728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۸۶هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۸۶هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

 

  • دانشگاه پزشکی تهران: کسانی که دو دز واکسن دریافت کردند به ۴درصد هم نرسیده است، ۱۰۰کشور دنیا از ما بالا‌تر هستند.
  • استاندار خوزستان: هر چه تلاش می‌کنیم، فایده ندارد. روزانه ۶۰نفر فوت می‌کنند. ۳هزار نفر مبتلا هستند فاجعه بسیار بزرگی است.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: بیمارستانهای استان اشباع شده و استفاده از بیمارستانهای صحرایی در دستور کار قرار داده‌ایم.
  • دانشگاه پزشکی بوشهر: آمار فوتی‌ها دو و نیم برابر شده است. فوتی‌های از ۱۳۰نفر در تیرماه به ۳۴۴نفر در مرداد رسیده است.
  • سرپرست شبکه بهداشت لرستان: بر اساس آمار رسمی، شهرستان سلسله بیشترین بیمار کرونایی را لرستان دارد.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۴شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۸۶هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۰۳۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۵۸۸نفر، در اردبیل به ۴۷۷۵نفر، در البرز به ۱۱۲۸۳نفر، در اصفهان به ۲۵۵۸۰نفر، در بوشهر به ۴۴۴۴نفر، در تهران به ۹۰۸۹۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۷۵۸۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۱۰۹نفر، در خوزستان به ۲۳۸۵۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۱۵۵۵نفر، در فارس به ۱۳۷۱۲نفر، در قزوین به ۴۲۷۹نفر، در کرمان به ۱۰۰۰۸نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۸۸۴نفر، در گلستان به ۹۲۷۰نفر، در گیلان به ۱۳۱۸۵نفر، در مازندران به ۱۵۰۳۰نفر، در مرکزی به ۷۴۲۳نفر، در هرمزگان به ۶۷۰۵نفر، در همدان به ۷۶۱۸نفر و در یزد به ۶۶۹۸نفر رسیده است.

 

یونسیان عضو هیات علمی دانشگاه پزشکی تهران گفت «کسانی که دو دز واکسن دریافت کردند جمعیتشان به ۴درصد هم نرسیده است، ۱۰۰کشور دنیا از نظر نسبت واکسیناسیون از ما بالا‌تر هستند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۴ شهریور۱۴۰۰).

در خوزستان، استاندار گفت: «هر چه تلاش می‌کنیم، فایده ندارد. روزانه حدود ۶۰نفر در خوزستان بر اثر کرونا فوت می‌کنند. ۳هزار نفر از مردم خوزستان مبتلا هستند و این عدد، فاجعه بسیار بزرگی برای خوزستان است» (ایسنا ۴ شهریور۱۴۰۰).

در لرستان، سرپرست شبکه بهداشت درباره شهرستان سلسله گفت: «وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان حاد شده است و برای ارائه خدمات به بیماران، نیازمند ایجاد بیمارستان صحرایی هستیم. بر اساس آمار شهرستان سلسله، بیشترین بیمار کرونایی را لرستان دارد و درخواست راه‌اندازی بیمارستان صحرایی بیانگر اوج شرایط نامطلوب است» (ایرنا ۴ شهریور۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «۳۶۷۰ بیمار در اصفهان بجز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند و ۴۴بیمار در ۲۴ساعت گذشته جان باختند» (ایمنا ۴شهریور ۱۴۰۰). وی هم‌چنین گفت: «بیمارستانهای استان اشباع شده و استفاده از ظرفیت بیمارستانهای صحرایی در دستور کار قرار داده‌ایم» (اعتماد ۴ شهریور۱۴۰۰).

در بوشهر، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «آمار فوتی‌ها در استان دو و نیم برابر افزایش یافته است. تعداد فوتی‌های کرونا در این استان از ۱۳۰نفر در تیرماه به ۳۴۴نفر در مردادماه رسیده است» (ایسنا ۴ شهریور۱۴۰۰).

در کرمانشاه، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «هر روز شاهد رکوردزنیهای جدید و البته تلخی از کرونا هستیم. فوتی‌های کرونا در کرمانشاه ۲ رقمی شده و آمار بستریها به ۱۴۳۹نفر رسیده که طی ۱۹ماه بی‌سابقه بوده است» (ایسنا ۴ شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، «هجوم بی‌امان کرونا هم‌چنان ادامه دارد در ۲۴ساعت گذشته، ۱۵۹۴تن مبتلا شده‌اند. ۳۰تن از بیماران کرونایی جان باختند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۴ شهریور۱۴۰۰).

در مرکزی، استاندار مرکزی گفت: «ظرفیت تختهای بیمارستان شهر دلیجان به دو برابر افزایش یافت. با اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی، نیازمند نیروی درمانی متخصص هستیم» (ایسنا ۴ شهریور۱۴۰۰).

در خراسان رضوی معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: «روزانه ۴۰بیمار به ICU افزوده می‌شود، مشکل هفته آینده کمبود تخت‌های ICU خواهد بود... وی از مشاهده قارچ سیاه در بیمارستانهای مشهد خبر داد و گفت: «تاکنون ۲۰بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستانهای امام رضا و قائم مشهد مشاهده شده است» (ایرنا ۴ شهریور۱۴۰۰).

در فارس، روابط عمومی دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «با جان باختن ۳۲نفر در اثر بیماری کرونا در طی روز گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در فارس به ۶هزار نفر نزدیک شد. هم‌اکنون ۴۹۸۷نفر بستری هستند که از این تعداد، ۴۱۴بیمار به‌دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند» (ایسنا ۴ شهریور۱۴۰۰).

در مازندران، دانشگاههای پزشکی مازندران و بابل اعلام کردند: «در حال حاضر ۲۸۱۹بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند. از این تعداد ۴۰۰نفر در ICU بستری می‌باشند» (ایرنا ۴ شهریور۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴ شهریور۱۴۰۰ (۲۶اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6837256e-f322-4917-b9e8-0f70469e8c39"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات