728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۷هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۷هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

 

  • محرز: وضع از کنترل خارج شده و به اعتقاد اپیدمیولوژیست‌ها، باید ۴۰تا ۷۰درصد جامعه مبتلا شوند تا مصونیت نسبی و جمعی ایجاد شود. اعتراف می‌کنم که از ابتدا درست عمل نکردیم و هنوز هم در این وضعیت قرار داریم. وضعیت از این بدتر هم خواهد شد.
  • مردانی: وضعیت بحرانی و فوق بحرانی است بیمارستانها جایی برای پذیرش بیمار ندارند. وضعیت باید با زمان جنگ مقایسه شود.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: ۲۳۹۸نفر بستری هستند، ۳۶۵نفر در ICUقرار دارند و در۲۴ ساعت گذشته ۴۶بیمار کرونایی فوت شدند.
  • دانشگاه پزشکی البرز: تعداد بستریها ۱۰۶۱نفر است و در ۲۴ساعت گذشته ۲۷بیمار فوت شدند.
  • دانشگاه پزشکی تبریز: شمار فوتی‌های روزانه از ۲۰نفر فراتر رفته و بستریها از ۴۰۰نفر در اوایل سال به ۱۵۰۰نفر افزایش یافته است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۳۰فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۷هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۰۵۵۸نفر، در آذربایجان غربی به ۹۶۹۳نفر، در البرز به ۶۵۱۸نفر، در اردبیل به ۳۲۱۲نفر، در اصفهان به ۱۶۸۲۵نفر، در تهران به ۵۸۹۲۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۱۰۵نفر، در خراسان جنوبی به ۲۵۲۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۶۴۴۰نفر، در خراسان شمالی به ۳۸۵۸نفر، در خوزستان به ۱۵۵۵۴نفر، در فارس به ۷۶۴۷نفر، در قم به ۸۹۸۰نفر، در کردستان به ۴۴۸۷نفر، در کرمان به ۵۷۸۹نفر، در کرمانشاه به ۵۱۵۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۰۱۴نفر، در گیلان به ۹۰۳۱نفر، در لرستان به ۱۰۸۵۸نفر، در مازندران به ۱۰۸۹۵نفر، در همدان به ۵۷۸۸نفر و در یزد به ۴۵۸۷نفر رسیده است.

 

در ادامه سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه رژیم در موضوع واکسن رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «ستاد کرونا مجوز داده تا افراد و یا شرکتها با ارز نیمایی، واکسن وارد کنند تا افرادی که نمی‌توانند منتظر دریافت واکسن باشند از واکسنهای وارد شده توسط این افراد استفاده کنند و پول آن را نیز پرداخت کنند» (بولتن نیوز ۲۹فروردین۱۴۰۰).

محرز عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «وضعیت از کنترل خارج شده و به اعتقاد اپیدمیولوژیست‌ها، باید ۴۰تا ۷۰درصد جامعه مبتلا شوند تا مصونیت نسبی و جمعی ایجاد شود. فعلاً پایانی برای کرونا وجود ندارد. اعتراف می‌کنم که از ابتدا درست عمل نکردیم و هنوز هم در این وضعیت قرار داریم. در ۱۴‌ماه گذشته، ما به این سرعت آمار افزایشی مرگ‌ومیر نداشتیم، وضعیت از این بدتر هم خواهد شد. برای قرنطینه بسیار دیر است، تا زمانی که رفت و آمدهای عمومی برقرار است، این وضعیت بحرانی کووید وجود خواهد داشت» (رویداد۲۴ – ۳۰فروردین۱۴۰۰).

مردانی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «مراکز سرپایی در مجتمع‌های بیمارستانی ایجاد شده که بیمار مبتلا به کرونا به‌دلیل پر بودن تختها به آنجا مراجعه کرده و داروهای حیاتی هم‌چون رمدسیویر به بیمار تزریق می‌شود و بیمار را به خانه می‌فرستند؛ وضعیت فعلی ما باید با زمان جنگ مقایسه شود. الآن وضعیت بحرانی و حتی فوق بحرانی است» (ایسنا ۳۰ فروردین۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد بستریها ۲۳۹۸نفر است که ۳۶۵نفر در ICU هستند. طی ۲۴ساعت اخیر ۴۶بیمار جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰فروردین۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «شمار فوتی‌های روزانه از ۲۰نفر فراتر رفته و بستریها از ۴۰۰نفر در اوایل امسال به ۱۵۰۰نفر افزایش یافته که افزایش حدود ۴برابری است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰فروردین۱۴۰۰).

در خوزستان معاون دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «در ابتدای پیک اخیر، بیشترین میزان درگیری در جنوب خوزستان بود اما اکنون بیشتر درگیری در شهرهای شمالی و شرقی استان است. در مسجدسلیمان، شوش، اندیمشک، دزفول و ایذه بستریها زیاد هستند به‌گونه‌یی که مجبور شدیم تعدادی از بیماران مسجدسلیمان را به شوشتر منتقل کنیم» (ایسنا ۳۰فروردین۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «۱۳۱۷بیمار کرونایی بستری هستند که ۲۵۳نفر در ICU و۵۸ نفر نیز به ونتیلاتور متصلند. طی ۲۴ساعت گذشته ۱۹نفر جان باختند. مجموع جان‌باختگان به ۳۹۸۵ می‌رسد» (ایسنا ۳۰فروردین۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۷بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان استان به ۳۲۰۳نفر رسیده و در حال حاضر ۱۰۶۱نفر بستری هستند» (ایسنا ۳۰فروردین۱۴۰۰).

در مازندران با اضافه شدن ۳۵۱بیمار جدید، تعداد بستریهای کرونایی به ۱۶۴۴نفر رسید، ۲۸۱نفر در ICU قرار دارند. استان باید خود را برای شرایط سخت‌تری هم‌چون راه‌اندازی بیمارستانهای صحرایی آماده کند» (ایسنا ۳۰فروردین۱۴۰۰).

در خراسان رضوی رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا گفت: «با وجود این‌که تختها افزایش یافته ولی ظرفیت اورژانس تکمیل است. سعی می‌کنیم تعداد ترخیص بالا باشد و به بیمارانی که اکسیژن خون‌شان بالاست می‌‎گوییم دارو تهیه کنند و در خانه استراحت کنند، ولی با این حال هر روز بستریها بیشتر می‌شود و بخش اورژانس در حال عدم پذیرش است» (ایسنا ۳۰فروردین۱۴۰۰).

در لرستان دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «تمامی شهرستانهای لرستان در وضعیت قرمز قرار دارند. تعداد بستریهای ۱۱۹۳نفر است و ۱۳نفر در ۲۴ساعت گذشته جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰فروردین۱۴۰۰).

در خراسان شمالی رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «بیمارستانها در حالت بحرانی قرار گرفتند این هفته سخت و هفته بعد سخت‌تر خواهد بود» (ایسنا ۳۰فروردین۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰فروردین۱۴۰۰ (۱۹ آوریل ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cdbf00fe-bd6d-4864-8816-006178750765"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات