728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۷۲هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۷۲هزار نفر بیشتر است

 

  • زالی: تهران روز‌های تراژیک و بسیار سخت کرونایی را طی می‌کند، شرایط تلخی داریم و بستریهای ما به ۸۳۰۰تن رسیده است.
  • انستیتو پاستور: شاید جهش‌های خاصی در کشور ما باشد که تا به‌حال در دنیا هم گزارش نشده باشد.
  • عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع: نمی‌توان با سیاست‌های انفعالی با کرونا مقابله کرد! استراتژی دولت باید عوض شود.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: ۲۲۹۸بیمار کرونایی بستری و ۳۷۵نفر در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۳۲بیمار جان باختند.
  • ایسنا: در قزوین در ۲۴ساعت گذشته، ۴۶۴بیمار کرونایی شناسایی و ۱۴۰نفر بستری شدند و ۱۰ فوتی با علائم قطعی کرونا داشتیم.
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: در حالی که در زمستان بستریهای روزانه اغلب ۲رقمی‌بود، از اوایل فروردین ۳رقمی‌ شده است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۰اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۱شهر از ۲۷۲هزار نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۱۱۳۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۰۱۷۸نفر، در البرز به ۷۱۰۸نفر، در اصفهان به ۱۷۸۱۰نفر، در ایلام به ۲۷۹۶نفر، در تهران به ۶۲۴۲۱نفر، در خراسان رضوی ۱۷۰۱۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۰۵۳نفر، در خوزستان به ۱۶۵۸۴نفر، در زنجان به ۲۹۹۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۲۱۱نفر، در فارس به ۸۳۷۲نفر، در قزوین به ۳۱۵۴نفر، در قم به ۹۲۲۵نفر، در کرمان به ۶۱۱۹نفر، در کرمانشاه به ۵۴۵۴نفر، در گلستان به ۶۸۳۵نفر، در گیلان به ۹۴۸۱نفر، در لرستان به ۱۱۳۴۸نفر، در مازندران به ۱۱۳۵۵نفر، در مرکزی به ۵۶۸۸نفر، در هرمزگان به ۳۱۵۵نفر و در همدان به ۶۱۴۸نفر رسیده است.

 

مصطفوی رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران گفت: شاید جهش‌های خاصی در کشور ما باشد که تا به‌حال در دنیا گزارش نشده باشد. مادام که یک نظام پایش ملی برای بررسی جهش‌های ویروس نداشته باشیم، در معرض تهدید هستیم و باید حتماً تمهیداتی را فراهم کنیم تا پاسخ سریع و به هنگام داشته باشیم» (ایلنا ۱۰ اردیبهشت۱۴۰۰).

بندپی عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «اگر معتقدیم این ویروس هم‌چنان وجود خواهد داشت و پیک پنجم را پیش‌بینی می‌کنیم، نمی‌توان با سیاست‌های انفعالی با کرونا مقابله کرد! با پیک کرونا مبارزه می‌کنیم و اوضاع که کمی بهتر می‌شود، جاده‌ها را باز می‌کنیم و دوباره با پیک جدید مواجهیم استراتژی دولت در مقابله با ویروس باید عوض شود» (شفینا ۱۰ اردیبهشت).

در تهران زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «تهران روز‌های تراژیک و بسیار سخت را طی می‌کند، شرایط تلخی داریم و بستریهای کرونایی به ۸۳۰۰تن رسیده و برای اولین بار مبتلایان یک روز از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد» (خبرگزاری پاسداران ۱۰ اردیبهشت۱۴۰۰).

در اصفهان سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت به جز منطقه کاشان «هم‌چنان ۲۲۹۸بیمار بستری هستند. از این تعداد ۳۷۵بیمار در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته نیز ۳۲نفر جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰ اردیبهشت۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۶بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و در حال حاضر تعداد ۱۰۵۲ بستری هستند» (ایسنا ۱۰ اردیبهشت۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی مسئول ستاد کرونا گفت: «در حالی که زمستان سال گذشته، بستریهای روزانه اغلب ۲رقمی‌بود، طی هفته‌های گذشته تعداد بستریهای روزانه ۳ رقمی بوده و حتی در یکی از روزهای اردیبهشت به بیش از ۳۰۰نفر افزایش یافت. در حال حاضر افراد بستری به ۱۳۵۲نفر رسیده که از این تعداد ۲۵۵نفر در ICU هستند و۷۰ نفر با ونتیلاتور تنفس می‌کنند در ۲۴ساعت گذشته ۱۴نفر جان باختند» (ایرنا ۱۰ اردیبهشت۱۴۰۰).

در قزوین، «در ۲۴ساعت گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۶۴بیمار کرونایی در استان شناسایی و ۱۴۰نفر نیز در این مدت بستری شدند و ۱۰فوتی با علائم قطعی کرونا گزارش شد» (ایسنا ۱۰ اردیبهشت۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰ اردیبهشت۱۴۰۰ (۳۰ آوریل ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8949d121-7933-4f97-abda-afd168548c93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات