728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۲۱هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۲۱هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

 

  • دانشگاه پزشکی گیلان: عدد بالای ۳۰۰۰آلودگی جدید روزانه کرونا، نشان می دهد کرونا مانند آتش زیر خاکستر است.
  • دانشگاه پزشکی لرستان: همه شهرهای استان قرمز است کرونا می تازد، فوتی‌ها دو رقمی است. احتمال موج‌های جدی می‌رود.
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: در پی افزایش بستریها شاهد افزایش فوتیها هستیم. شبانه روز گذشته ۱۸نفر فوت کرده‌اند.
  • مدیرعامل آرامستانهای کرمان: به‌دلیل افزایش فوتی‌های کرونا، همکاران ما تا ساعت پایانی روز درگیر دفن اموات می‌شوند.
  • رئیس دانشگاه پزشکی مازندران: در شبانه‌روز گذشته شاهدافزایش معنادار مبتلایان و فوتیها بودیم که نگرانی را بیشتر کرده است.
  • دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان: ۳۵۷۹ بستری داریم، ۴۸۷نفر در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۵۷نفر فوت کردند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۲شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۲۱هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۵۰۴۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۴۸۶۳نفر، در اردبیل به ۵۳۱۵نفر، در البرز به ۱۲۳۳۸نفر، در اصفهان به ۲۷۸۳۰نفر، در تهران به ۹۹۰۶۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۳۵۲۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۴۶۹نفر، در خوزستان به ۲۵۸۵۱نفر، در فارس به ۱۵۱۲۹نفر، در قزوین به ۴۶۳۴نفر، در قم به ۱۱۶۳۵نفر، در کردستان به ۶۶۲۲نفر، در کرمان به ۱۱۰۴۷نفر، در کرمانشاه به ۷۳۳۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۰۷۹نفر، در گلستان به ۹۷۵۰نفر، در گیلان به ۱۴۶۵۰نفر، در لرستان به ۱۴۳۴۵نفر، در مازندران به ۱۶۰۸۰نفر و در همدان به ۸۰۳۸نفر رسیده است.

 

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «عدد بالای ۳۰۰۰آلودگی جدید روزانه کرونا، نشان می‌دهد کرونا مانند آتش زیر خاکستر است» (ایسنا ۲۲شهریور۱۴۰۰).

در لرستان، معاون دانشگاه پزشکی با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کرونا گفت: «هم‌چنان کرونا در لرستان می‌تازد، وضعیت همه شهرهای استان قرمز است و تعداد فوتی‌های دو رقمی شده است. نزدیک فصل پاییز هستیم و احتمال موج‌های جدید کرونا در استان وجود دارد. میزان ابتلاء به کرونا در استان بسیار بالا است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۲شهریور۱۴۰۰).

در کرمانشاه، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در پی افزایش بستریها در هفته‌های گذشته، هم‌اکنون شاهد افزایش فوتیهای کرونا هستیم. شبانه روز گذشته ۱۸نفر دیگر جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند. تعداد بستریها ۱۴۸۴نفر است که ۲۲۷نفر در ICUهستند و حال ۵۹نفر وخیم است. علاوه بر این، در شبانه روز گذشته ۶۰۵نفر به‌صورت موقت بستری شده و داروی رمدسیویر دریافت کردند» (ایسنا ۲۲شهریور۱۴۰۰).

در کرمان، مدیرعامل آرامستانها گفت: «با گذشت ۱۹ماه از شیوع کرونا، کادر درمان و پرسنل آرامستانها، خسته و کم‌توان شده‌اند. نیروهای غسال ۷نفر هستند که با توجه به افزایش آمار فوتی‌ها، جوابگو نیست. گاهی به‌دلیل افزایش فوتی‌های کرونا، همکاران ما تا ساعت پایانی بعدازظهر درگیر دفن اموات می‌شوند توان این پرسنل تحلیل رفته است» (ایمنا ۲۲شهریور۱۴۰۰).

در مازندران، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در شبانه‌روز گذشته شاهد افزایش معنادار موارد ابتلای کرونایی و هم‌چنین فوتیها در استان مازندران بودیم که نگرانی‌ها را بیشتر کرده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۲شهریور۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: ۳۵۷۹ بستری داریم که ۴۸۷نفر در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۵۷بیمار جان خود را از دست دادند (ایمنا ۲۱شهریور ۱۴۰۰). معاون دانشگاه پزشکی گفت: «چه بسا مثل موج چهارم که هنوز به انتها نرسیده موج پنجم شروع شد، موج بعدی هم بلافاصله بعد از موج کنونی شروع شود» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۱شهریور).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲شهریور۱۴۰۰ (۱۳سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0ed1277-4f19-49e3-a090-8044e96e7d87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات