728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۷۸هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۷۸هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

آمار وزارت بهداشت از ۷۶۶۲بیمار وخیم و فوت ۶۸۴نفر در ۲۴ساعت خبر می‌دهد که هر دو در ۱۹ماه گذشته بی‌سابقه است

 

  • رئیس نظام پزشکی مشهد: آمار‌های ما به‌لحاظ ابتلا و مرگ‌و‌میر به‌علت کرونا در صدر آمار جهانی قرار دارد.
  • دبیرکل خانه پرستار: منافع برخی در گرو شیوع کروناست. مسئولان به‌صورت آگاهانه می‌گذارند مردم بیمار شوند و از طریق فروش دارو به‌ثروت برسند.
  • روزنامه شرق: در مشهد از در و دیوار مرگ می‌بارد؛ آمبولانس‌ها صف بسته‌اند و جنازه پشت جنازه خالی می‌کنند. تابوتی نیست که جنازه‌ای در آن نباشد.
  • دانشگاه پزشکی گیلان: در شبانه روز گذشته فوتی‌های کرونایی در استان دوباره رکورد زد. ۴۸بیمار کرونایی جان باختند.
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: فوتی‌های کرونا در مرداد نسبت به ماه قبل ۴.۵برابر شده است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۳۱مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۷۸هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۳۹۱۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۳۵۳نفر، در اردبیل به ۴۶۴۵نفر، در البرز به ۱۱۰۵۳نفر، در اصفهان به ۲۵۱۳۰نفر، در ایلام به ۳۷۵۸نفر، در تهران به ۸۹۰۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۵۸۸۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۰۲۹نفر، در خوزستان به ۲۳۳۹۶نفر، در زنجان به ۳۸۷۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۱۲۷۰نفر، در فارس به ۱۳۳۳۲نفر، در قزوین به ۴۲۰۹نفر، در کرمان به ۹۷۳۸نفر، در کرمانشاه به ۶۷۳۳نفر، در گلستان به ۹۰۶۰نفر، در گیلان به ۱۲۷۲۵نفر، در مازندران به ۱۴۷۰۵نفر، در هرمزگان به ۶۵۴۵نفر و در یزد به ۶۵۷۸نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود شمار جان‌باختگان در ۲۴ساعت گذشته را ۶۸۴نفر و بیماران بستری در ICU را ۷۶۶۲نفر اعلام کرد که هر دو رکورد جدیدی از زمان شروع پاندمی است (ایسنا ۳۱مرداد ۱۴۰۰).

شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار: «منافع برخی در گرو شیوع کروناست. مسئولان آگاهانه می‌گذارند مردم بیمار شوند و از طریق فروش دارو به‌ثروت برسند... سیاست نظام سلامت ما این است که مردم بیمار شوند، چون منافع آن در بیماری مردم است» (تجارت نیوز-رژیم ۳۱مرداد۱۴۰۰).

رئیس نظام پزشکی مشهد گفت: «آمار ایران از نظر میزان مرگ‌ومیر و ابتلا در صدر آمار جهانی قرار داد و فاصله قابل توجهی دارد و در شرایط بسیار نامطلوبی نسبت به سایر کشورهای جهان به سر می‌بریم، » (روزنامه حکومتی رسالت ۳۱مرداد۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، روزنامه حکومتی شرق امروز درباره وضعیت مشهد نوشت: «اینجا از در و دیوار مرگ می‌بارد؛ مثل آتش‌فشانی که فوران کرده و هر گدازه‌اش نصیب کسی می‌شود. حوالی صبح که خورشید هنوز درست‌و‌حسابی نمی‌تابد، جنازه‌ها پشت سر هم قطار شده‌اند. چادرهای سیاه و چشم‌های خون‌آلود همه، عزیزانشان را بدرقه می‌کنند. حالا همه شهر عزادارند. آمبولانس‌ها صف بسته‌اند و جنازه پشت جنازه را خالی می‌کنند. آن‌قدر حجم جنازه زیاد است که ونهای تاکسی مشهدی هم دست به کار شده‌اند. دیگر آمبولانس‌ها جواب‌گو نیستند. دیگر تابوتی نیست که جنازه‌ای در آن نباشد. آمار کشته‌های مشهد روزانه بالای صد نفر است؛ این آماری است که مسئولان می‌گویند. حساب سر‌انگشتی ما حداقل دو، سه برابر است».

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: نسبت به هفته گذشته موارد ابتلا ۶درصد و موارد بستری ۴درصد افزایش داشته است. فوت نیز ۵۴درصد افزایش پیدا کرده است. روز گذشته باز هم بالاترین رکورد را داشتیم. مراجعه روزانه به مراکز درمانی در یک ماه و نیم اخیر ۲هزار نفر بود که در ۲۴ساعت اخیر به ۱۰۰۷۰ رسید» (خبرگزاری پاسداران ۳۱مرداد۱۴۰۰).

رئیس دانشگاه پزشکی آبادان گفت: «خون بیمارانی که روزانه کشته می‌شوند گردن کسانی است که بی‌مسئولیت هستند. امروز در اوج بحران و در دل فاجعه کرونایی قرار داریم اما هیچ همراهی خاصی انجام نمی‌شود» (تجارت نیوز-رژیم ۳۱مرداد۱۴۰۰).

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته فوتی‌های کرونا در گیلان دوباره رکورد زد. ۴۸بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و تعداد بستریهای روزانه نیز هم‌چنان بالا است» (ایسنا ۳۱مرداد۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، دانشگاه پزشکی تبریز اعلام کرد: «وضعیت استان هر روز بدتر می‌شود. موارد بستری هر روز بیشتر شده و به بالای ۱۵۰۰ رسیده است» (ایسنا ۳۱مرداد۱۴۰۰).

در اردبیل، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «تعداد فوتی‌های مرداد نسبت به ماه قبل ۴.۵ برابر افزایش را نشان می‌دهد. روز به روز بیماران بستری و سرپایی و فوتی‌های کرونا در استان افزایش یافته ولی هنوز به قله پیک پنجم نرسیده‌ایم. روزانه ۱۵۰مورد بستری و ۱۵ تا ۱۶ فوتی به ثبت می‌رسد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۱مرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۶۱۱بیمار بستری شدند. ۳۵۴۳بیمار بستری در استان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۴۷بیمار جان باختند» (ایمنا ۳۱مرداد۱۴۰۰).

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱مرداد۱۴۰۰ (۲۲اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80c63712-9e66-4e5e-afcb-a00866809911"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات