728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۱۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۱۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

  • زالی: ۲۰هزار مراجعه به مراکز درمانی و بستری شدن ۱۹۰۰نفر از جمله ۲۲۶نفر در ICU در ۲۴ساعت گذشته.
  • بیمارستان سینا تهران: ICUها همه پر هستند بسیاری از بیماران بدحال در انتظارند. نیروی انسانی برای ایجاد ICU جدید وجود ندارد. اگر این واکسن‌ها اسفندماه به مردم تزریق می‌شد جلوی این حجم از مرگ گرفته می‌شد.
  • دانشگاه پزشکی قم: طی یک ماه گذشته ۶۱۱بیمار که آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود، جان خود را در قم از دست دادند.
  • دانشگاه پزشکی کرمان: تعداد بیماران بدحال استان هم‌چنان زیاد هستند و تعداد فوتیها تا مدتی هم‌چنان بالا خواهد بود.
  • دانشگاه پزشکی تبریز: ۱۹۴۸بستری کرونایی یک رکورد از زمان شیوع کرونا در آذربایجان شرقی.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۶شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۱۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۶۸۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۴۴۵۸نفر، در اردبیل به ۵۱۵۰نفر، در البرز به ۱۱۹۶۸نفر، در اصفهان به ۲۷۰۵۰نفر، در ایلام به ۴۰۰۳نفر، در تهران به ۹۶۵۱۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۱۸۲۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۳۲۴نفر، در خوزستان به ۲۵۲۵۱نفر، در فارس به ۱۴۷۳۴نفر، در قزوین به ۴۵۱۹نفر، در قم به ۱۱۳۴۰نفر، در کردستان به ۶۴۳۲نفر، در کرمان به ۱۰۷۰۷نفر، در کرمانشاه به ۷۱۶۸نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۰۱۴نفر، در گلستان به ۹۶۲۵نفر، در گیلان به ۱۴۲۱۵نفر، در لرستان به ۱۴۰۵۵نفر، در مازندران به ۱۵۷۹۰نفر، در هرمزگان به ۷۰۷۵نفر و در یزد به ۷۰۰۳نفر رسیده است.

عزیزی معاون سازمان نظام پرستاری کمبود نیرو را معضلی بسیار جدی خواند و گفت: «در حال حاضر تعداد پرستار نسبت به تخت بیمارستانی در کشور در بدترین حالت و حدود ۰.۸ به ازای هر تخت است. این عدد در شهرهای محروم نظیر زاهدان و... به ۰.۵ رسیده است که یک فاجعه خواهد بود. اهمال کاری مسئولان وزارت بهداشت سبب شد تا نسبت پرستار به تخت روز به روز کمتر شود تا حدی که از برخی استانها و شهرستانها گزارشاتی به دستمان می‌رسید که ۲۵بیمار را یک پرستار مدیریت می‌کند و این شرایط اصلاً خوب نیست. در همین تهران در برخی بخش‌ها ۱۵بیمار بد حال توسط یک پرستار رسیدگی می‌شدند و این فاجعه است» (ایسنا ۱۶شهریور۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته بالغ بر ۲۰هزار بیمار به مراکز بهداشتی و درمان پایتخت مراجعه کردند. ۱۹۰۰بیمار بستری شدند که ۲۲۶نفر نیاز به ICU داشتند» (ایسنا ۱۶شهریور۱۴۰۰).

رئیس بیمارستان سینا گفت: «ورودی بیماران کرونا هنوز خیلی زیاد است. هم‌چنان مشکل کمبود تخت در ICU احساس می‌شود و تعداد زیادی از بیماران بدحال در بخش‌ها مانده‌اند؛ چرا که ICUها همگی پر هستند. بیماران بدحال می‌شوند و نیاز به دستگاه و تجهیزات دارند، دستگاه توسط سیستم تأمین شده؛ اما نیروی انسانی برای ایجاد ICU جدید وجود ندارد و پرستارانی که ICU را بچرخانند خیلی کم هستند کسی نمی‌آید که بتوانیم ICU جدید ایجاد کنیم. ما در شرایط عادی هم پرستار ICU کم داشتیم زیرا یک پرستار ICU به اندازه یک پزشک عمومی باید مهارت و تبحر داشته باشد. وی افزود اگر این واکسن‌ها در اسفندماه به مردم تزریق می‌شد جلوی این حجم از مرگ و میر گرفته می‌شد» (ایسنا ۱۶شهریور۱۴۰۰).

در قم، روابط عمومی دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «از همه مردم تقاضامندیم به‌خرید کپسول اکسیژن اقدام و یا با کمک مالی خود، به‌بیماران کرونایی کمک کنند. قم از ۲۳تیرماه در ردیف مناطق پرخطر و قرمز قرار دارد. طی یک ماه گذشته ۶۱۱بیماری که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود، جان خود را در قم از دست دادند» (ایرنا ۱۶شهریور۱۴۰۰).

در کردستان، موج پنجم کرونا به طرز وحشتناکی روبه صعود است، به‌طوری که در یک هفته اخیر رکورد مبتلایان و بستری شدگان در استان شکسته شد. معاون دانشگاه پزشکی گفت: «در حال حاضر بیش از ۹۰۰نفر بستری هستند که بی‌سابقه و نگران‌کننده است. اگر پیک پنجم به همین شکل ادامه پیدا کند، به‌طور قطع کمبود تخت و دارو بیش‌از‌پیش در استان رخ نمایی خواهد کرد و از پس تأمین آن برنخواهیم آمد» (ایسنا ۱۶شهریور۱۴۰۰).

در کرمان، معاون دانشگاه پزشکی درباره جهش یکباره فوتیها گفت: «روز گذشته ۳۱نفر در استان به‌دلیل کرونا جان باختند، تعداد بیماران بدحال هم‌چنان زیاد هستند و فوتیها تا مدتی هم‌چنان بالا خواهد بود» (ایسنا ۱۶شهریور۱۴۰۰).

در ایلام، افزایش فوتی‌های ناشی از کرونا باعث شده وضعیت این استان هم‌چنان بحرانی و نگران‌کننده باشد و روند مرگ و میر به نسبت جمعیت بسیار بالا است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی تبریز از بستری بودن ۱۹۴۸بیمار کرونایی در استان خبر داد و گفت: این یک رکورد از زمان شیوع کرونا محسوب می‌شود. در ۲۴ساعت گذشته ۳۵۶بستری جدید داشته‌ایم (ایسنا ۱۶شهریور۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶شهریور۱۴۰۰ (۷سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ce55e24-37f2-4e91-9b5d-90454e6461f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات