728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۸۴هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۸۴هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

جان باختگان روز گذشته برای اولین بار از ۲۳۰۰نفر فراتر رفت

  • رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع: رکورد فوتیها هر روز در حال شکســته شــدن است. ۳هزار میلیارد برای واکســن برکت به نهاد مربوطه اهدا شد که هنوز اثرگذاری آن مشخص نیست. میلیاردها میلیــارد برای۶۰ میلیون واکســن به روسیه پرداخت شد، فقط ۹۰۰هزار واکسن وارد شد.
  • زالی: هم‌اکنون ۹۶۲۰بیمار مبتلا به کرونا در تهران بستری هستند که ۲۴۵۰نفرشان در بخش ICU بستری شده‌اند.
  • مدیر بهشت زهرا: وضعیت بهشت‌زهرا بحرانی و غیرقابل تصور است. بهشت‌زهرا پنجمین بار در ماه‌های گذشته بحرانی شده است.
  • دانشگاه پزشکی گیلان: در شبانه روز گذشته ۵۳بیمار کرونایی جان باختند که در گیلان بی‌سابقه بوده است.
  • ستاد کرونای خوزستان: روزانه ۶۰ تا ۷۰نفر از مردم خوزستان به‌دلیل کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۳شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۸۴هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۳۵۱۸نفر، در اردبیل به ۴۷۴۰نفر، در البرز به ۱۱۲۲۸نفر، در اصفهان به ۲۵۴۷۰نفر، در ایلام به ۳۸۱۸نفر، در بوشهر به ۴۴۱۴نفر، در تهران به ۹۰۴۴۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۰۴۰نفر، در خراسان جنوبی به ۳۵۱۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۷۱۸۵نفر، در خوزستان به ۲۳۷۳۶نفر، در زنجان به ۳۹۰۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۱۴۸۵نفر، در فارس به ۱۳۶۲۲نفر، در قم به ۱۰۸۷۰نفر، در کردستان به ۶۱۱۲نفر، در کرمان به ۹۹۱۸نفر، در کرمانشاه به ۶۸۰۳نفر، در گلستان به ۹۲۲۰نفر، در گیلان به ۱۳۰۸۵نفر، در لرستان به ۱۳۶۲۵نفر، در مازندران به ۱۴۹۵۰نفر، در مرکزی به ۷۴۰۳نفر، در هرمزگان به ۶۶۷۰نفر، در همدان به ۷۵۷۸نفر و در یزد به ۶۶۶۸نفر رسیده است.

شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع درباره دلیل تأخیر در خرید واکسن گفت: «در هر دو دقیقه یک نفر جان خــود را بر اثر کرونا از دســت میدهــد. رکورد فوتیها هر روز در حال شکســته شــدن است سهل‌انگاری کشــور ما را در میان جهان در رده بالاتریــن میزان مرگ و میر بر اثر کرونا قرار داده است. مسئولان در صدا و سیما مقابل دوربین ایستادند و ورود واکســن خارجی را توطئه‌یی از ســوی غرب اعلام کردند که قرار اســت بنیاد کشور، جامعه و سلامتی مردم را به خطر بیاندازد. حتی درباره واردات واکسن خارجی گفتنــد: چه تضمینی وجود دارد که آمریکا واکســن فلج کننــده به ما ندهــد و ملت ما را در آینده با مشــکل روبه‌رو نکند؟ ۳هزار میلیارد تومان بودجه برای ســاخت واکســن داخلی به نهاد مربوطه اهدا شد و ســرانجام واکسنی تحت عنوان برکت در میان مردم عرضه شد که متأسفانه هنوز اثرگذاری دقیق آن مشخص نیست. در حال حاضر، پیش پا افتاده‌ترین موارد درمانی یک سرم ســاده در کشــور ما حکم طلا را دارد... مگر می‌شود ضجه‌های مادری که در سیستان و بلوچستان بر سر مزار فرزندش اشک می‌ریخت و فریاد می‌زد» بچه من به‌خاطر نبود اکسیژن مرد» را نشنیده باشید؟... میلیاردها میلیــارد تومان برای ۶۰میلیون واکســن به روسیه پرداخت شد، فقط ۹۰۰هزار واکسن وارد شد که آن هم نصیب اقشار خاصی از جامعه شد. آیا این هم توطئه غرب است؟. . حال باید منتظر امواج بعــدی ویروس باشــیم که مطمئناً کشور را در شــمار عظیمی از مرگ و میر غرق خواهد کرد» (روزنامه حکومتی مردم‌سالاری رژیم ۳شهریور۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «۹۶۲۰بیمار کرونایی بستری هستند که ۲۴۵۰نفر در ICU هستند. ۱۸۰۰بیمار در شبانه‌روز گذشته بستری شده‌اند که ۲۴۳نفر به ICU منتقل شده‌اند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۳شهریور ۱۴۰۰). سعید خال مدیرعامل بهشت زهرا گفت: وضعیت بهشت‌زهرا بحرانی و غیرقابل تصور است. کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد. بهشت‌زهرا برای پنجمین بار در ماه‌های گذشته وارد شرایط بحرانی شده است» (خبرگزاری پاسداران ۳شهریور۱۴۰۰).

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در شبانه روز گذشته ۵۳نفر به واسطه کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این تعداد فوتی در استان گیلان بی‌سابقه بوده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳شهریور۱۴۰۰).

در مازندران، دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: «تا به امروز ۲۰مورد ابتلا به قارچ سیاه در استان مشاهده شده است. در ۲۴ساعت گذشته ۲۸نفر جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند» (عصر ایران ۳شهریور۱۴۰۰).

در اصفهان، «مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی با اشاره به این‌که در هفته جاری و هفته گذشته مأموریت‌های اورژانس یک و نیم برابر شده است، گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل است و آمبولانس‌های اورژانس باید در ورودی بیمارستان یا بخش اورژانس منتظر بمانند تا بیمار پذیرش شود» (ایسنا ۳شهریور ۱۴۰۰). سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «۳۶۲۰ بیمار در اصفهان بجز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند و ۴۵بیمار در ۲۴ساعت گذشته جان باختند» (ایمنا ۳شهریور۱۴۰۰).

در خوزستان استاندار گفت: «روزانه ۸۰ تا ۱۰۰بیمار بیشتر از ترخیصی‌ها بستری می‌شوند. به‌طور مثال اگر روزانه ۱۶۰بیمار ترخیص شوند ۲۶۰ ورودی جدید داریم. حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰بیمار در ICU بستری هستند که ۱۲۰نفر آنها اینتوبه‌اند و بسیار خطرناک است» (خبرگزاری نیروی قدس ۳ شهریور۱۴۰۰). ستاد کرونا استان اعلام کرد: «برخی از بیماران کمتر از یک روز در بیمارستان بوده و فوت می‌کنند. روزانه ۶۰ تا ۷۰نفر به‌دلیل کرونا فوت می‌کنند» (خبرگزاری پاسداران ۳شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۳۰بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند. در حال حاضر ۱۹۶۴تن بستری هستند که ۲۹۵تن از آنان در ICU هستند و ۷۳تن نیز از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳شهریور۱۴۰۰).

در بوشهر، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «بیشترین آمار ابتلا و فوتی کرونا در این استان تاکنون در مرداد به ثبت رسیده است. تعداد موارد فوتی مرداد به بیش از ۳۴۰مورد رسید که در مقایسه با تیر که ۱۳۰مورد بود، رشد دو و نیم برابری داشته است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۳شهریور۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳ شهریور۱۴۰۰ (۲۵اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89054d4a-61b9-46bd-834c-41fbfc2e69b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات