728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۵۲هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۵۲هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

در آمار مهندسی شده وزارت بهداشت شمار قربانیان و مبتلایان ۲۴ساعت گذشته و بیماران وخیم از ابتدا تاکنون بی‌سابقه است.

 

  • اپیدمیولوژیست: نه تعداد مرگ‌ها و نه تعداد ابتلائها واقعی نیست. در گزارش ثبت احوال هم تعداد مرگ‌های ۹۹ بسیار بیشتر است.
  • جان‌بابایی: بستریهای کرونایی در پیک پنجم نسبت به موج قبلی ۲برابر افزایش یافته است
  • جعفریان: از یک ماه قبل این میزان مرگ‌ومیر پیش‌بینی می‌شد و مجدداً افزایش مرگ‌ها اتفاق خواهد افتاد.
  • بیمارستان امیرالمومنین اهواز: اکنون حتی ظرفیت تخت‌های اورژانس نیز تکمیل است.ازدحام بیش از توان و ظرفیت ما است.
  • دانشگاه پزشکی گیلان: همه شهرهای استان قرمز هستند و در شبانه روز گذشته ۳۷بیمار جان باختند که بی‌سابقه است.
  • مدیر بهداشت محمودآباد: کرونا از کنترل خارج شده. تختهای بیمارستانی کاملاً پر شده و برای بستری یک مریض تخت نداریم.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۷مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۵۲هزار و ۶۰۰نفر گذشت. در آذربایجان شرقی به ۱۳۶۱۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۲۷۳۸نفر، در اردبیل به ۴۲۶۵نفر، در البرز به۱۰۳۲۳ نفر، در اصفهان به ۲۳۸۱۰نفر، در بوشهر به ۴۰۵۴نفر، در تهران به ۸۲۶۴۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۲۷۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۱۵۴۵نفر، در خوزستان به ۲۲۳۰۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۲۹۵نفر، در فارس به ۱۲۱۵۲نفر، در قزوین به ۳۹۸۴نفر، در قم به ۱۰۳۸۵نفر، در کرمان به ۸۸۲۳نفر، در کرمانشاه به ۶۵۰۸نفر، در گلستان به ۸۳۲۵نفر، در گیلان به ۱۱۴۰۱نفر، در مازندران به ۱۳۶۵۵نفر، در هرمزگان به ۶۰۷۰نفر و در یزد به ۶۱۶۲نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۵۴۲نفر، بیماران ICU را ۶۴۶۲نفر و مبتلایان جدید را ۳۹۴۶۲نفر اعلام کرد که هر سه رقم رکورد جدیدی از زمان شروع پاندمی است (ایرنا ۱۷مرداد۱۴۰۰).

 

یونسیان، اپیدمیولوژیست گفت: «تعداد زیادی از موارد بیماری را تشخیص نمی‌دهیم و به عبارتی موارد ما بیش از چیزی است که گزارش می‌کنیم. از طرفی مرگ‌هایی هم که اعلام می‌کنیم همانهایی است که تست‌شان مثبت شده است؛ پس نه تعداد مرگ‌ها و نه تعداد ابتلائها واقعی نیست. این نکته را در گزارش سازمان ثبت احوال هم می‌بینید که تعداد مرگ‌هایی که در سال۹۹ به کشور اضافه شده، بسیار بیش از مرگ‌های قطعی اعلام شده کرونا است» (ایسنا ۱۷مرداد۱۴۰۰).

جان‌بابایی، معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «بستریهای کرونایی در پیک پنجم نسبت به موج قبلی ۲برابر افزایش یافته است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۷مرداد۱۴۰۰).

در تهران جعفریان، رئیس بخش پیوند گفت: «از یک ماه قبل این میزان مرگ‌ومیر پیش‌بینی می‌شد و به‌نظر می‌رسد مجدداً هم افزایش مرگ‌ها اتفاق خواهد افتاد. ما در پوشش واکسیناسیون بسیار عقب هستیم و هنوز به ۱۰درصد جمعیت هم نرسیده‌ایم. ما فرصت قابل توجهی را از دست دادیم... . زمانی که باید واکسن وارد می‌کردیم تعلل شد» (ایسنا ۱۷مرداد۱۴۰۰).

در خوزستان رئیس بیمارستان امیرالمومنین اهواز با اشاره به این‌که با تمام ظرفیت در حال ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستیم گفت ظرفیت اورژانس نیز تکمیل است. ازدحام در بیمارستان، بیش از توان و ظرفیت ما است (ایسنا ۱۷مرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: ۲۹۰۱بیمار کرونایی در استان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، در ۲۴ساعت گذشته ۵۳۹بیمار بستری اما ۳۴۷نفر ترخیص شدند و ۳۵نفر جان باختند (ایسنا ۱۷مرداد۱۴۰۰).

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته ۳۷بیمار کرونایی جان باختند که در چند ماه گذشته بی‌سابقه بوده است. همه شهرستانهای گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۷مرداد۱۴۰۰).

در فارس، معاون استاندار گفت: «۳۳شهرستان استان قرمز و ۳شهرستان نارنجی است. ضریب اشغال تخت‌های عادی ۱۰۳درصد است و ۸۳درصد از تخت‌های ویژه نیز به بیماران کرونایی اختصاص یافته است. بیش از چهار هزار بیمار کرونایی بستری هستند و روزانه ۵۰۰بیمار جدید شناسایی می‌شوند» (خبرگزای حکومتی مهر ۱۷مرداد۱۴۰۰).

در مازندران مدیر شبکه بهداشت محمودآباد گفت: «کرونا در محمودآباد از کنترل خارج شده. تختهای بیمارستانی کاملاً پر شده و حتی برای یک مریض تخت خالی وجود ندارد. ۷۷بیمار به‌علت نبود تخت، در بیمارستانهای شهرهای اطراف بستری هستند» (ایرنا ۱۷مرداد۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «هم‌اکنون ۱۲۳۲ بیمار کووید۱۹ در بیمارستانها تحت مراقبت پزشکی قرار دارند. در ۲۴ساعت گذشته نیز ۲۳بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند» (ایرنا ۱۷مرداد۱۴۰۰).

در اردبیل، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «شمار جان‌باختگان روزانه کووید ۱۹ نسبت به میانگین امسال جهش دو برابری و مبتلایان به کرونا نسبت به یک ماه قبل افزایش بیش از ۶برابری داشته است» (ایرنا ۱۷مرداد۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی همشهری امروز نوشت: «داروخانه‌ها با صف‌های طولانی برای خرید داروهای کرونای مواجه‌اند؛ پیک پنجم به وضعیت نابه‌سامان خرید داروها، دامن زده است... دلالان دارو با راه‌اندازی بازار سیاه در مقابل همین داروخانه‌ها، رونقی به کاسبی‌شان داده‌اند و عده‌یی با وجود مشکلات مالی، تن به قیمت‌های چند ده میلیونی می‌دهند. دلالان داروی ۸۰۰ تا یک میلیون تومانی را ۱۲میلیون تومان می‌فروشند» (همشهری ۱۷مرداد۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷مرداد۱۴۰۰ (۸ اوت ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a736529e-d613-48a6-aa2f-e9846decadc6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات