728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۸۲هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۸۲هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شمار جان‌باختگان روزانه در آمار مهندسی شده وزارت بهداشت از مرز ۷۰۰نفر گذشت اما آمار واقعی چندین برابر است

 

  • استاد آمار و اپیدمولوژی: آمار رسمی را تا هفت برابر کنیم تا به آمار واقعی برسیم. در شهریور سال گذشته ما برآورد ۳۵۰هزار مرگ را داشتیم، اما داده‌ها را به‌گونه‌یی مهندسی می‌کنند که اگر شما از من سندی بخواهید سندی ندارم
  • متخصص عفونی: برخی بیماران کرونا دچار قارچ سیاه شده‌اند که در صورت نبودن داروی "آمفوتریسین B"، کور خواهند شد.
  • مرکز بهداشت خوزستان: موارد فوت روزانه در خوزستان در هفته اخیر بالای ۶۰نفر بوده که ۱.۷ برابر متوسط آمار کشوری است.
  • دانشکده پزشکی نیشابور: بستریها، به یکباره بالا رفت و شرایط از کنترل خارج شد؛ ظرفیت هر دو بیمارستان ما تکمیل است
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: اگر این روند ادامه پیدا کند، شبکه بهداشت استان «ضربه فنی» می‌شود و کاری از ما ساخته نیست

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۸۲هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۳۹۹۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۴۵۳نفر، در اردبیل به ۴۷۰۵نفر، در البرز به ۱۱۱۶۸نفر، در اصفهان به ۲۵۳۵۰نفر، در ایلام به ۳۷۹۳نفر، در تهران به ۸۹۹۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۶۷۸۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۰۷۴نفر، در خوزستان به ۲۳۶۱۶نفر، در سمنان به ۵۷۱۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۱۴۱۵نفر، در فارس به ۱۳۵۲۲نفر، در قزوین به ۴۲۴۹نفر، در کرمان به ۹۸۶۸نفر، در گلستان به ۹۱۷۵نفر، در گیلان به ۱۲۹۵۵نفر، در مازندران به ۱۴۸۷۵نفر، در هرمزگان به ۶۶۳۰نفر و در یزد به ۶۶۴۳نفر رسیده است.

 

کثرت قربانیان به حدی است که وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده ناگزیر شمار جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۷۰۹نفر اعلام کرد که رکورد جدیدی از زمان شروع پاندمی است (ایسنا ۲شهریور ۱۴۰۰).

 

نایینی استاد آمار و اپیدمولوژی دانشگاه پزشکی تهران نوشت: «هیچ تغییری نسبت به ششم اسفند۹۸ اتفاق نیفتاده‌است. مدیریتی برای کرونا وجود ندارد. ما دست ویروس را باز گذاشته‌ایم و عده‌یی از آن سود می‌برند و برایشان مهم نیست مردم هزار تا هزار تا فوت می‌کنند. حریرچی گفته است آمار فوت را باید دو و نیم تا سه برابر کرد. اما من می‌گویم شما آمار فوتی‌ها را تا هفت برابر کنید! طبق آمار‌هایی که ابتدای شروع کرونا از مناطق مختلف دریافت می‌کردم، متوجه شدم در برخی از مناطق می‌توانیم آمار رسمی را هفت برابر کنیم تا به آمار واقعی برسیم. در شهریور سال گذشته ما برآورد ۳۵۰هزار مرگ را داشتیم، اما داده‌ها را به‌گونه‌یی مهندسی می‌کنند که اگر از من سندی بخواهید سندی ندارم» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۲ شهریور۱۴۰۰).

در تهران، صالحی متخصص عفونی بیمارستان خمینی گفت: «اکنون برخی بیماران کووید۱۹ دچار بیماری قارچی به‌ویژه قارچ سیاه شده‌اند که در صورت تأمین نشدن داروی "آمفوتریسین B"، کور خواهند شد. این دارو اکنون نایاب است و ۱۰نفر در بیمارستان خمینی که به این قارچ مبتلا شده‌اند نیاز فوری به آمفوتریسین B دارندن (خبرگزاری حکومتی مهر ۲ شهریور۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس مرکز بهداشت گفت: «موارد فوت روزانه در خوزستان در هفته اخیر بالای ۶۰نفر بوده که ۱.۷ برابر آمار کشوری است. ۲۰ تا ۲۵درصد موارد فوت یا در اورژانس بوده و یا کمتر از ۲۴ساعت بستری بودند» (ایرنا ۲ شهریور۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، معاون دانشکده پزشکی نیشابور گفت: «آماربستریها، به یکباره بالا رفت و شرایط تا حدودی از کنترل خارج شد، ظرفیت هر دو بیمارستان ما تکمیل است و حتی یک بیمار دیگر نمی‌توانیم پذیرش کنیم» (ایسنا ۲ شهریور ۱۴۰۰). .

رئیس دانشگاه پزشکی تربت حیدریه گفت: «این شهرستان اکنون در بدترین شرایط کرونایی خود از آغاز پیدایش این ویروس قرار دارد و روند مثبت شدن نمونه‌های کرونا نسبت به ماه قبل ۴برابر شده است» (ایرنا ۲ شهریور۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «فوتیهای روزانه بر اثر کرونا در استان هم‌چنان بالاتر از ۲۰نفر بوده و طی ۲۴ساعت گذشته به ۲۱نفر رسید. هم‌اکنون ۱۸۵۸بیمار بستری که از این تعداد ۲۸۶نفر در ICU هستند که ۷۲نفر از آنها با ونتیلاتور تنفس دارند» (ایرنا ۲ شهریور۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۶۱۱بیمار بستری اما ۳۷۹بیمار ترخیص شدند. در حال حاضر ۳۵۴۳بیمار بستری در استان، به جز کاشان و آران و بیدگل هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۴۷بیمار جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲ شهریور۱۴۰۰). رئیس مرکز فوق تخصصی کودکان امام حسین گفت: در یک سال و نیم گذشته ۵۶ کودک به‌خاطر کرونا فوت کردند. سال گذشته ۹۰۰ کودک مبتلابه کرونا در این بیمارستان پذیرش شد، اما از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۰۰ کودک مبتلا به کرونا پذیرش کرده‌ایم» (ایسنا ۲ شهریور۱۴۰۰).

 

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «رکورد ۲۵قربانی کرونا در یک روز در هرمزگان به ثبت رسید و هم‌اکنون ۱۱۱۴بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانها بستری هستند» (ایسنا ۲ شهریور۱۴۰۰).

 

در کرمانشاه رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «اگر این روند ادامه پیدا کند، شبکه بهداشت استان به‌اصطلاح «ضربه فنی» می‌شود و کاری از دست کسی ساخته نیست. در بیمارستانها مرتب در حال اضافه کردن تخت هستیم اما سرعت افزایش بستریها بسیار بالا است و توان ما محدود است» (ایسنا ۲ شهریور۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲ شهریور۱۴۰۰ (۲۴اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0010716-a72d-4845-8a26-b018ada871cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات