728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۴۰هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۴۰هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  • وزارت بهداشت: در هفته پایانی تیر نسبت به هفته قبل بیماران۱۷درصد، بستریها ۱۵.۵درصد و فوت شدگان ۲۲درصد افزایش داشته. مازندران، ایلام، کرمان و گلستان بیشترین بستری و بیشترین فوت در سیستان و بلوچستان، یزد، بوشهر و البرز بوده است.
  • حریرچی: در تهران، هرمزگان، کرمان و البرز وضع بسیار خطرناک شده و پذیرش بیمارستانها، بیشتر از ظرفیت آنها است.
  • زالی: موج پنجم در حال استمرار است در۲۴ساعت گذشته میزبان ۱۷۰۰بیمار کرونایی بودیم در حالی‌که ۱۴۰۰بیمار ترخیص شدند.
  • خبرگزاری صدا و سیما رژیم: مازندران، گیلان و گلستان در شرایط سیاه کرونایی قرار گرفته و بیمارستانها تکمیل شده است.
  • دانشگاه بهشتی: به این زودی‌ها به نقطه مطلوب نمی‌رسیم. نشانه‌های جهش دلتا در ۷۰درصد مبتلایان به کرونا دیده می‌شود.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۶ مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۴۰هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. در البرز به ۹۸۶۸نفر، در اصفهان به ۲۳۰۵۰نفر، در بوشهر به ۳۸۴۹نفر، در تهران به ۷۹۴۲۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۷۵۵نفر، در خراسان جنوبی به ۳۱۲۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۰۶۱۰نفر، در خراسان شمالی به ۴۶۹۴نفر، در خوزستان به ۲۱۶۴۱نفر، در سمنان به ۵۴۱۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۹۵۵۵نفر، در فارس به ۱۱۵۶۷نفر، در کرمان به ۸۳۴۳نفر، در گلستان به ۷۹۸۰نفر، در مازندران به ۱۳۱۸۵نفر، در مرکزی به ۶۹۲۸نفر، در هرمزگان به ۵۶۹۰نفر و در یزد به۵۸۷۲ نفر رسیده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت، از افزایش ۱۷درصدی بیماران، ۱۵.۵درصدی بستریها و ۲۲درصدی بیماران فوت شده خبر داد و گفت: مازندران، ایلام، کرمان و گلستان به ترتیب دارای بیشترین بستری و سیستان و بلوچستان، یزد، بوشهر و البرز بیشترین فوت را داشته‌اند (ایسنا ۶ مرداد۱۴۰۰).

حریرچی معاون وزیر بهداشت رژیم گفت: در بعضی استانها مثل تهران، هرمزگان، کرمان و البرز وضعیت بسیار خطرناک شده و پذیرش بیمارستانها، بیشتر از ظرفیت آنها است. در بیمارستانهایی نظیر خمینی تهران ۵۵۰بستری کرونا داریم، در حالی که کل بیمارستان ۱۰۰۰تخت دارد و باید همزمان به بیماران سرطانی، تصادفی، قلبی و... نیز خدمات رسانی کند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۶ مرداد۱۴۰۰).

خبرگزاری صدا و سیما رژیم امروز اعلام کرد: «استانهای شمالی در بدترین شرایط کرونایی قرار دارند؛ استانهای مازندران، گیلان و گلستان در شرایط سیاه کرونایی قرار گرفته و ظرفیت بیمارستانها تکمیل شده است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۶ مرداد۱۴۰۰).

ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه بهشتی گفت: «کرونا به‌راحتی فروکش نمی‌کنند، ما به این زودی‌ها به نقطه مطلوب نمی‌رسیم. نشانه‌های جهش دلتا در ۷۰درصد مبتلایان دیده می‌شود» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۶ مرداد۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «در ۲۴ساعت گذشته میزبان۱۷۰۰بیمار بودیم در حالی‌که ۱۴۰۰بیمار ترخیص شدند. برای کاهش بار بیمارستانی حدود ۱۲۰۰بیمار را در بخش بستری موقت درمان می‌کنیم» (آفتاب نیوز ۶ مرداد۱۴۰۰).

در گلستان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «ظرفیت گلستان برای بستری بیماران کرونایی ۱۵۰۰نفر است و چیزی به پر شدن تمام تختها نمانده، ضمن این‌که کادر درمان خسته‌تر از همیشه است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۶ مرداد۱۴۰۰).

در مازندران، رئیس شبکه بهداشت تنکابن از پر شدنICU بیمارستان رجایی خبر داد و گفت: وضعیت تمامی استان تقریباً مشابه ما بوده و هیچ تخت خالی نه تنها در تنکابن بلکه در شهرستانهای مجاور نیز وجود ندارد» (ایسنا ۶ مرداد۱۴۰۰).

در البرز، رئیس بیمارستان امام علی کرج گفت: «در موج پنجم آمار مراجعین ما ۳برابر شده و روزانه ۶۰۰مراجعه سرپایی داریم. تخت‌های ما کاملاً پر شده است، در تخت‌های ICU اطفال نیز بیماران کووید بستری هستند» (همشهری ۶ مرداد۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «در خوزستان ۴۰بیمارستان در حال ارائه خدمات به بیماران کرونا هستند و ۱۲۰۰بیمار کرونایی بستری هستند. تمام اکسیژن‌سازها با حداکثر ظرفیت در حال کار هستند» (ایسنا ۶ مرداد۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در پیک قبلی حداکثر ۶۰۰بستری داشتیم اما اکنون که به قله پیک جدید نرسیدیم ۷۰۰بستری داریم و با این روند افتتاح بیمارستان صحرایی دور از انتظار نیست» (خبرگزاری حکومتی مهر ۶ مرداد۱۴۰۰).

در فارسرئیس دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «در روزهای سختی به سر می‌بریم. بیش از ۵۰۰بیمار جدید در یک روز بستری شدند که مجموع بیماران بستری از مرز ۲۵۰۰نفر در فارس گذشت» (خبرگزاری حکومتی مهر ۶ مرداد۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶ مرداد۱۴۰۰ (۲۸ژوئیه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e4419ae-0931-4ba5-bc6d-a5330ab80ab5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات