728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۸۰هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۸۰هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

جان باختگان روز گذشته برای اولین بار از ۲۲۰۰نفر فراتر رفت و جان‌باختگان مرداد از ۴۱هزار نفر گذشت

 

  • وزارت بهداشت: هفته گذشته بیماران مثبت بستری ۵درصد و بیماران فوت شده در بیمارستانها ۱۲.۵ درصد افزایش داشته است
  • سایت حکومتی نسیم آنلاین: قربانیان کرونا تا ۲۹مرداد ۲۴۵هزار نفر آمار رسمی است
  • دانشگاه پزشکی مشهد: هم‌اکنون ۶۷۰بیمار در ICU در حال مداوا هستند و این رقم روند افزایشی دارد
  • دانشگاه پزشکی دزفول: وضعیت دزفول بحرانی و بیماران بسیار زیاد است. بیمارستان گنجویان تکمیل و بیماران در انتظار هستند
  • دانشگاه پزشکی قم: هزار بستری داریم و ما هر شب به فکر تخت‌های بیشتر هستیم. اغلب آنها واکسن دریافت نکرده‌اند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۱شهریور ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۸۰هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۳۹۵۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۴۰۳نفر، در اردبیل به ۴۶۷۵نفر، در البرز به ۱۱۱۱۸نفر، در اصفهان به ۲۵۲۴۰نفر، در بوشهر به ۴۳۶۴نفر، در تهران به ۸۹۴۹۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۰۱۰نفر، در خراسان جنوبی به ۳۴۸۱نفر، در خراسان رضوی به ۲۶۲۸۵نفر، در خوزستان به ۲۳۴۸۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۱۳۴۰نفر، در فارس به ۱۳۴۳۲نفر، در قم به ۱۰۸۰۵نفر، در کردستان به ۶۰۷۲نفر، در کرمان به ۹۷۹۸نفر، در کرمانشاه به ۶۷۵۸نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۸۵۹نفر، در گلستان به ۹۱۱۵نفر، در گیلان به ۱۲۸۳۵نفر، در لرستان به ۱۳۵۵۰نفر، در مازندران به ۱۴۷۸۵نفر، در مرکزی به ۷۳۶۳نفر، در هرمزگان به ۶۵۸۰نفر، در همدان به ۷۵۳۸نفر و در یزد به ۶۶۱۳نفر رسیده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «در هفته گذشته شاهد افزایش ۵درصدی بیماران مثبت بستری کرونا و افزایش ۱۲.۵ درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته قبل‌تر بودیم. ایلام، خراسان شمالی، مازندران، چهارمحال و بختیاری و گلستان (در هفته گذشته) به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در کشور بوده‌اند. بیشترین میزان بروز مرگ و میر به ترتیب در قم، گلستان، گیلان و مازندران گزارش‌شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱شهریور۱۴۰۰).

 

سایت حکومتی نسیم‌آنلاین امروز نوشت: قربانیان کرونا تا ۲۹مرداد ۲۴۵هزار نفر بوده است که بیانگر وجود فاصله ۲.۴ برابری بین آمار جان‌باختگان حقیقی و آمار رسمی است (۱شهریور۱۴۰).

 

در تهران، رئیس نظام پزشکی در نامه‌یی به نمکی در اعتراض به محرمانه بودن اطلاعات ابتلا به کرونا در کادر درمان نوشت: «اطلاعات ابتلا و مرگ در مواردی که سابقه دو بار واکسیناسیون داشته‌اند را در اختیار کمیته اپیدمیولوژی ستاد کرونا و محققان مورد اعتماد و نظام پزشکی قرار دهید تا بتوانیم سریعاً نسبت به ضرورت تزریق واکسن یادآور بوستر با تأمین یکی از واکسنهای معتبر و مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت که میزان کارآیی واثربخشی آن مورد قبول واقع شده است به کادر درمان اقدام لازم صورت گیرد. تأخیر در این امر با عواقب خطرناکی همراه خواهد شد» (سلامت نیوز ۱شهریور۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «هم اکنون ۶۷۰بیمار بدحال مبتلا به کرونا در ICU در حال مداوا هستند که این رقم روند افزایشی دارد» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱شهریور۱۴۰۰).

 

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی دزفول گفت: «وضعیت بیماری در دزفول بحرانی و تعداد بیماران بسیار زیاد است. در حال حاضر ظرفیت بیمارستان گنجویان تکمیل است و بیمار در انتظار تخت داریم» (ایسنا ۱شهریور ۱۴۰۰).

 

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۶۲۴بیمار بستری اما ۳۷۹بیمار ترخیص شدند. در حال حاضر ۳۵۷۱بیمار بستری در استان، به جز کاشان و آران و بیدگل هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۴۱بیمار جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱شهریور۱۴۰۰).

 

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد «به‌طور بی‌سابقه‌یی ۶۷۹بیمار جدید کرونایی در ۲۴ساعت گذشته بستری شدند. هم‌اکنون ۵۱۰۴نفر بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱شهریور۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به مشکل افت فشار اکسیژن گفت: «حدود هزار نفر بیمار کرونایی در قم بستری هستند و ما هر شب به فکر فراهم کردن تخت‌های بیشتری هستیم. اغلب بیماران واکسن دریافت نکرده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱شهریور۱۴۰۰).

 

در آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه پزشکی تبریز گفت: «شمار افراد کرونایی بستری در استان به اوج رسیده است. هم‌اکنون بیش از ۱۷۰۰بیمار کرونایی بستری هستند که بیشترین میزان بستریهای کرونا از زمان شیوع این بیماری در استان محسوب می‌شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱شهریور۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱شهریور۱۴۰۰ (۲۳ اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ccbe226-5be6-49a7-b767-beb8c9c6faa0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات