728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۶۸هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۶۸هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

برای سومین روز متوالی شمار جان‌باختگان از ۲۰۰۰تن گذشت و قربانیان سه روز اول هفته بیش از ۶۰۰۰نفر است

 

  • وزارت بهداشت رژیم در دو رکورد بی‌سابقه مبتلایان ۲۴ساعت گذشته را ۵۰۲۲۸ و بیماران وخیم در ICU را ۷۴۲۴ اعلام کرد
  • زالی: ۹۸۶۰بستری در تهران داریم. ۲۷۰۰نفر در ICU هستند. ۲۶۰۰نفر در ۲۴ساعت گذشته بستری و ۱۷۰۰نفر ترخیص شدند
  • دانشگاه پزشکی مشهد: حجم بیماران به قدری زیاد است که هیچ اورژانسی جوابگو نیست. کمبود اکسیژن، تخت و برانکارد داریم. از پاندمی کرونا عبور کرده و وارد سونامی شده‌ایم
  • دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان: ۵۱بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته در اصفهان جان خود را از دست داده‌اند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۶مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۶۸هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۳۷۶۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۱۰۳نفر، در اردبیل به ۴۴۹۰نفر، در البرز به ۱۰۷۹۸نفر، در اصفهان به ۲۴۶۳۰نفر، در بوشهر به ۴۲۴۴نفر، در تهران به ۸۶۶۹۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۳۸۱نفر، در خراسان رضوی به ۲۳۹۸۵نفر، در خوزستان به ۲۲۹۷۶نفر، در زنجان به ۳۸۲۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۹۱۵نفر، در فارس به ۱۲۹۰۲نفر، در قزوین به ۴۱۰۴نفر، در قم به ۱۰۵۹۰نفر، در کردستان به ۵۹۳۷نفر، در کرمان به ۹۳۵۸نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۷۷۴نفر، در گلستان به ۸۷۹۰نفر، در گیلان به ۱۲۲۳۵نفر، در لرستان به ۱۳۳۴۵نفر، در مازندران به ۱۴۳۱۰نفر، در مرکزی به ۷۲۴۸نفر، در هرمزگان به ۶۳۶۰نفر، در همدان به ۷۴۲۸نفر و در یزد به ۶۴۲۸نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی‌شده خود شمار جدید مبتلایان به کرونا در ۲۴ساعت گذشته را ۵۰۲۲۸نفر و بیماران بستری در ICU را ۷۴۲۴نفر اعلام کرد که هر دو رکورد جدیدی از زمان شروع پاندمی است (ایسنا ۲۶مرداد۱۴۰۰).

 

حسن قوسیان مقدم، سخنگوی هلال احمرگفت: «با توجه به شرایط فعلی که بیمارستانها از راهروها و نمازخانه‌ها برای بستری استفاده می‌کنند، پنج بیمارستان صحرایی هلال‌احمر در خراسان رضوی (دو بیمارستان در مشهد و سبزوار)، همدان، اصفهان و خراسان شمالی آغاز به کار کرده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶مرداد۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «هم‌چنان شاهد افزایش آمارها هستیم. از سوی دیگر هنوز به قله این اپیدمی نرسیده‌ایم. تعداد بستری‌ها، مراجعین و ابتلا در هفته جاری ۹.۷درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است. ۹۸۶۰بستری به‌دلیل کرونا ویروس در استان داریم که ۲۷۰۰بیمار در ICU هستند. ۲۶۰۰بیمار در ۲۴ساعت گذشته بستری و ۱۷۰۰بیمار ترخیص شده‌اند» (ایسنا ۲۵مرداد۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «بستری‌شدگان جدید خراسان رضوی به ۹۰۰نفر در روز افزایش یافته و هم‌اکنون ۳۷۷۰نفر بستری هستند که ۶۰۰نفر در ICU هستند. ۹۵درصد تختهای ICU در استان اشغال است» (ایرنا ۲۶مرداد۱۴۰۰).

هاشمیان از دانشگاه پزشکی مشهد گفت: «حجم بیماران به قدری زیاد است که هیچ اورژانسی جوابگو نیست. کمبود اکسیژن، تخت و برانکارد وجود دارد، درمان قطعی دیگری جز واکسیناسیون نیست. از پاندمی عبور کرده و وارد سونامی شده‌ایم. سیر بیماری آن‌قدر سریع است که بیماری که امروز ویزیت می‌کنیم و ۱۰درصد ریه‌اش درگیر است، ظرف ۴۸ساعت بسیار بدحال می‌شود و ممکن است ۸۰درصد ریه‌اش درگیر شده و در نهایت فوت می‌کند» (ایسنا ۲۵مرداد۱۴۰۰).

زمانی، عضو هیأت‌مدیره نظام پزشکی مشهد، گفت: «۲روز تا فاجعه فاصله است. مسئولان باید تخت‌های اضافی در ورزشگاهها، سالنهای بزرگ، بیمارستانهای سیار و... آماده کنند. باید خودمان را برای ۱۵روز آینده آماده کنیم چرا که شاید ۵۰۰۰تخت دیگر نیاز داشته باشیم. به جد می‌ترسیم تا روزهای آینده نتوانیم پاسخگوی خیل عظیم بیماران باشیم» (ایسنا ۲۵مرداد۱۴۰۰).

 

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: هم‌اکنون ۵۰۹۱بیمار مبتلا به کرونا بستری، که ۵۳۶بیمار در ICU هستند. ۵۱بیمار جان خود را از دست داده‌اند (خبرگزاری حکومتی مهر و صدا و سیما رژیم ۲۶مرداد۱۴۰۰).

 

خوزستان رئیس بیمارستان خمینی اهواز گفت: «ظرفیت، شش بخش بستری شامل فک و صورت، گوش حلق و بینی، پوست، عفونی، ریه و نفرولوژی با ظرفیت ۱۲۵تخت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده بود. با توجه به پر شدن تمامی تخت‌های کرونا بیماران بخش ارتوپدی نیز به بخش دیگری منتقل شدند و این بخش با ظرفیت کامل برای کرونا در نظر گرفته شده است، و بیش از ۱۰روز است که تمام تخت‌های ICU کرونای این بیمارستان پر شده است» (ایسنا ۲۶مرداد۱۴۰۰).

در گیلان، دانشگاه پزشکی گیلان گفت: «تقریباً تمام بیمارستان های گیلان با ظرفیت کامل در حال ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستند. ظرفیت تولید اکسیژن نیز در استان گیلان محدود بوده و به‌رغم فعالیت دو کارخانه تولید اکسیژن مایع در استان، از تهران و اصفهان نیز برای بیماران کرونایی اکسیژن وارد می‌کنیم» (ایسنا ۲۶مرداد۱۴۰۰).

در مرکزی، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «تخت خالی وجود ندارد. بسیاری از هیأت‌های مذهبی به هیچ عنوان پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت نمی‌کنند که در روزهای پیش رو می‌تواند بحران جدی ایجاد کند» (ایرنا ۲۶مرداد۱۴۰۰).

 

در کردستان، رئیس مرکز بهداشت سنندج گفت: «وضع سنندج بسیار حاد و نگران‌کننده است. ICUپر شده و بخش‌های عادی در حال تکمیل است، در صورت تداوم این روند، با بحران مواجه می‌شویم» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۶مرداد۱۴۰۰).

 

در گلستان، در حال حاضر ۱۹۸۲بیمار کرونایی بستری هستند و ۲۶نفر در ۲۴ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶مرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶مرداد۱۴۰۰ (۱۷اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f6942e9-ace2-46a3-8ec9-798ddf221d40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات