728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۹۲هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۹۲هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

  • توکلی: تعداد مرگ‌ها کماکان بالاست و افزایش ادامه خواهد داشت. ۹۳۵۰بستری در بخش‌های اورژانس و ویژه داریم
  • ایسنا: در تهران در هفته اخیر افزایش ۵.۵درصدی در موارد سرپایی مثبت، و افزایش ۷.۵ درصدی در فوت‌شدگان داشتیم
  • دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان: ۴۳۶۷بستری، ۵۸۵نفر در ICU و در۲۴ساعت گذشته ۶۶ فوتی داشته‌ایم
  • دانشگاه پزشکی اهواز: در بیمارستان نفت اهواز کتابخانه و نماز خانه به محل بستری تبدیل شده‌اند
  • معاون دانشگاه پزشکی شیراز: تعداد بستریها به ۴۵۹۳نفر رسیده و ۳۶بیمار در ۲۴ساعت جان خود را از دست داده‌اند
  • روزنامه حکومتی همدلی: «آمار رسمی کرونا محرمانه و حتی در دسترس مراجع سلامت نیست و چندین بار کمتر از واقعیت است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۷شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۹۲هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۱۶۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۷۷۸نفر، در اردبیل به ۴۸۹۵نفر، در البرز به ۱۱۴۴۳نفر، در اصفهان به ۲۵۹۲۰نفر، در ایلام به ۳۸۸۳نفر، در بوشهر به ۴۵۰۴ در تهران به ۹۲۲۹۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۵۸۱نفر، در خراسان رضوی به ۲۸۷۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۱۶۴نفر، در خوزستان به ۲۴۱۶۶نفر، در زنجان به ۳۹۵۰نفر، در فارس به ۱۳۹۶۲نفر، در کردستان به ۶۱۸۲نفر، در کرمان به ۱۰۱۸۸نفر، در کرمانشاه به ۶۹۰۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۹۱۹نفر، در گلستان به ۹۳۷۵نفر، در گیلان به ۱۳۴۶۵نفر، در لرستان به۱۳۷۵۰ نفر، در مازندران به ۱۵۲۵۰نفر، در هرمزگان به ۶۸۱۵نفر و در یزد به ۶۷۷۸نفر رسیده است.

در تهران، توکلی، معاون ستاد کرونا با اشاره به این‌که تعداد مرگ‌ها کماکان بالاست و افزایش مرگ‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: «۲۰۴۰۰ مورد مراجعه سرپایی به بخش درمان و ۴۱۰۰مورد مراجعه سرپایی به بخش بهداشت داریم. بستری جدیدمان بالای ۲۰۰۰بیمار است که تقریباً ۱۵درصد آنها درICU بستری می‌شوند. در حال حاضر ۹۳۵۰ بستری در بخش‌های اورژانس و ویژه داریم، تختها خالی نمی‌مانند و با توجه به تعدادی که ترخیص می‌شوند، بیماران از اورژانس به بخش منتقل می‌شوند» (ایسنا ۷شهریور ۱۴۰۰).

خبرگزاری ایسنا نوشت: «در استان تهران در هفته اخیر افزایش ۵.۵درصدی در موارد سرپایی مثبت، و افزایش ۷.۵درصدی در تعداد فوت‌شدگان را مشاهده کرده‌ایم» (ایسنا ۷شهریور ۱۴۰۰).

طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «با ورود جهش لامبدا به کشور پیک بعدی با درگیری بالاتر آغاز خواهد شد. این جهش واکسن گریزی بیشتری دارد و سن ابتلا را هم کاهش می‌دهد» (ایسنا ۷شهریور ۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: «۴۳۶۷بیمار کرونایی بستری داریم که ۵۸۵نفر در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۶۶بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند» (ایمنا ۷ شهریور۱۴۰۰).

در خوزستان، به‌گفته پزشکان میزان مراجعات به بیمارستان رازی اهواز ۷-۶برابر ظرفیت آنست، علاوه بر ۲۰۰ بستری روزانه ۱۲۰۰بیمار دارد. بیمارستان جندی شاپور و گلستان و بقیه بیمارستانها بسیار شلوغ است. همه مریضها بدحال هستند و احتیاج به ICU دارند، آمار فوتی بالا است. کادر درمانی خیلی خسته شده‌اند و نیرو بسیار کم است. افزایش حقوق کادر درمانی بسیار کمتر از تورم و افزایش مالیات است. باز دید رئیسی جلاد ۶۷ از بیمارستان رازی کاملاً نمایشی بود و یگان ویژه ریاست‌جمهوری از ساعت ۵صبح در بیمارستان مستقر شده بودند و به مقامات بیمارستان هم اجازه نزدیک شدن به رئیسی را ندادند.

رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «در بیمارستان نفت اهواز، کتابخانه و نماز خانه را به محل بستری تبدیل کرده‌ایم. در ریکاوری اتاق عمل یک بیمارستان تختهایی برای بستری بیماران کرونایی پیش‌بینی کردیم» (ایسنا ۷شهریور۱۴۰۰). رئیس بیمارستان رازی اهواز گفت: «تعداد مبتلایان و بستریهای آن رو به افزایش است. در حال حاضر ظرفیت بخش‌ها، تخت‌های ICU و تخت‌های اورژانس تقریباً در حال تکمیل است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷شهریور۱۴۰۰).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «با بستری ۴۳۰بیمار جدید تعداد بستریها به ۴۵۹۳نفر رسیده که ۳۹۸بیمار در ICU بستری هستند. ۳۶بیمار در ۲۴ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند» (ایسنا ۷شهریور۱۴۰۰).

در ایلام، «در دو هفته اخیر آمار فوتی‌های کرونا ۷۵درصد افزایش یافته است. آمار مبتلایان هم در مقایسه با دو هفته قبل از آن ۱۸درصد افزایش یافته است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷شهریور۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «روزانه ۶۲۰بیمار کرونایی بستری می‌شوند ۳۶۰۰بیمار بستری هستند. که ۶۸۰نفر در ICU به‌ویژه در مشهد تحت مداوا قرار دارند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۷شهریور۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی همدلی امروز نوشت: «آمار رسمی منتشر شده در خصوص بیماری کرونا در ایران چون محرمانه و دور از دسترس حتی مراجع سلامت کشور است تنها نوک کوه یخ را نشان می‌دهد و بر اساس دو منبع و مرجع رسمی و تأیید شده اپیدمیولوژی از داخل خود دانشگاه علوم پزشکی تهران، آمار واقعی بیماری کرونا در کشور بین چندین برابر آمار موجود است. بستری چهار هزار کودک و نوزاد مشکوک به کرونا در کرمانشاه فقط طی یک ماه یا جانباختن ۵۲کودک در اثر ابتلا به کرونا تنها طی یک سال‌ونیم گذشته و ابتلای هزار و ۸۰۰کودک مبتلا به کرونا از ابتدای سال جاری در استان اصفهان اعتبار سخنان سخنگوی ستاد ملی کرونا را مورد تردید جدی قرار داده است».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷شهریور۱۴۰۰ (۲۹ اوت ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f1c055b-bd7e-46c1-ac69-e9c3079023e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات