728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۶۲هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۶۲هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

به گزارش سازمان مجاهدین شمار جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته دست کم ۱۸۰۰نفر است

 

  • روزنامه حکومتی اعتماد: مجموع فوتی‌های کرونا حدود ۱۹۴هزار نفر است یعنی ۱۰۱هزار نفر بیشتر از رقم رسمی.
  • دانشگاه پزشکی مرکزی: میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا در سطح کشور تا سه هفته دیگر به بیش از ۱۰۰۰نفر در روز می‌رسد.
  • مدیریت بحران قزوین: تصمیم گرفتیم سالن ورزشی شرکت گاز قزوین را برای بستری بیماران کرونایی تجهیز کنیم.
  • دانشگاه پزشکی اهواز: در فاصله ۱۴روز، موارد بیماری ۲.۵برابر، موارد بستری یک و نیم برابر و موارد مرگ ۴.۵برابر شده است.
  • جهان صنعت: با توجه به این‌که آمار فوتی‌ها به مرز روزانه ۶۰۰نفر نزدیک شده، مسئولان مسبب این وضعیت باید محاکمه شوند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۲۳مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۶۲هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۳۶۸۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۲۹۷۳نفر، در اردبیل به ۴۴۰۵نفر، در البرز به ۱۰۶۲۸نفر، در اصفهان به ۲۴۳۵۰نفر، در ایلام به ۳۶۶۸نفر، در تهران به ۸۵۲۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۲۹۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۹۰۹نفر، در خوزستان به ۲۲۷۵۱نفر، در زنجان به ۳۸۰۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۶۹۵نفر، در فارس به ۱۲۶۴۲نفر، در کرمان به ۹۱۳۸نفر، در کرمانشاه به ۶۵۹۸نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۷۴۹نفر، در گلستان به ۸۶۲۵نفر، در گیلان به ۱۱۹۳۵نفر، در لرستان به ۱۳۲۶۰نفر، در مازندران به ۱۴۰۶۰نفر، در هرمزگان به ۶۲۵۵نفر و در یزد به ۶۳۳۳نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: «در حال حاضر ۳۵۹شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۹شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۰شهرستان در وضعیت زرد هستند. هیچ شهرستانی آبی نیست» (ایرنا ۲۳مرداد۱۴۰۰).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «از فردا ساعت ۱۲محدودیتهای تردد اعمال می‌شود و تا جمعه ۵شهریور ادامه دارد. تعطیلی تمام ادارات از روز دوشنبه این هفته (۲۵مرداد) تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰مرداد) در جلسه تصویب شده است. به جز اصناف ضروری تمامی ادارات حتی بانکها هم تعطیل است و فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳مرداد۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی اعتماد امروز در مورد آمار جان‌باختگان مبتلا به کرونا نوشت: «تا پایان سال۱۳۹۹، حدود ۱۴۰هزار نفر فوت ناشی از کرونا داشته‌ایم... فوتیهای ۴.۵ ماه اول ۱۴۰۰ هم به ۵۴هزار نفر می‌رسد. به این ترتیب فوتیهای کرونا تا نیمه مرداد امسال حدود ۱۹۴هزار نفر است، در حالی که آمار رسمی ۹۳هزار است»

در خوزستان، معاون دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «در فاصله ۱۴روز، موارد بیماری از ۱۳۸۶نفر به ۳۱۴۰نفر رسیده یعنی ۲.۵برابر شده است. موارد بستری نیز یک و نیم برابر و موارد مرگ ۴.۵برابر شده است» (ایسنا ۲۳مرداد۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، «تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در مشهد به حدود ۳۰۰تن رسیده و هر روز این آمار در حال افزایش است» (ایرنا ۲۲مرداد۱۴۰۰). در همین حال روزنامه ستاره صبح رژیم امروز نوشت: «در مشهد، مسئولان قبرستانها از رانندگان تاکسی خواسته‌اند تا از خودروهای خود به‌عنوان نعش‌کش استفاده کنند، زیرا در شهر خودروی کافی برای حمل تمام اجساد وجود ندارد».

در مرکزی، رئیس بخش اورژانس دانشگاه پزشکی گفت: «داروهای اولیه تمام شده است و انتظار می‌رود تعداد تلفات از تعداد کنونی نیز بیشتر شود. حتی اگر در امر واکسیناسیون تسریع شود -که احتمالاً ممکن است رخ ندهد- حداقل سه هفته طول می‌کشد تا اولین واکسن، آنتی‌بادی تولید کند. من پیش‌بینی می‌کنم که میزان کنونی مرگ‌ومیر به بیش از ۱۰۰۰نفر در روز برسد» (روزنامه ستاره صبح - رژیم ۲۳مرداد۱۴۰۰).

در قزوین مدیریت بحران استانداری اعلام کرد: «در شرایطی که تعداد موارد مثبت کرونا در قزوین در حال افزایش است، تصمیم گرفتیم سالن ورزشی شرکت گاز قزوین را برای بستری بیماران کرونایی تجهیز کنیم» (ایسنا ۲۳مرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «۲۰شهرستان استان در وضعیت کرونا قرار گرفته و مراکز درمانی در وضعیت فوق بحرانی است. طی ۱۰روز آینده تعداد بستریها به پنج هزار نفر می‌رسد» (خبرگزاری حکومتی مهر۲۳مرداد۱۴۰۰).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «در حال حاضر ۵۰۸۲نفر بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد ۴۲۷نفر در بخشهای ICU بستری می‌باشند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳مرداد۱۴۰۰).

در گلستان، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «به قله پیک پنجم کرونا رسیدیم. ۱۹۷۳بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد ۲۲۳بیمار در بخش ICU بستری و ۹۸نفر وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند» (ایسنا ۲۳مرداد۱۴۰۰).

در کرمان، استاندار گفت: «ظرفیت تحتهای ICU تکمیل است و در بیمارستان افضلی‌پور تمام راهروها، نماز خانه و زیر زمین مملو از بیماران است اگر فکری نکنیم دچار فاجعه‌ای مانند مشهد و دیگر استانها می‌شویم» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۳مرداد۱۴۰۰).

به‌دنبال صحبت‌های زالی رئیس ستاد کرونا تهران که گفت: «ما آمار‌های مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم و کمکهای جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداندیم» روزنامه حکومتی جهان صنعت امروز نوشت: «مسئولان دروغ بزرگی را به سازمان جهانی بهداشت گفتند که منجر به کشتار بیش از ۹۵هزار ایرانی شده است. چنین وضعی شوخی نیست... با توجه به این‌که امروزه آمار فوتی‌ها به مرز روزانه ۶۰۰نفر نزدیک شده، آن گروه از مسئولان که مسبب جان باختن هموطنان ما هستند باید محاکمه شوند» (جهان صنعت ۲۳مرداد۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳مرداد۱۴۰۰ (۱۴اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b212d57-6cb6-44f8-aba2-9be0ae40cd23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات