728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۵۴هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۵۴هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

  • دبیرکل خانه پرستاری: وزارت بهداشت از هم فروپاشید.. بستری بیمارستانها سه برابر ظرفیت آنهاست. اگر وزارت بهداشت نداشته باشیم وضعیت بهتر است! گروهی در وزارت بهداشت تنها به‌دنبال کسب درآمد هستند.
  • سازمان نظام پزشکی: رکورد ابتلا و مرگ کرونا شکست، آیا آنهایی که برای تحدید ورود واکسن بیانیه دادند امروز پاسخگو هستند.
  • بیمارستان سینا تهران: چرا باید در محرم مردم را به کشتن بدهیم؟بعد از مراسم محرم، شاهد پیک ششم خواهیم بود.
  • دانشگاه پزشکی مشهد: روزانه ۷۰۰بیمار بستری می شوند تعداد بستریها از مرز ۳هزار گذشته و شرایط بحرانی است.
  • فرماندار رشت: تنها در رشت بیش از هزار بستری داریم و از ابتدای کرونا بیش از ۳۲۰۰شهروند رشتی در اثر کرونا جان باختند.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: ۴۴۸۰نفر در استان بستری هستند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۸مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۵۴هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۲۷۷۳نفر، در اردبیل به ۴۲۹۰نفر، در البرز به۱۰۳۶۸ نفر، در اصفهان به ۲۳۸۹۰نفر، در بوشهر به ۴۰۸۴نفر، در تهران به ۸۳۰۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۱۶۶۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۸۳۹نفر، در خوزستان به ۲۲۳۸۱نفر، در زنجان به ۳۷۴۰نفر، در سمنان به ۵۵۵۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۳۷۰نفر، در فارس به ۱۲۲۲۲نفر، در قم به ۱۰۴۱۵نفر، در کردستان به ۵۷۷۲نفر، در کرمان به ۸۸۶۸نفر، در کهگلیویه و بویراحمد به ۲۷۰۴نفر، در گلستان به ۸۳۶۰نفر، در گیلان به ۱۱۴۷۱نفر، در لرستان به ۱۳۱۴۵نفر، در مازندران به ۱۳۷۲۰نفر، در مرکزی به ۷۰۹۳نفر، در هرمزگان به ۶۱۰۵نفر، در همدان به ۷۲۸۳نفر و در یزد به ۶۱۹۲نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۵۸۸نفر، بیماران ICU را ۶۵۶۱نفر و مبتلایان جدید را ۴۰۸۰۸نفر اعلام کرد که هر سه رقم رکورد جدیدی از زمان شروع پاندمی است (ایسنا ۱۸مرداد۱۴۰۰).

در حالی‌که رئیسی جلاد ۶۷ و دیگر آخوندهای جنایتکار حاکم برای گرم کردن بازار دین‌فروشی، به برگزاری عزاداری فراخوان می‌دهند، رئیس اورژانس بیمارستان سینا گفت: «کسانی که می‌گویند محرم را به هر نحوی شده زنده نگاه می‌داریم بگویند در کدام آیه و حدیث آمده که می‌توانیم مردم را به کشتن بدهیم؟برخی از آنها از مسئولان ارشد هستند. اگر همین‌طور پیش برویم بعد از مراسم‌های عروسی و محرم، شاهد پیک ششم کرونا باشیم» (رویداد۲۴- ۱۸مرداد۱۴۰۰).

دبیرکل خانه پرستار می‌گوید: «وزارت بهداشت از هم فروپاشیده و نظام درمانی ما به‌حال خود رها شده است. بستریها سه برابر ظرفیت آنهاست و به ازای هر هزار نفر جمعیت کمتر از ۱٫۵ پرستار داریم. آی.سی.یوها در تمام بیمارستانها پر است و گاهی هر پرستار باید از چهار بیمار کرونایی مراقبت کند. اگر وزارت بهداشت نداشته باشیم وضعیت بهتر است! گروهی در وزارت بهداشت تنها به‌دنبال کسب درآمد هستند. تنها راه پیشگیری با واکسیناسیون است. اما آن هم قطره‌چکانی صورت می‌گیرد» (تجارت نیوز (رژیم) ۱۷مرداد۱۴۰۰).

ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی نوشت: «امروز رکورد ابتلا و مرگ کرونا شکست، آیا آنهایی که برای تحدید ورود واکسن بیانیه دادند امروز پاسخگو هستند» (همشهری ۱۸مرداد۱۴۰۰)؟

در تهران توکلی معاون ستاد کرونا با اشاره به این‌که روز یکشنبه ۱۷مرداد همه رکوردها در تهران ثبت شده است، گفت: «در حال حاضر بالغ بر ۱۰۶۰۰ بستری داریم، همه تختها پر است و تنها ظرفیتی که استفاده می‌کنیم همان ۱۰۰۰ تختی است که در اورژانس بیمارستانها است. بیمار در تخت‌های اورژانس منتظر می‌ماند و بر اساس میزان ترخیصی‌ها و فوتی‌ها تخت برای سایرین خالی می‌شود» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۸مرداد ۱۴۰۰). زالی رئیس ستاد کرونا وضعیت استان تهران را به‌طور کامل قرمز اعلام کرد و گفت: «۱۰۰ مرکز درمان سرپایی راه‌اندازی شده است و ۱۵۰۰ تخت اورژانس نیز فعال شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸مرداد۱۴۰۰).

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «بیماران بستری به ۲۰۰۰نفر رسید و در شبانه روز گذشته ۳۸نفر جان خود را از دست داده‌اند» (ایسنا ۱۸مرداد ۱۴۰۰). فرماندار رشت با اشاره به بستری شدن بیش از هزار بیمار کرونایی در رشت گفت: از ابتدا بیش از ۳۲۰۰شهروند رشتی جان‌باخته‌اند (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸مرداد۱۴۰۰).

در مازندران، بنا بر اعلام دانشگاههای پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر ۳۹۸۳بیمار مبتلا به کرونا بستری که از این تعداد ۴۱۷نفر در بخشهای ICU بستری هستند» (ایسنا ۱۸مرداد۱۴۰۰).

در مرکزی دانشگاه پزشکی اراک اعلام کرد: «موارد بستری در سنین زیر ۱۵سال ۱۸۰درصد رشد یافته است. فقط روز ۱۵ مردادماه، ۲۲ کودک در بیمارستان امیرکبیر اراک بستری شده‌اند» (ایسنا ۱۸مرداد۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: در حال حاضر روزانه ۷۰۰بیمار بستری می‌شوند تعداد بستریها از مرز ۳هزار گذشته و شرایط بحرانی است (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۸مرداد۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: میزان ورودی بیماران کرونا در حال افزایش تصاعدی است. موارد ابتلا و بستریها و فوتیها نسبت به هفته قبل ۷۰ و ۶۰ و ۷۷درصد افزایش داشته است (ایسکانیوز ۱۸مرداد۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «۴۴۸۰ نفر در استان بستری هستند. طی ۲۴ساعت گذشته ۳۰نفر جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸مرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸مرداد۱۴۰۰ (۹ اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a8d2edb-2ba9-4978-b153-74203d82aab0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات