728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۹۱هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۹۱هزار نفر بیشتر است

 

  • مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی: در این شرایط ممکن است مرگ‌ها چهار رقمی‌شود.
  • سازمان نظام پزشکی: تعداد بیمارانی که با شیوع موج دلتا در اورژانس حضور پیدا می‌کنند ۲ تا ۴برابر تعداد استاندارد است.
  • ایسکانیوز: در یک ماه گذشته موارد بستری جدید ۲۹.۴درصد، آی‌سی‌یو ۵۳.۲۹درصد و فوتی ۵۹.۹درصدی افزایش داشته است.
  • بیمارستان قائم مشهد: بیمارانICUبدحال‌تر می‌شوند. بیماران پشتICUمنتظر هستند. نگران ورود لامبدا و موج ششم هستیم.
  • به گزارش دانشگاههای پزشکی جان‌باختگان کرونا در آذربایجان شرقی روزانه ۲۵ و در آذربایجان غربی ۳۳نفر است.
  • دانشگاه پزشکی خراسان شمالی: ابتلا و بستری بقدری افزایش یافته که تخت خالی وجود ندارد و بیمارستانها حالت بحرانی دارند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۶شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۹۱هزار نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۱۱۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۷۱۸نفر، در اردبیل به ۴۸۶۰نفر، در البرز به ۱۱۳۹۳نفر، در اصفهان به ۲۵۷۸۰نفر، در تهران به ۹۱۸۴۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۵۵۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۸۳۸۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۱۴۴نفر، در خوزستان به ۲۴۰۵۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۱۶۶۵نفر، در فارس به ۱۳۸۸۲نفر، در قزوین به ۴۳۲۹نفر، در قم به ۱۰۹۸۵نفر، در کرمان به ۱۰۱۳۸نفر، در کرمانشاه به ۶۸۷۳نفر، در گلستان به ۹۳۴۵نفر، در گیلان به ۱۳۳۸۵نفر، در مازندران به ۱۵۱۹۰نفر، در مرکزی به ۷۴۶۸نفر، در هرمزگان به ۶۷۸۰نفر، در همدان به ۷۶۶۳نفر و در یزد به ۶۷۵۳نفر رسیده است.

 

خبرگزاری حکومتی ایسکانیوز امروز نوشت: بر اساس آمار حکومتی در یک ماه گذشته موارد شناسایی شده جدید بیماری ۳.۷درصد، موارد بستری ۲۹.۴درصد، موارد بستری در آی‌سی‌یو ۵۳.۲۹درصدی و موارد فوتی ۵۹.۹ درصد افزایش داشته است. در یک ماه گذشته متوسط روزانه ۵۰۹نفر فوتی ناشی از بیماری کرونا ثبت شده است.

ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه پزشکی بهشتی گفت: «روش و اقداماتی که انجام می‌دهیم، اصلاً درست نیست. در این شرایط ممکن است مرگ‌ها چهار رقمی هم بشود. چیزی که اکنون با مرگ ۷۰۹ تایی می‌بینیم، مربوط به دو هفته قبل است. با توجه به این شرایط هم‌چنان در هفته‌های آینده باید انتظار مرگ‌های اینچنینی و حتی بالاتر را داشته باشیم. وقتی وزیر بهداشت در بحبوحه کرونا دارد معرفی می‌شود و در یک جلسه سربسته با تعداد زیادی از افراد، بدون ماسک حضور پیدا کرده، مقداری دلسردکننده است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۶شهریور۴۰۰).

کرمانپور مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: «تعداد بیمارانی که با شیوع موج دلتا در اورژانس حضور پیدا می‌کنند بین ۲ تا ۴برابر تعداد استاندارد حضور بیمار در اورژانس است یعنی به‌طور مثال در اورژانسی که پزشک باید به ۳۰تخت خدمات رسانی کند در حال حاضر به ۶۰ تا ۸۰نفر خدمت می‌دهد و نیروی انسانی با شیفت بیشتر دچار خستگی و عوارض می‌شود و به خودش آسیب می‌رساند و باعث افت کیفیت خدمات می‌شود» (خبرگزاری پاسداران ۶شهریور۱۴۰۰).

در خراسان رضوی رئیس بیمارستان قائم مشهد در مورد آخرین وضعیت مشهد گفت: «در حوزه تخت‌های ICU در مضیقه جدی هستیم، بیمارستان قائم دوران سختی را طی می‌کند و فوتی‌ها پایین نیامده و بیماران ICU به سمت بدحال شدن پیش می‌روند. هم‌چنان بیمارانی پشتICUمنتظر خالی شدن تخت هستند. نگران مرزهای کشور و ورود لامبدا و موج ششم هستیم و اگر لامبدا همزمان با پیک فعلی وارد شود، واقعاً مشکل پیچیده‌ای در مشهد خواهیم داشت و فاجعه خواهدبود. بیماری قارچ سیاه نیز در حال زیاد شدن است» (ایسنا ۶شهریور۱۴۰۰).

در خراسان شمالی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد موارد ابتلا و بستری بقدری افزایش یافته که دیگر تخت خالی وجود ندارد و بیمارستانها در حالت بحرانی قرار دارند» (ایسنا ۶ شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در شبانه روز گذشته ۳۳بیمار کرونایی جان باختند. ۲۰۹۹بیمار بستری هستند و ۳۰۶نفر آنها در ICU هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۶ شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی معاون دانشگاه پزشکی تبریز گفت: «تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا افزایش قابل توجهی داشته و روزانه به بیش از ۲۵فوتی رسیده و روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰بیمار جدید کرونا در استان گزارش می‌شود» (ایسنا ۶ شهریور۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی از قرار گرفتن ۲۲شهرستان اصفهان در وضعیت قرمز کرونا خبر داد و گفت: «روند ابتلاء و بستری بیماران هم‌چنان صعودی است و گویا هنوز به قله این موج نرسیده‌ایم. بیمارستانها از بیماران مبتلا به کرونا اشباع شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۶ شهریور۱۴۰۰).

در خوزستان معاون دانشکده پزشکی شوشتر گفت: «در پی حجم زیاد مراجعه به بیمارستان خاتم‌الانبیا و تکمیل ظرفیت این بیمارستان، آخرین سنگر دانشکده پزشکی یعنی بیمارستان الهادی نیز برای بستری بیماران مبتلا به کرونا تخصیص یافت» (ایسنا ۶ شهریور۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶ شهریور۱۴۰۰ (۲۸اوت۲۰۲۱)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9788d05-f18f-499a-ab98-89d8c353cbde"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات