728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۷۴هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۷۴هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شمار جان‌باختگان در یک هفته بیش از ۱۳۷۰۰تن بوده است

  • نماینده مجلس ارتجاع: آمار فوت‌شدگان حداقل ۲برابر میزانی است که اعلام می‌شود
  • نماینده مجلس ارتجاع: میزان فوتیها بر اساس آمار رسمی ۱۰۰هزار نفر است که من فکر می‌کنم آمار واقعی دو برابراست
  • جان‌بابایی: حدود ۵۰هزار بیمار در مراکز درمانی کشور بستری هستند و حدود ۳۰هزار نفر هم خدمات سرپایی دریافت می‌کنند
  • دانشگاه پزشکی آبادان: در حال حاضر هیچ چیزی نداریم از بحران صد درصدی نیز عبور کرده‌ایم و در شرایط جنگی قرار داریم
  • دانشگاه پزشکی گیلان: حال ۳۲۷بیمار کرونایی بسیار وخیم است و در ۲۴ساعت گذشته ۴۱ بیمارجان خود را از دست دادند
  • دانشکده پزشکی مراغه: مراغه در بحرانی‌ترین شرایط ۱۹ماهه قرار دارد. از تمامی ظرفیت مراکز و مکانهای مناسب برای تبدیل به تخت‌های بستری استفاده کردیم ولی ظرفیت این اماکن نیز تکمیل شده است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲۹مرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۷۴هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۳۲۴۸نفر، در اردبیل به ۴۵۹۵نفر، در البرز به ۱۰۹۲۸نفر، در اصفهان به ۲۴۹۱۰نفر، در ایلام به ۳۷۳۳نفر، در تهران به ۸۸۱۴۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۴۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۵۱۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۹۹۹نفر، در خوزستان به ۲۳۲۳۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۱۱۳۰نفر، در فارس به ۱۳۱۵۲نفر، در قزوین به ۴۱۷۴نفر، در قم به ۱۰۶۸۰نفر، در کرمان به ۹۵۵۸نفر، در کرمانشاه به ۶۶۹۸ در گلستان به ۸۹۴۰نفر، در گیلان به ۱۲۵۳۵نفر، در مازندران به ۱۴۵۵۰نفر، در هرمزگان به ۶۴۷۵نفر و در یزد به ۶۵۱۸نفر رسیده است.

 

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس ارتجاع گفت: «میزان کشته‌های ما بر اساس آمار رسمی ۱۰۰هزار نفر است که اگر این آمار را واقعی کنیم، حداقل دو برابر است. آقای مخبر زمانی گفتند تا پایان تیر ۲۰میلیون دوز و تا پایان شهریور ۵۰میلیون دوز واکسن کرونا تولید می‌کنیم اما بعدها مشخص شد که چنین توانمندی وجود ندارد» (ایلنا ۲۹مرداد۱۴۰۰).

جان‌بابایی معاون وزیر بهداشت رژیم گفت: «این روزها حدود ۵۰هزار بیمار در مراکز درمانی بستری هستند و ۳۰هزار نفر هم خدمات سرپایی دریافت می‌کنند» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۹مرداد۱۴۰۰).

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «حال ۳۲۷بیمار کرونایی بسیار وخیم بوده و شبانه‌روز گذشته ۴۱بیمار جان خود را از دست دادند. در گیلان سه بیمارستان صحرایی احداث می‌شود» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۹مرداد۱۴۰۰).

 

در خوزستان، معاون دانشگاه پزشکی آبادان با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستانهای جنوب غرب خوزستان گفت: «در حال حاضر هیچ چیزی نداریم و از مرز بحران صد درصدی عبور کرده‌ایم و در شرایط جنگی قرار داریم. ممکن است فاجعه رخ دهد» (ایسنا ۲۹مرداد۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، رئیس دانشکده پزشکی مراغه گفت: «این شهرستان در بحرانی‌ترین شرایط ۱۹ماهه اخیر قرار دارد. روز پنجشنبه، حجم بالایی از بیماران به سه بیمارستان این شهرستان مراجعه کرده و ظرفیت پذیرش بیمارستان امیرالمومنین مراغه تکمیل شده است. از تمامی ظرفیت مراکز و مکانهای مناسب برای تبدیل به تخت‌های بستری استفاده کردیم ولی ظرفیت این اماکن نیز تکمیل شده است» (ایسنا ۲۹مرداد ۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «هم اکنون ۹۳۳بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد ۲۰۳نفر در ICU تحت مراقبت ویژه قراد دارند. در ۲۴ساعت گذشته نیز ۲۳نفر فوت کرده‌اند» (ایمنا ۲۹ مرداد۱۴۰۰). مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: «در خصوص تأمین کپسول اکسیژن برای بیماران مشکلات زیادی وجود دارد. روزانه افزون بر ۳۰۰بیمار نیازمند در لیست انتظار قرار می‌گیرند در حالی که تعداد کپسول‌های موجود بسیار محدود می‌باشد» (ایسنا ۲۸مرداد۱۴۰۰).

در گلستان، دانشگاه پزشکی گلستان اعلام کرد: «تعداد فوتی‌های روزانه گلستان بین ۳۰ الی ۴۰نفر است. هم‌اکنون ۱۸۸۹نفر بستری هستند که از این تعداد ۲۲۹نفر در ICU بستری هستند و ۷۹نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹مرداد ۱۴۰۰).

در اردبیل رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «طی هفته گذشته ۸۶بیمار مبتلا به کرونا در استان اردبیل جان‌باخته‌اند. روزانه بالغ بر ۱۰هزار فرد با علائم اولیه کرونا در مراکز درمانی استان پذیرش می‌شوند که این آمار نسبت به ماه گذشته افزایش هشت برابری داشته است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹مرداد ۱۴۰۰).

 

در مازندران، دانشگاههای پزشکی مازندران و بابل اعلام کردند: «در حال حاضر ۳۳۵۵بیمار مبتلا به کرونا بستری که از این تعداد ۴۱۷نفر در ICU هستند» (ایسنا ۲۹مرداد ۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹مرداد۱۴۰۰ (۲۰ اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd48231b-d838-44cc-8843-464e0e3a5810"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات