728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۴۲هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۴۲هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

وزارت بهداشت: ۲۸۵شهرستان قرمز، ۱۱۰شهرستان نارنجی و ۵۳شهرستان زرد و شهر آبی نداریم

  • نماینده سابق مجلس پس از تزریق واکسن: فقط سینوفارم چینی تزریق می‌شد و خبری از واکسن ایرانی نبود. همین دروغ هاست که اعتماد مردم را سلب کردند.
  • خبرگزاری مهر: اشغال صد درصدی تخت‌های بیمارستانی در تهران و مراکز استانها، نشان می‌دهد که اوضاع اصلاً خوب نیست.
  • دانشگاه پزشکی گلستان: وضعیت هر ۱۴شهرستان این استان قرمز و در برخی نقاط نیز فوق قرمز و رو به سیاه دارند.
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: هفتم مرداد، با فوت ۲۰بیمار کرونایی بی‌سابقه‌ترین آمار فوتی از آغاز همه‌گیری به ثبت رسید.
  • اساتید دانشگاه پزشکی و پزشکان مشهد: اگر شهر به‌صورت کامل تعطیل نشود، فاجعه‌یی در راه است. چطور باید بگوییم که ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مشهد در حال اتمام است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۸مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۴۲هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۲۴۹۳نفر، در البرز به ۹۹۳۸نفر، در اصفهان به ۲۳۱۶۵نفر، در ایلام به ۳۵۴۱نفر، در بوشهر به ۳۸۷۴نفر، در تهران به ۷۹۹۲۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۰۶۹۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۷۰۹نفر، در خوزستان به ۲۱۷۴۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۹۶۶۰نفر، در فارس به ۱۱۶۵۷نفر، در قزوین به ۳۸۷۹نفر، در کرمان به ۸۴۲۳نفر، در کرمانشاه به ۶۳۸۳نفر، در گلستان به ۸۰۴۰نفر، در گیلان به ۱۱۰۵۶نفر، در لرستان به ۱۲۹۷۵نفر، در مازندران به ۱۳۲۵۵نفر، در هرمزگان به ۵۷۷۰نفر و در یزد به۵۹۲۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: «در حال حاضر ۲۸۵شهرستان قرمز، ۱۱۰شهرستان نارنجی و ۵۳شهرستان زرد هستند و شهر آبی کرونایی نداریم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸مرداد۱۴۰۰).

صادقی نماینده سابق مجلس ارتجاع پس از تزریق واکسن نوشت: «پس از مدتی سرگردانی و مشاهده یک درگیری بین مراجعین و مسئول مربوط، واکسن زدم. برخلاف تبلیغات صدا و سیما فقط سینوفارم چینی تزریق می‌شد و خبری از واکسن ایرانی نبود. همین دروغ هاست که اعتماد مردم را سلب کردند» (خبرآنلاین ۸مرداد۱۴۰۰).

در تهران، خبرگزاری حکومتی مهر نوشت: «اشغال صد درصدی تخت‌های بیمارستانی در کلان‌شهر تهران و دیگر مراکز استانها، نشان می‌دهد که اوضاع اصلاً خوب نیست. موارد بستری در تهران از ۱۰هزار نفر عبور کرده و در حال حاضر با اضافه کردن تخت در بخش‌های اورژانس و…، به‌دنبال ارائه خدمت حداکثری به بیماران می‌باشند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸مرداد۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس بیمارستان امیرالمومنین اهواز گفت: «بیماران بدحال بسیار بیشتر شده است. روز گذشته ۷۰بیمار به‌صورت سرپایی داروی رمدسیور دریافت کردند؛ قاعدتاً باید بستری می‌شدند اما با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان، چنین امری امکان ندارد» (ایسنا ۸مرداد۱۴۰۰).

در گلستان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «وضعیت هر ۱۴شهرستان قرمز و در برخی نقاط نیز فوق قرمز و رو به سیاه دارند. ظرفیت در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی۱۵۰۰ تخت است که ظرفیت بیشتر بیمارستانها تکمیل شده و مابقی نیز با روند افزایشی فعلی بیماری در حال تکمیل شدن است» (ایرنا ۸مرداد۱۴۰۰).

در هرمزگان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «هفتم مرداد ماه، با فوت ۲۰نفر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، بی‌سابقه‌ترین آمار فوتی از آغاز همه‌گیری این ویروس تاکنون به ثبت رسید» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸مرداد۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، جمعی از اساتید دانشگاه پزشکی و پزشکان مشهد نوشتند: «اگر شهر به‌صورت کامل تعطیل نشود، فاجعه‌یی در راه است. چطور باید بگوییم تخت‌های بیمارستانی مشهد در حال اتمام است و به‌زودی حتی فضای بستری و بیمارستانی کافی برای پذیرش سیل عظیم بیماران را نخواهیم داشت. کادر درمان خسته و فرسوده شده‌اند و جانی در رمق نمانده است. سکوت مسئولان به قدری عمیق است که گویی شنیدن خبر درگذشت روزانه بیش از ۳۰۰نفر، جزیی از اخبار روزانه‌ای است که دیگر هیچ حساسیتی در ایشان ایجاد نمی‌کند» (ایسنا ۸مرداد۱۴۰۰).

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «طی شبانهروز گذشته ۳۰۰بیمار جدید کرونایی بستری شدند. بیش از ۱۳۰۰ بستری داریم که حال ۲۳۰نفر وخیم است» (ایسنا ۸مرداد۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «بستری شدگان، از اول خرداد سه رقمی شده بود ولی دوباره به ۱۰۲۴ بستری رسیده که ۱۸۱نفر از آنها در ICU هستند» (ایرنا ۸مرداد۱۴۰۰).

در ایلام، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «شرایط و تعداد بستریهای کرونا در مراکز درمانی استان فوق‌العاده نگران‌کننده است. هم‌اکنون ۲۵۲نفر در بیمارستانهای استان ایلام به‌دلیل کرونا بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸مرداد ۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸مرداد۱۴۰۰ (۳۰ژوئیه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c19a71ad-fc76-4fc5-b678-e3987524da73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات