728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۵۵هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۵۵هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

  • حریرچی: اگر واکسیناسیون انجام می‌شد چنین وضعی نداشتیم. تا ماه آینده، ابتلاء و تا یک ماه و نیم مرگ و میر صعودی است
  • رئیس بیمارستان چمران: مانده‌ایم! آخرین تلاش ما تبدیل مسجد و سالن غذاخوری به بخش کرونایی بود
  • فرماندار مشهد: افزایش آمار فوت‌شدگان ناشی از فاجعه کرونا منجر به کمبود تابوت و آمبولانس در این کلان‌شهر شده است
  • دانشگاه پزشکی لرستان: تمام بیمارستانها حتی اورژانس تکمیل شده و برای بیمار با ۸۶درصد درگیری ریه و اکسیژن ۸۰درصد تخت برای بستری نداریم
  • فرماندار گنبدکاووس: در حال حاضر ظرفیت بیمارستانها پر است و بیماران جدید ناچاراً در راهرو بیمارستانها بستری می‌شوند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۹مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۵۵هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۲۸۰۸نفر، در اردبیل به ۴۳۱۵نفر، در البرز به ۱۰۴۱۳نفر، در اصفهان به ۲۳۹۸۰نفر، در ایلام به ۳۶۲۳نفر، در بوشهر به ۴۱۰۹نفر، در تهران به ۸۳۴۴۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۸۷۰نفر، در خراسان جنوبی به ۳۳۰۱نفر، در خراسان رضوی به ۲۱۷۸۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۸۶۴نفر، در خوزستان به ۲۲۴۵۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۴۴۵نفر، در فارس به ۱۲۳۱۲نفر، در قزوین به ۴۰۰۹نفر، در کرمان به ۸۹۱۳نفر، در کرمانشاه به ۶۵۳۳نفر، در گلستان به ۸۴۰۰نفر، در گیلان به ۱۱۵۵۵نفر، در لرستان به ۱۳۱۷۰نفر، در مازندران به ۱۳۷۸۰نفر، در هرمزگان به ۶۱۴۰نفر و در یزد به ۶۲۱۸نفر رسیده است.

حریرچی معاون وزیر بهداشت گفت: «اگر واکسیناسیون، زودتر انجام می‌شد چنین وضعی را نداشتیم. تا یک ماه آینده، تعداد موارد ابتلاء افزایش خواهد یافت و تا یک ماه و نیم دیگر، موارد مرگ، صعودی خواهد بود و این در حالی است که در داخل کشور عامل تشدید کننده تجمع نداشته باشیم، این ارزیابی با توجه به شرایط عادی انجام شده است» (ایرنا ۱۹مرداد۱۴۰۰).

در تهران رئیس بیمارستان چمران گفت: «واقعاً مانده‌ایم چه کار بکنیم تمامی امکانات را به کار گرفتیم و آخرین تلاش ما همین تبدیل مسجد به بخش کرونایی بود. اینجا سالن غذاخوری بیمارستان هم تبدیل شده به مکانی برای بستری بیماران کرونا» (تلویزیون رژیم ۱۸مرداد۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، فرماندار مشهد گفت: افزایش آمار فوت‌شدگان فاجعه کرونا منجر به کمبود تابوت و آمبولانس در این کلان‌شهر شده است. در خصوص انباشت اجساد در بیمارستانها نگرانی‌هایی وجود داشت که با هماهنگی‌های انجام شده اجساد شب گذشته جهت تغسیل به بهشت رضوان منتقل شدند. روز گذشته ۴۲نفر در مشهد بر اثر کرونا فوت کردند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۹مرداد۱۴۰۰).

در لرستان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «در بدترین وضعیت به‌لحاظ میزان شیوع کرونا هستیم. تمام بیمارستانهای مرکز استان، حتی اورژانس‌ها از بیمار تکمیل شده است. الآن بیمار با ۸۶درصد درگیری ریه و اکسیژن ۸۰درصد داریم که تخت برای بستری او نداریم. ظرفیت بیمارستانها تکمیل شده و نمی‌دانیم واقعاً باید چه کاری انجام دهیم. ما ظرف دو تا سه روز آینده در محوطه بیمارستان هم برای بیماران جا نخواهیم داشت» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹مرداد۱۴۰۰).

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد بستریهای استان در شبانه روز گذشته بسیار بالا بوده و ۴۵۰بیمار جدید را بستری کردیم. طی شبانه روز گذشته ۳۸بیمار مبتلا به کرونا جان باختند» (ایسنا ۱۹مرداد۱۴۰۰).

در خراسان شمالی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «وضعیت آن‌قدر بحرانی است که تخت‌های بیمارستان امام حسن بجنورد شب گذشته پر شد. هیچ تخت خالی در بیمارستان امام حسن وجود ندارد و در حال حاضر مشغول پر کردن کناره‌های بخش اورژانس با تخت هستیم تا ظرفیت پذیرش موارد حاد را افزایش دهیم» (ایسنا ۱۹مرداد۱۴۰۰).

در گلستان، فرماندار گنبدکاووس گفت: «در حال حاضر ظرفیت بیمارستانها پر است و ناچاراً بیماران جدید در راهرو بیمارستانها بستری می‌شوند. میانگین فوتی‌های کرونا در این شهر به ۱۰تن رسیده است» (ایسنا ۱۹مرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «تمام رکوردهایی که در موج چهارم کرونا ثبت کرده بودیم، در موج پنجم شکست و روز گذشته رکوردهای جدیدی ثبت شد، تقریباً تمام ظرفیت بیمارستانها تکمیل شده. اصلاً نمی‌دانیم این قله تا کجا قرار است ادامه داشته باشد، هیچ برنامه‌ای برای توقف کارخانه تولید بیمار در اصفهان نداریم» (ایسنا ۱۹مرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹مرداد۱۴۰۰ (۱۰ اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65b42dc0-a748-4841-a758-82b211fd96cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات