728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۹۴هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۹۴هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

 

  • همشهری: ۸ استان گیلان، اصفهان، خراسان شمالی، همدان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و قم با کمبود اکسیژن روبه‌رو هستند. کمبود اکسیژن به مرحله حاد رسیده است
  • رئیس یک بیمارستان در اهواز: روند مراجعه بیماران کووید - ۱۹ به بیمارستان از اوایل ماه گذشته بیش از ۱۵برابر شده است
  • بیمارستان سینا همدان: ظرفیت تختها تکمیل‌است، تقاضا داریم برای بستری شدن، تجمع و اصرار نکنید ظرفیت بیشتری نداریم
  • رئیس دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: بستریها ۲۰۹۹نفر یعنی ۲.۵ برابر ابتدای تابستان و ۱۵۰۰نفر بیشتر از روز اول تیر است. در ۲۴ساعت گذشته ۳۳نفر جان باختند
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: موارد فوت روزانه کرونا در هفته اول شهریور دو برابر مرداد و شش برابر تیر است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۸شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۹۴هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۱۹۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۸۴۳نفر، در اردبیل به ۴۹۲۵نفر، در البرز به ۱۱۴۹۳نفر، در اصفهان به ۲۶۰۵۰نفر، در تهران به ۹۲۷۴۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۱۰۰نفر، در خراسان رضوی به ۲۹۰۸۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۱۹۴نفر، در خوزستان به ۲۴۲۸۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۱۷۱۵نفر، در فارس به ۱۴۰۱۷نفر، در قزوین به ۴۳۵۹نفر، در قم به ۱۱۰۷۵نفر، در کرمان به ۱۰۲۳۸نفر، در کرمانشاه به ۶۹۳۸نفر، در گلستان به ۹۴۱۰نفر، در گیلان به ۱۳۵۵۵نفر، در مازندران به ۱۵۳۳۰نفر، در مرکزی به ۷۵۰۳نفر، در هرمزگان به ۶۸۴۵نفر، در همدان به ۷۶۹۸نفر و در یزد به ۶۸۰۸نفر رسیده است.

 

در حالی‌که کرونا هر روز قربانیان بیشتری می‌گیرد، هیچ اقدام مؤثری از طرف رژیم برای مهار آن به‌عمل نمی‌آید، خامنه‌ای هم با ورود واکسن مخالفت کرد و هم از دادن هزینه زحمتکشان و تعطیل موقت برخی از شهرها خودداری نمود و در عین‌حال حقوق حقه کادر درمان را که در سخت‌ترین شرایط با کرونا مقابله می‌کنند نپرداخت. وی مسئول اول ۴۰۰هزار جانباخته است که بخش عمده آن قابل پیشگیری بود.

 

روزنامه حکومتی همشهری نوشت: «۸ استان گیلان، اصفهان، خراسان شمالی، همدان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و قم با کمبود اکسیژن روبه‌رو هستند که موجب فشار مضاعف بر بیماران و کادر درمان شده است. کمبود اکسیژن به مرحله حاد رسیده و گاهی نیاز بیماران با کمک خیران و برخی نهادها تأمین می‌شود» (همشهری ۸ شهریور۱۴۰۰).

 

در همدان، رئیس بیمارستان سینا گفت: ظرفیت بیمارستان تکمیل شده است، به‌دنبال ایجاد فضایی در محوطه بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران هستیم و از مردم تقاضا داریم برای بستری شدن، تجمع و اصرار نکنند ظرفیت بیشتری نداریم. تمامی تختها در مراقبت‌های ویژه در بخش‌ها و حتی اورژانس پر هستند» (ایسنا ۸ شهریور۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس بیمارستان خمینی اهواز گفت: «روند مراجعه بیماران کووید - ۱۹ از اوایل ماه گذشته هم‌چنان افزایشی است و بیش از ۱۵برابر شده است. در این بیمارستان پنج ICU داریم و یک ICU نیز ۱۰روز پیش راه‌اندازی شد که سه بخش آن به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دارد» (ایسنا ۸ شهریور۱۴۰۰). رئیس دانشگاه پزشکی دزفول از هجوم بیماران سرپایی و بستری به مراکز بیمارستانی خبر داد و گفت: «هنوز به قله این پیک نرسیده‌ایم. همه بخش‌های بیمارستان گنجویان به‌جز یک بخش در اختیار بیماران کرونایی است و به سختی در حال مدیریت شرایط هستیم» (ایسنا ۸ شهریور۱۴۰۰).

در مازندران، کمبود اکسیژن کادر درمان را در شرایط بحرانی و پراضطرابی قرار داده است. رئیس یکی از بیمارستانهای مرکز مازندران گفت: «پسری ۸ساله در بیمارستان به سمتم دوید. کمربندم را گرفت و دائم از من می‌خواست تا به پدرش که سخت نفس می‌کشید، ماسک اکسیژن وصل کنیم. با کمبود اکسیژن مواجه شده بودیم. نتوانستم خواسته‌اش را برآورده کنم. شب را با گریه از این ناتوانی گذراندم. فردای آن روز با همکارانم مقداری پول روی هم گذاشتیم و یک کپسول برای بیمارستان خریدیم» (همشهری ۸ شهریور۱۴۰۰).

در کرمانشاه، دانشگاه پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: «میانگین موارد فوت روزانه در هفته اول شهریور نسبت به مرداد نزدیک به دو برابر و نسبت به تیر شش برابر افزایش یافته است. هم‌چنین بستری روزانه در هفته اول شهریور نسبت به مرداد افزایش ۱.۶برابری و نسبت به تیر ماه نیز حدود چهار برابر افزایش را نشان می‌دهد» (ایسنا ۸ شهریور۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: «۴۳۹۶بیمار کرونایی بستری داریم که ۵۵۲نفر در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۵۴بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸ شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «بستری شدگان بیماران مبتلا به کرونا در ادامه روند افزایشی به ۲۰۹۹نفر رسید که ۲.۵برابر ابتدای تابستان جاری است. این تعداد ۱۵۰۰نفر بیشتر از روز اول تیر امسال است که وضعیت بسیار نامناسب استان را نشان می‌دهد. در ۲۴ساعت گذشته نیز ۳۳نفر بر اثر بیماری به کرونا جان باختند» (ایرنا ۷ شهریور۱۴۰۰).

در خراسان شمالی، معاون دانشگاه پزشکی با بیان این‌که وضعیت فعلی فوق‌بحرانی است گفت: «در موج‌های قبلی حداکثر ۳۵۰بستری داشتیم، اما در این موج، ۱۲۰۰بیمار کرونایی در استان بستری هستند» (همشهری ۸ شهریور۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۲۴تن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. در حال حاضر ۹۳۵تن بستری هستند که حال ۲۴۴تن از ایشان وخیم است» (ایرنا ۷ شهریور۱۴۰۰).

در لرستان، فرماندار الیگودرز گفت: «وضعیت الیگودرز بحرانی است. آمار مراجعه به بیمارستان نگران‌کننده است در دو سه روز گذشته با افزایش مبتلایان و فوتی‌ها مواجه بوده‌ایم و ادامه‌ٔ این روند مشکل‌ساز خواهد بود» (ایسنا ۸ شهریور۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ شهریور۱۴۰۰ (۳۰اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10b8cbb7-8b54-4b57-8e87-a45e69d0b8cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات