728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۳۹هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۳۹هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

  • وزارت بهداشت: شمار جان‌باختگان روزانه ۳۵۷نفر، بیماران وخیم ۵۱۰۰نفر و مبتلایان جدید ۳۴۹۵۱نفر یعنی بالاترین رقم از ابتدا تاکنون است.
  • توکلی: در پیک‌های قبلی ماکزیمم ۹۰۰۰بستری داشتیم، اما الآن به ۱۰هزار بستری داریم، به سمت بیمارستانهای صحرایی می‌رویم.
  • رئیس شورای شهر تهران تعداد فوتی‌های روزانه کرونا از ۱۵۰ عبور کرده است. تعطیلات شش روزه اثر بدتری گذاشته است.
  • بیمارستان سینای تهران: لود بیماری ۳یا۴برابر پیک قبلی است. اگر بیماران بیشتر شود پشت درب بیمارستان می‌مانند.
  • دانشگاه پزشکی مشهد: تعداد فوتیهای خراسان رضوی و به‌ویژه مشهد اکنون به بیش از ۳۰نفر در روز افزایش یافته است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۵مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۳۹هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۳۴۱۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۲۴۳۸نفر، در اردبیل به ۴۱۰۵نفر، در البرز به ۹۸۲۳نفر، در اصفهان به ۲۲۹۸۵نفر، در ایلام به ۳۵۲۱نفر، در تهران به ۷۹۱۷۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۰۵۶۰نفر، در خوزستان به ۲۱۵۸۶نفر، در زنجان به ۳۶۲۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۹۴۸۱نفر، در فارس به ۱۱۵۲۲نفر، در قم به ۱۰۱۹۵نفر، در کرمان به ۸۳۰۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۶۰۴نفر، در گلستان به ۷۹۵۵نفر، در گیلان به ۱۰۹۸۱نفر، در مازندران به ۱۳۱۴۵نفر، در هرمزگان به ۵۶۶۰نفر و در یزد به ۵۸۴۷نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود شمار جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۳۵۷نفر، بیماران وخیم را ۵۱۰۰نفر و مبتلایان جدید را ۳۴۹۵۱نفر اعلام کرد که رکورد جدیدی از زمان شروع پاندمی است (ایرنا ۵مرداد۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «مراجعان سرپایی تهران بین ۱۹ تا ۲۰هزار نفر است که رقم بالایی است. حدود ۲۶۰۰بیمار تا صبح امروز در ICU در بیمارستانهای تهران هستند» (ایرنا ۵مرداد ۱۴۰۰). توکلی معاون ستاد کرونا گفت: «پیک پنجم از تمام پیک‌ها بدتر بوده است. در پیک‌های قبلی در بیشترین حالت ۹۰۰۰بستری داشتیم، اما در پیک فعلی به ۱۰هزار رسیدیم... به سمت برپایی بیمارستانهای صحرایی می‌رویم» (همشهری ۵مرداد۱۴۰۰).

هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: «تعداد فوتی‌های روزانه در تهران از مرز ۱۵۰نفر عبور کرده است و تعطیلات شش روزه اثر بدتری نیز گذاشته است» (ایلنا ۵مرداد۱۴۰۰).

رئیس بیمارستان سینای تهران گفت: «حدود ۲۰۰مریض کرونایی بستری داریم که در ICU، اورژانس و بخش متراکم هستند؛ البته این تنها مریض‌هایی هستند که شرایط خیلی بدی دارند و باید بستری شوند، لود بیماری نسبت به پیک قلبی ۳ یا ۴برابر شده است. اگر تعداد بیماران مقداری بیشتر شود پشت درب بیمارستان می‌مانند» (ایسنا ۵مرداد۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «مبتلایان، بستریها و فوتیها هم‌چنان در حال افزایش است. فوتیها در خراسان رضوی و به‌ویژه مشهد روزانه به بیش از ۳۰نفر رسیده است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۵مرداد۱۴۰۰).

در فارس، رئیس دانشگاه پزشکی شیراز، درخواست تعطیلی عمومی کرد و گفت: «تعداد جان‌باختگان در ۲۴ساعت گذشته، یک رکورد بی‌سابقه در چند ماه اخیر بوده است. و آمار بیماران نیازمند به ICU رو به افزایش است» (ایسنا ۵مرداد۱۴۰۰).

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: تعداد بستریها به ۹۰۰نفر رسیده است. ۱۶۰نفر در وضعیت وخیم قرار دارند. تعدادی در icu هستند و تعدادی دیگر در انتظار خالی شدن تختهای icu هستند (خبرگزاری نیروی قدس ۵مرداد۱۴۰۰).

در مازندران، سازمان علوم پزشکی بابل اعلام کرد: «خیز جدید بیماری منجر به اشغال ظرفیت تختهای بیمارستانی شده است و ارائه خدمت به بیماران با دشواری انجام می‌شود. حتی اگر تخت جدید اضافه شود، پرسنل مجرب در اختیار نخواهد بود و توان کارکنان موجود هم به‌علت خستگی شدید جسمی و فکری، روزبه‌روز کمتر می‌شود. به‌زودی تعداد بیماران بدحال منتظر تخت در پشت درب بیمارستانها نیز افزایش خواهد یافت» (ایسنا ۵مرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵مرداد۱۴۰۰ (۲۷ژوئیه ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5bed61bf-a71e-406f-8fc0-4bff5ea937b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات