728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۴۴هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۴۴هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

نمکی در نامه به خامنه‌ای: زیر موج بیماری له می‌شویم هر لحظه دیرتر تصمیم بگیریم فاجعه وسیع‌تر و آوار سنگین‌تر خواهد شد

  • نظام پزشکی مشهد: در ۲۴ساعت ۷۰نفر در مشهد جان‌باخته‌اند. تعطیلی کامل شهر لااقل به‌مدت یک هفته ضروری است
  • محبوب‌فر: کشور وارد بن‌بست شده و کنترل بیماری از دست مسئولان خارج شده و به‌زودی پیک ششم می‌رسد
  • بیمارستان لقمان تهران: آمار وحشتناک زیاد است و شرایط بسیار خطرناک، به هیچ‌وجه ایده روشنی از آینده ویروس نداریم
  • معاون مرکز بهداشت گلستان: اگر رنگ سیاهی هم برای کرونا در نظر بگیریم، از آن رد شده‌ایم
  • خبرگزاری حکومتی مهر: در گیلان، روند صعودی مبتلایان و بستریهای به‌گونه‌ای است که فاصله چندانی تا وقوع فاجعه ندارد.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۰مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۴۴هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. در البرز به ۱۰۰۰۳نفر، در اصفهان به ۲۳۳۱۰نفر، در بوشهر به ۳۸۹۹نفر، در تهران به ۸۰۴۵۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۰۸۵۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۷۲۹نفر، در خوزستان به ۲۱۸۵۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۹۸۱۰نفر، در فارس به ۱۱۷۵۷نفر، در کردستان به ۵۶۷۷نفر، در کرمان به ۸۵۰۸نفر، در گلستان به ۸۱۰۵نفر، در گیلان به ۱۱۱۱۱نفر، در لرستان به ۱۳۰۰۰ در مازندران به ۱۳۳۳۰نفر، در هرمزگان به ۵۸۵۰نفر و در یزد به۵۹۷۷ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی‌شده خود جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۳۶۶نفر (بالاترین رقم در ۸۰روز گذشته) و بیماران بستری در ICU را ۵۵۳۹نفر (بالاترین رقم در ۸۳روز گذشته) اعلام کرد (ایرنا ۱۰مرداد۱۴۰۰).

نمکی وزیر بهداشت رژیم در نامه‌یی به خامنه‌ای خواستار مداخله او شد و نوشت: در زیر بار موج سنگین بیماری له می‌شویم و «به صحنه آوردن کلیه امکانات کشور برای مقابله جدی با این پدیده ویرانگر ضروریست. هر لحظه دیرتر تصمیم بگیریم ابعاد فاجعه وسیع‌تر و آوار آن بر دوش کشور سنگین‌تر خواهد شد» (خبرگزاری موج ۱۰مرداد۱۴۰۰).

خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: «در هفته اخیر شاهد افزایش ۳۲درصدی بستری و افزایش ۳۸.۲درصدی فوت شده بوده‌ایم. در تهران افزایش ۲۲درصدی بستری و ۲۲.۵درصدی بیماران فوت شده را داشتیم» (ایسنا ۱۰مرداد۱۴۰۰).

محبوب‌فر، عضو انجمن علمی آموزش بهداشت نوشت: «در نبود راهکار قرنطینه محکم کشور به نقطه‌ای رسیده که بحران دارو و ازدحام در داروخانه‌های شبانه‌روزی هم بر مشکلات افزوده است. کشور وارد بن‌بست شده و کنترل از دست مسئولان خارج شده است. در هفته‌های آینده پیک ششم نیز از راه خواهد رسید» (آرمان ملی ۱۰مرداد۱۴۰۰).

مردانی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «تخت خالی وجود ندارد. ICUها مملو از بیماران بدحال است. ما پیش‌بینی چنین شرایط پیچیده‌ای را نداشتیم اما اتفاق افتاد» (رویداد۲۴ – ۱۰مرداد۱۴۰۰).

در تهران، رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان گفت: هیچ ایده «روشنی از یک ماه آینده ویروس نداریم، تمام امید ما مثل پیک‌های قبلی این است که خود ویروس فروکش کند و این در حالی است که سیستم درمانی شرایط بسیار سختی دارد. آمار وحشتناک زیاد است و شرایط بسیار خطرناک و با توجه به خستگی زیاد کادر درمان سیستم درمانی شرایط سختی دارد و در حال نابود شدن است» (ایسنا ۱۰مرداد۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، سازمان نظام پزشکی مشهد نوشت: «کادر درمان با وجود تزریق دو دوز واکسن یکی پس از دیگری مبتلا شده و برخلاف تصور، کرونای دلتا بسیار شدید آنها را درگیر کرده است. در ۲۴ساعت منتهی به روز ۹مرداد ۷۰نفر در مشهد بر اثر کرونا جان‌باخته‌اند. تعطیلی سراسری و کامل شهر لااقل به‌مدت یک هفته ضروری است، تمامی ورودی و خروجی‌های به شکل واقعی اعم از ریلی، زمینی و هوایی باید مسدود شوند و مراکز موقت درمانی برای بستری بیماران سریعاً راه‌اندازی شود» (ایسنا ۱۰مرداد۱۴۰۰).

در گلستان، معاون مرکز بهداشت گفت: «هنوز به قله پیک پنجم نرسیده‌ایم با این‌حال اگر رنگ سیاهی برای کرونا در نظر بگیریم، از آن رد شده‌ایم» (ایسنا ۱۰مرداد۱۴۰۰).

در البرز، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «بخش‌های اورژانس کاملاً پر و در بیرون اورژانس تعداد زیادی منتظر بستری شدن هستند. شرایط خوبی نداریم و هر روز هم به تعداد مبتلایان اضافه می‌شود» (ایسنا ۱۰مرداد۱۴۰۰).

در خراسان شمالی، «روزانه حدود ۱۰۰بیمار بستری می‌شوند؛ عددی که برای استان رکورد محسوب می‌شود. بستریها نخستین بار طی ۲سال اخیر مرز۴۵۰ نفر را رد کرد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰مرداد۱۴۰۰).

در گیلان، روند صعودی مبتلایان و بستریها به گونه‌ای است که فاصله چندانی تا فاجعه ندارد. ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در حال پُر شدن است و سایر بیماران از دریافت خدمات پزشکی دیگر محروم شده‌اند. کادر درمانی خسته شده و نفس‌هایشان به شماره افتاده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰مرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰مرداد۱۴۰۰ (اول اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5626ce8e-55e9-4a21-90a6-8facb39d2a87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات