728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۰۳هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۰۳هزار نفر بیشتر است

 

  • دانشگاه پزشکی ایران: بیشتر کسانی که به ICU می‌روند، واکسن نزده‌اند. ۷۰درصد باید واکسینه شوند تا ایمنی فراهم شود.
  • استاندار خوزستان: وضعیت خوب نیست روزانه ۶۰نفر بر اثر کرونا فوت می‌کنند. بیش از ۱۰هزار فوتی داشته‌ایم.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: در استان به جز کاشان و آران و بیدگل ۳۴۸۲بستری داریم. در ۲۴ساعت گذشته ۵۱بیمار جان‌باختند.
  • رئیس دانشگاه پزشکی قم: ۹۲۱بیمار کرونایی بستری و حال ۲۸۸نفر وخیم است. در ۲۴ساعت گذشته ۲۵بیمار فوت کردند.
  • رئیس دانشگاه پزشکی اردبیل: در ۲۴ساعت گذشته ۱۱۵ بیمار کرونایی جدید بستری و ۱۸نفر جان باختند.
  • دانشگاه پزشکی تبریز: وضعیت بحرانی است. در یک رکورد جدید در ۲۴ساعت گذشته، ۳۶۱بیمار جدید بستری شده‌اند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۲شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۰۳هزار نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۴۲۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۴۱۷۸نفر، در اردبیل به ۵۰۲۰نفر، در البرز به ۱۱۷۴۸نفر، در اصفهان به ۲۶۵۷۰نفر، در تهران به ۹۴۶۴۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۶۳۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۰۴۸۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۲۵۴نفر، در خوزستان به ۲۴۷۹۱نفر، در زنجان به ۴۰۳۰نفر، در فارس به ۱۴۴۰۴نفر، در قزوین به ۴۴۳۴نفر، در قم به ۱۱۲۱۰نفر، در کردستان به ۶۲۹۷نفر، در کرمان به ۱۰۴۵۷نفر، در کرمانشاه به ۷۰۳۸نفر، در گلستان به ۹۵۲۵نفر، در گیلان به ۱۳۹۱۰نفر، در لرستان به ۱۳۹۱۵نفر، در مازندران به ۱۵۶۱۰نفر، در مرکزی به ۷۵۸۳نفر، در هرمزگان به ۶۹۹۰نفر، در همدان به ۷۷۷۸نفر و در یزد به ۶۹۲۳نفر رسیده است.

در تهران، معاون دانشگاه پزشکی ایران گفت: «بیشتر کسانی که کارشان به (ICU) کشیده می‌شود، واکسن نزده‌اند. حدود ۷۰درصد جامعه باید واکسن دریافت کنند تا ایمنی مناسبی برای جلوگیری از انتشار ویروس فراهم شود» (ایرنا ۱۲شهریور۱۴۰۰).

در خوزستان، استاندار خوزستان با تأکید بر این‌که وضعیت کرونا در خوزستان حال و روز خوبی ندارد گفت: «به‌طور متوسط روزانه ۶۰نفر در خوزستان بر اثر کرونا فوت می‌کنند. مجموعاً بیش از ۱۰هزار فوتی در خوزستان داشته‌ایم که نشان می‌دهد وضعیت خوب نیست». رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: «مشکل اصلی ما کمبود نیروی انسانی به‌ویژه پرستار است و نیروی فعلی جوابگوی نیاز و حجم کار نیست» (خبرگزاری پاسداران ۱۲شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «شبانه روز گذشته۴۰ نفر جان باختند. موارد ابتلا افزایش یافته است. در حال حاضر ۶۷نفر وصل به ونتیلاتور و ۳۲۲نفر در بخش ICU بستری شدند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۲شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی معاون دانشگاه پزشکی تبریز گفت: «مجموع بستریهای کرونایی به ۱۸۹۶بیمار رسید. طی ۲۴ساعت گذشته، ۳۶۱بیمار جدید کرونایی در استان بستری شده‌اند. این یک رکورد جدید محسوب می‌شود که نشان‌دهنده وضعیت بحرانی است. از نظر بار مراجعه بیماران هفته‌های اخیر همواره صعودی بوده است» (ایسنا ۱۲شهریور۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی اصفهان تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز تحت پوشش دانشگاه را ۳۴۸۲نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۵۱۴نفر در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۵۱بیمار مبتلا به کرونا جان‌ باختند (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲شهریور۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «۹۲۱بیمار مبتلا به کرونا در قم بستری هستند که حال ۲۸۸نفر از آنها وخیم است. در ۲۴ساعت گذشته ۲۵بیمار در اثر کرونا جان باختند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۲شهریور۱۴۰۰).

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۱۵بیمار کرونایی جدید بستری شدند و ۱۸نفر جان خود را از دست دادند و ۱۲۰نفر در بخش مراقبت‌های ویژه ICU قرار دارند» (ایسنا ۱۲شهریور۱۴۰۰).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «۴۰۷۹ بیمار کرونایی بستری هستند. ۳۷۹بیمار در ICU بستری هستند. با توجه به اتمام محموله واکسن، انجام واکسیناسیون علیه کرونا موقتاً متوقف شده است» (ایسنا ۱۲شهریور۱۴۰۰). .

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲شهریور۱۴۰۰ (۳ سپتامبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2ea29c1-8e97-45af-ba21-43cd71ca3b5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات