشدار کمیته علمی کرونا نسبت به طولانی شدن موج چهارم و ورود به موجهای بعدی با توجه به‌سرعت بسیار کند واکسیناسیون

 

  • رئیس مرکز ویروس‌شناسی: وضعیت بحرانی است، هر لحظه احتمال می‌دهیم ویروس هندی گسترش پیدا کند، روز‌های سخت‌تری را پیش رو داریم. اکنون که بسیاری از بیمارستانها از بیماران کرونایی پر شده، حالا حالا‌ها موج چهارم ادامه خواهد داشت
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: شیب ابتلاء رو به صعود است. بستریها رو به افزایش است، در ۲۴ساعت گذشته ۳۰بیمار جان‌باخته‌اند
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: کرونا و فوتیها هم‌چنان روند صعودی دارد. پیش‌بینی می‌شود آمار فوتی‌های افزایش زیادی داشته باشد
  • دانشگاه پزشکی بوشهر: بوشهر، جم، تنگستان و گناوه از نارنجی به قرمز خیلی پرخطر تغییر رنگ دادند. چهار رقمی شدن شمار جان‌باختگان زنگ خطری به‌شمار می‌رود

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۷۷هزار نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۱۳۲۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۰۳۱۸نفر، در البرز به ۷۳۲۸نفر، در اردبیل به ۳۵۰۷نفر، در اصفهان به ۱۸۱۸۰نفر، در ایلام به ۲۸۵۱نفر، در تهران به ۶۳۸۲۱نفر، در خراسان جنوبی به ۲۷۲۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۷۲۰۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۱۰۸نفر، در خوزستان به ۱۶۹۴۹نفر، در زنجان به ۳۰۵۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۳۵۱نفر، در فارس به ۸۶۴۲نفر، در قم به ۹۳۰۰نفر، در کرمان به ۶۲۴۴نفر، در کرمانشاه به ۵۵۳۹نفر، در گلستان به ۶۹۲۰نفر، در گیلان به ۹۶۰۶نفر، در مازندران به ۱۱۴۸۰نفر، در مرکزی به ۵۷۷۸نفر و در همدان به ۶۲۵۸نفر رسیده است.

 

ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی کشور گفت: «وضعیت بحرانی است، ما هر لحظه احتمال می‌دهیم که ویروس هندی در کشور گسترش پیدا کند، در حالی که موج چهارم کرونا هنوز به اوج خود نرسیده و ما روز‌های سخت‌تری پیش رو داریم. از آنجایی که خبری از لاک داون سراسری نیست و سرعت واکسیناسیون هم بسیار کند است، حتماً ما درگیر موج‌های دیگر هم خواهیم شد. اکنون که بسیاری از بیمارستانها از بیماران کرونایی پر شده، حتماً باید قرنطینه شهرها انجام شود؛ وگرنه حالا حالا‌ها موج چهارم کرونا ادامه خواهد داشت» (یکتا پرس - ۱۴ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

مردانی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا درباره بیماری کرونا گفت: «بعد از ۱۴ماه تلاش شبانه‌روزی کادر درمان دوباره بازگشتیم به روز‌های اول با وضعیت بحرانی‌تر. اصلاً بعید نیست به موج پنجم هم برسیم و همین طور موج ششم و هفتم. پیک فعلی ۲ تا ۳ماه دیگر طول خواهد کشید، ما همین تجربه را نیز در موج سوم کرونا داشتیم که زمان بسیاری کشور را درگیر کرد و تازه در موج قبلی، ما با ویروس جهش‌یافته انگلیسی مواجه نبودیم و ویروس هندی هم به کشور نیامده بود» (یکتا پرس ۱۴ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در تهران، یونسیان عضو هیات علمی دانشگاه پزشکی تهران گفت: «برخی استانها هم‌چنان وضعیت شکننده دارند. اگر جهش‌های جدیدی با سرایت پذیری بیشتری شایع شود، ممکن است موج پنجم را زود هنگام شاهد باشیم» (ایرنا ۱۴ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در اصفهان سخنگوی ستاد کرونا گفت: «هنوز در شهرهایی مانند خمینی‌شهر، اصفهان، دهاقان و شهرضا در اوج کرونا قرار داریم. شیب ابتلاء در استان رو به صعود است. بستریها هم‌چنان رو به افزایش است، تست‌های مثبت کرونا از ۴۵ به ۳۸درصد رسیده اما روند فوتی‌های کرونا هنوز نزولی نشده است». سخنگوی دانشگاه پزشکی اصفهان شمار جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۳۰نفر اعلام کرد (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۴اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در فارس دانشگاه پزشکی شیراز شمار جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۳۰نفر اعلام کرد. در حال حاضر ۲۱۵۷بیمار در استان بستری، هستند که ۳۱۸نفر در ICU می‌باشند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم - ۱۴ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در البرز رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۷بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان به ۳۶۱۴نفر رسیده است» (ایسنا ۱۴ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در خوزستان معاون دانشکده پزشکی شوشتر گفت: «مراجعات هم‌چنان بالا است. ۹۰درصد تخت‌های ICU و ۶۰درصد تخت‌های عادی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء اشغال هستند» معاون دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «در حال حاضر ۱۷۶۶بیمار در خوزستان بستری هستند که ۴۱۲بیمار درICU هستند» (ایسنا ۱۴ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «شیوع کرونا و افزایش فوتیها در اردبیل هم‌چنان روند صعودی دارد. در ۲۴ساعت گذشته ۱۰بیمار جان خود را از دست داده و ۷۸بیمار نیز در ICU قرار دارند. پیش‌بینی می‌شود آمار فوتی‌های استان در طی هفته جاری افزایش قابل توجهی داشته باشد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۴اردیبهشت۱۴۰۰).

 

در بوشهر، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «شهرستانهای بوشهر، جم، تنگستان و گناوه از نارنجی به قرمز خیلی پرخطر تغییر رنگ دادند. هم‌چنین چهار رقمی شدن شمار جان‌باختگان ناشی از کرونا در استان بوشهر زنگ خطری برای این استان به‌شمار می‌رود» (ایرنا ۱۴ اردیبهشت۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴ اردیبهشت۱۴۰۰ (۴مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67edfeb4-c41c-4464-a586-7dd3c0b0699c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات