728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۶هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۶هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

سخنگوی ستاد کرونا: ماکزیمم بستری در پیک‌سوم ۲۳هزار بود، امروز ۴۳هزار است و تا ۶۰هزار بالا می‌رود

 

  • وزارت بهداشت جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۴۰۵نفر یعنی بالاترین رقم در ۱۴۰روز گذشته و بیماران وخیم را ۴۷۶۶نفر یعنی بالاترین رقم در ۱۰۰روز گذشته اعلام کرد
  • رئیسی: هنوز به اوج پیک چهارم نرسیدیم، در بازوی بالارونده موج هستیم، انتهایش معلوم نیست و حالا حالاها از وضع قرمز خارج نمی‌شویم
  • دبیراتاق فکر کرونای کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع: روزانه نزدیک به ۶۰۰نفر در اثر کرونا فوت می‌شوند
  • توکلی: در استان تهران ۸۰۰۰بیمار بستری هستند و روزانه ۱۴۰۰بیمار بستری و ۱۰۰ فوتی در استان تهران داریم
  • رئیس شورای شهر تهران: آمار تلفات تهران روزانه به بیش از ۱۳۰نفر رسیده و رو به افزایش است
  • بیمارستان مسیح دانشوری: تخت‌های بیمارستان پر است، نسبت به قبل از عید، تعداد مراجعه‌های کرونایی بیش از ۵برابر شده است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۹فروردین۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۳۹شهر از ۲۵۶هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی، ۱۰۵۱۳نفر، در آذربایجان غربی به ۹۶۵۳نفر، در البرز به ۶۴۶۸نفر، در اصفهان به ۱۶۷۴۵نفر، در ایلام به ۲۶۴۶نفر، در بوشهر به ۲۶۱۹نفر، در تهران به ۵۸۶۴۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۶۳۸۵نفر، در خوزستان به ۱۵۴۷۴نفر، در زنجان به ۲۸۰۵نفر، در سمنان به ۴۵۳۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۵۸۲۶نفر، در فارس به ۷۵۹۷نفر، در قزوین به ۲۹۳۹نفر، در کردستان به ۴۴۶۲نفر، در کرمان به ۵۷۵۴نفر، در کرمانشاه به ۵۱۳۴نفر، در گلستان به ۶۵۷۵نفر، در گیلان به ۸۹۹۱نفر، در لرستان به ۱۰۸۱۳نفر، در مازندران به ۱۰۸۴۵نفر، در مرکزی به ۵۳۰۸نفر، در هرمزگان به ۲۹۲۵نفر و در همدان به ۵۷۶۳نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده امروز، جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۴۰۵نفر، یعنی بالاترین رقم در ۱۴۲روز گذشته و بیماران وخیم را ۴۷۶۶نفر یعنی بالاترین رقم در ۱۰۲روز گذشته اعلام کرد.

حسین قناعتی از کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «الان روزی حدود ۳۰۰ و خرده‌ای که اگر آنهایی که در آمار لحاظ نمی‌شود (در نظر بگیریم) نزدیک ۶۰۰نفر آدم دارد می‌میرد در روز. در جنگ روزی ۶۰ تا شهید می‌دادید هنوز بحرانهای جنگ را از لحاظ شهدا پس می‌دهیم بحرانهای اجتماعی آن را تازه آنها اکثراً مجرد بودند اینها همه خانواده دارند فردا بچه‌ها اینها بیکاری مسایل اجتماعی ناشی از نبودن سرپرست کلی بحران ایجاد خواهد کرد» (تلویزیون رژیم ۲۸ فروردین۱۴۰۰).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «تعداد موارد بستری کرونا در اوج پیک ‌سوم به ۲۳هزار نفر رسید، هنوز به اوج و قله پیک چهارم نرسیده‌ایم اما تعداد بستریها به ۴۳هزار نفر رسیده است. پیش‌بینی این است که تعداد بستریهای به ۶۰هزار نفر برسد که یک رکورد بی‌سابقه است و حالا حالاها از وضعیت قرمز خارج نمی‌شویم» (ایرنا ۲۹ فروردین۱۴۰۰). وی هم‌چنین گفت: موج چهارم با هیچ‌کدام از موج های قبلی قابل مقایسه نیست از نظر سرعت انفجاری سرایت و ورودی بیمارستانها خیلی بالا رفته از طرفی بیماران مثبت سرپایی تعدادشان خیلی افزایش پیدا کرده و هنوز در بازوی بالارونده این موج هنوز هستیم و واقعاً انتهایش معلوم نیست که تا کجا متوقف بشود» (تلویزیون رژیم ۲۹فروردین۱۴۰۰).

در تهران، توکلی معاون ستاد کرونا گفت: «کماکان موج بیماری رو به افزایش بوده و تعداد بیماران سرپایی بسیار زیاد است. تمام اعمال الکتیو بیمارستانها طبق دستور حاکمیتی که دیروز ارائه شده لغو شده است و کل تختها در اختیار خدمات اورژانس و کرونا قرار گرفته و غیر از این خدماتی ارائه نمی‌شود. اکنون در کل استان ۸۰۰۰بیمار بستری هستند و روزانه ۱۴۰۰ بستری و ۱۰۰ فوتی داریم؛ حدود ۱۱۰۰بیمار ترخیصی داریم که البته یک تعداد از بیماران نیاز به بستری دارند» (افکار نیوز ۲۹فروردین۱۴۰۰).

هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: «رسیدن آمار تلفات تهران به بیش از ۱۳۰نفر روزانه و روند افزایشی آن، از بازگشت شرایط وخیم پاییز گذشته خبر می‌دهد» (ایرنا ۲۹فروردین۱۴۰۰).

طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «تختها پر است، یک سری بیمارستان برای مراجعه‌های کرونایی اضافه می‌شوند، ولی به‌هرحال تخت کم است نسبت به قبل از عید، تعداد مراجعه‌های کرونایی ۵برابر شده است. اگر همینطوری پیش رود ما در دو ماه یا سه ماه با همین فشار باید جلو برویم» (آفتاب نیوز ۲۹فروردین۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در حال حاضر ۲۳۹۷بیمار در استان بجز منطقه کاشان بستری هستند، از این تعداد ۳۴۸نفر در ICU نگهداری می‌شوند. طی ۲۴ساعت گذشته ۳۰بیمار جان باختند» (ایسنا ۲۹فروردین ۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «متأسفانه در ۲۴ساعت گذشته ۲۴بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان به ۳۱۷۱نفر رسیده است» (ایسنا ۲۹فروردین۱۴۰۰).

در کرمانشاه، «تعداد فوتیها بیش از ۲برابر شد. مدیریت کرونا دانشگاه پزشکی کرمانشاه گفت در ۲۴ساعت گذشته ۱۴نفر در استان جان خود را از دست دادند، که نسبت به روز گذشته هشت نفر افزایش یافته است» (ایرنا ۲۹فروردین۱۴۰۰).

در یزد، فرماندار ابرکوه گفت: «کرونا در ابرکوه تقریباً غیرقابل کنترل شده و ظرفیت تنها بیمارستان شهر تکمیل است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: نه تنها ابرکوه بلکه سایر شهرستانهای استان یزد نیز در شرایط بحرانی قرار گرفته‌اند و ظرفیت بیمارستانها تقریباً در حال تکمیل است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹فروردین۱۴۰۰).

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹فروردین۱۴۰۰ (۱۸ آوریل ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45e30eb5-3b1b-409f-a9b5-d762fc2a2003"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات