728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۴۱هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۴۱هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

  • نمکی: ما خود را برای سهمگین شدن امواج آماده کردیم.
  • خبرگزاری حکومتی مهر: تهران بدون تخت خالی در حال انفجار است. اگر کرونا بگیری باید قید پیدا کردن تخت خالی را بزنی، مگر پارتی بیمار در حد معاون وزیر و... باشد.
  • عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع: مازندران بیشترین مبتلایان را دارد، تمامی بیمارستانها و بخشهای اورژانس پر شده این وضعیت در مازندران، گلستان و گیلان وجود دارد اما مازندران بدتر است.
  • دانشگاه پزشکی اهواز: میزان مراجعه مبتلایان نسبت به ۲هفته قبل ۱۰۰درصد افزایش داشته است.
  • دانشگاه پزشکی گیلان: شمار بستری‌شدگان از ۱۰۰۰نفر فراتر رفت. بیمارستانها مملو از بیماران کرونایی است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۷مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۴۱هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۳۴۴۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۲۴۶۸نفر، در البرز به ۹۹۱۸نفر، در اصفهان به ۲۳۱۱۰نفر، در تهران به ۷۹۶۷۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۰۶۵۰نفر، در خوزستان به ۲۱۶۹۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۹۶۰۵نفر، در فارس به ۱۱۶۰۷نفر، در قم به ۱۰۲۲۵نفر، در کردستان به ۵۶۴۷نفر، در کرمان به ۸۳۸۳نفر، در گلستان به ۸۰۰۵نفر، در گیلان به ۱۱۰۲۶نفر، در مازندران به ۱۳۲۲۰نفر، در هرمزگان به ۵۷۲۵نفر، در همدان به ۷۱۱۸نفر و در یزد به۵۸۹۷ نفر رسیده است.

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «ویروس دلتا هم سرایت پذیری و هم قدرت بیماری‌زایی بیشتری دارد و همکاران ما بسیار تحت فشار هستند. متأسفانه پروتکل‌ها اصلاً رعایت نمی‌شود و جاده‌ها باز هستد، شهر شلوغ و رفت‌و‌آمد‌های بی‌رویه هم زیاد است. ما خود را برای سهمگین شدن این امواج آماده کردیم» (خبرگزاری قضاییه رژیم ۷مرداد۱۴۰۰).

در تهران، «شرایط بحرانی و فوق قرمز است، تهران بدون تخت خالی در حال انفجار است. اگر این روزها کرونا بگیری و نیاز به بستری شدن داشته باشی، باید قید پیدا کردن تخت خالی را بزنی، مگر پارتی بیمار در حد معاون وزیر و... ، باشد... و تنها به مصرف داروهای معمول رو بیاورید تا شاید بهبود یابید این در حالی است که وزیر بهداشت همواره در گفته‌های خود عنوان داشته است اجازه نمی‌دهیم هیچ بیماری پشت در بیمارستان بماند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۷مرداد۱۴۰۰). «وضعیت تهران خیلی وخیم است. پیک پنجم لحظه به لحظه سخت‌تر می‌شود و زمزمه‌های اشباع کامل تخت‌های بستری، کمبودهای دارویی، معطلی‌های چند ساعته در اورژانس و تریاژ بیمارستانها و احتمال خوابیدن مریض‌ها پشت درهای بیمارستانها از سوی رؤسای بیمارستانها آژیر قرمز را در پایتخت به صدا درآورده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۷مرداد۱۴۰۰).

در مازندران، محسنی عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «استان مازندران به نسبت جمعیتش دارای بیشترین مبتلایان به کرونا است تمامی بیمارستانها و بخشهای اورژانس پر شده، این وضعیت در سه استان شمالی مازندران، گلستان و گیلان وجود دارد اما وضعیت مازندران بدتر است» (ایسنا ۲۹مرداد ۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «در شبانه‌روز گذشته برای اولین بار ۴۰۰۰نفر به بیمارستانهای استان مراجعه کردند که این میزان نسبت به ۲هفته قبل ۲برابر شده است» (ایرنا ۷مرداد۱۴۰۰)

در بوشهر سرپرست بیمارستان گنجی برازجان گفت: «در راستای بهبود سیستم‌های سرمایشی بیمارستان ۱۰ کولر خریداری شده ولی هم‌چنان مشکل پا بر جا است. پذیرش بیماران خیلی بیش از ظرفیت استاندارد بیمارستان بوده و باعث اضافه کردن تخت‌های اکسترا جهت پذیرش بیماران شده که باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم‌های سرمایشی، تأمین آب گرم، برق و اکسیژن ساز شده است» (ایسنا ۲۹مرداد۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: در شبانه روز گذشته ۱۷نفر دیگر قربانی ویروس کرونا شدند و یک رکورد جدید در شمار روزانه فوتیها است» (ایرنا ۷مرداد۱۴۰۰).

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی گیلان گفت: «شمار بستری‌شدگان از ۱۰۰۰نفر فراتر رفت و به ۱۱۰۰نفر رسید. بیشترین افزایش آمار در رشت، آستارا، انزلی، رودسر، لنگرود و لاهیجان است و بیمارستانها مملو از بیماران کرونایی بوده و ممکن است با کمبود تخت‌های بیمارستان در روزهای آینده مواجه شویم» (خبرگزاری نیروی قدس ۷مرداد۱۴۰۰).

در البرز، رئیس دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «۱۵۰ بیمار طی ۲۴ساعت گذشته بستری شدند و ۲۳بیمار کووید۱۹ نیز جان خود را از دست دادند. هم‌اکنون ۱۱۳۵بیمار در بیمارستانهای استان بستری هستند» (ایرنا ۷مرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷مرداد۱۴۰۰ (۲۹ژوئیه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39b328fb-4b5b-4ce4-bc1f-db0b927814c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات