728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۳۷هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۳۷هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

 

  • حریرچی: کمتر از ۶ دقیقه یکی فوت می‌کند. ما توانایی قرنطینه کشور را نداریم. دستگاههای اجرایی دچار کرختی و لَختی شده‌اند.
  • ایسنا: در هفته ۷۴ اپیدمی، نسبت به هفته قبل، بیماران سرپایی ۱۷درصد بستری ۱۵.۵درصد و فوت ۲۲درصد افزایش داشته است.
  • زالی: در تهران هنوز به قله خیز پنجم کرونا نرسیده‌ایم. و امکان دارد بستریهای تهران در روزهای آتی به ۹ هزار نفر نیز برسد.
  • معاون استاندار البرز: تعداد بستریها هفته اول تیر ماه بیش از ۲برابر و تعداد فوتیها ۵برابر شده است.
  • دانشگاه پزشکی اهواز: در بهبهان مراجعین به بیمارستانها نسبت به دو هفته قبل ۳۷۵درصد افزایش داشته است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۳مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۳۷هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۳۳۸۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۲۳۹۸نفر، در البرز به ۹۷۲۳نفر، در اصفهان به ۲۲۸۷۵نفر، در تهران به ۷۸۷۲۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۰۴۶۵نفر، در خوزستان به ۲۱۴۷۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۹۳۳۶نفر، در فارس به ۱۱۴۴۲نفر، در قم به ۱۰۱۶۵نفر، در کردستان به ۵۶۱۷نفر، در کرمان به ۸۲۱۸نفر، در گیلان به ۱۰۹۲۶نفر، در مازندران به ۱۳۰۶۰نفر، در هرمزگان به ۵۶۰۰نفر و در یزد به ۵۷۹۷نفر رسیده است.

 

حریرچی معاون وزیر بهداشت گفت: «روزانه بیش از ۲۰هزار مورد مثبت داریم. بستریهای مثبت ۱۶هزار و ۹۰۰نفر شده، مجموع موارد بستری ما روزانه به ۵۰۰۰نفر می‌رسد. در کمتر از ۶ دقیقه یک ایرانی فوت می‌کند. تعطیلی ۶ روزه فایده‌ای نداشت و حتی یک اثر مضر داشت و محدودیتها دور زده شد. ما توانایی قرنطینه کشور را نداریم... . دستگاههای اجرایی ما نیز بعضاً دچار یک کرختی و لَختی شده‌اند، زیرا دوره انتقال دولت و دستگاههای اجرایی را پیش رو داریم» (همشهری ۳مرداد۱۴۰۰).

خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: «در هفته ۷۴اپیدمی در کشور، نسبت به هفته ماقبل، شاهد افزایش ۱۷درصدی موارد مثبت سرپایی، ۱۵.۵درصدی بستری مثبت و افزایش ۲۲درصدی بیماران فوت شده بوده‌ایم» (ایسنا ۳مرداد۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «هنوز به قله خیز پنجم نرسیده‌ایم. و امکان دارد بستریهای تهران در روزهای آتی به ۹هزار نفر برسد. در حال حاضر بیماران بستری در تهران ۸۷۹۷نفر است که ۲۱۴۵بیمار در ICU هستند. تعطیلی شهر به‌عنوان یک استراتژی باید حداقل بین ۱۰ تا ۱۴روز باشد، در غیراین صورت مؤثر نخواهد بود» (ایرنا ۳مرداد۱۴۰۰).

توکلی معاون ستاد کرونا گفت: «حدود ۸۷۰۰بستری داریم و روزانه حدود ۲۰۰۰بستری جدید داریم. هدف تعطیلات اخیر این بود که کادر درمان آرامشی پیدا کنند و مدیریت شود که البته آرامش هم نیست و همه بیمارستانها درگیرند. به‌طوری که عمدتاً بیماران در اورژانس بستری می‌شوند و در شیفتهای بعد به بخش‌ها منتقل می‌شوند» (ایسنا ۳مرداد۱۴۰۰).

در البرز، معاون استاندار گفت: «بستریهای البرز از ۵۰۴نفر در در اول تیر ماه به ۱۰۸۱نفر رسیده است یعنی بیش از ۲ برابر شده است. تعداد فوتیها از ۶ نفر در اول تیرماه به ۲۳نفر رسیده که حدود پنج برابر شده است» (ایرنا ۳مرداد۱۴۰۰).

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «در استان گیلان حداقل تا دو هفته آینده روند صعودی ادامه دارد و احتمالاً بستری  های استان به بیش از ۱۵۰۰خواهد رسید که نوعی رکورد بعد از اسفند ۹۸ محسوب می‌شود» (ایسنا ۳مرداد۱۴۰۰).

در مازندران رئیس بیمارستان شهدای سوادکوه گفت: «بیمارستان پر شده و تخت خالی نداریم و مقرر شد تا ظرفیت را افزایش دهیم و افرادی که pcr آنها مثبت شده و درگیر ریه ندارند را بستری سرپایی کنیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳مرداد۱۴۰۰).

در هرمزگان، وضعیت بسیار بحرانی بوده و هر روز بر فوتیها و بستریها اضافه می‌شود. سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: در شبانه روز گذشته ۱۹۲مبتلا بستری شدند و مجموع بستریها به ۹۶۱نفر رسید» (ایرنا ۳مرداد۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «روند رو به تزاید مبتلایان در خوزستان کماکان ادامه دارد. در بهبهان مراجعین به بیمارستانها نسبت به دو هفته پیش ۳۷۵درصد افزایش داشته است» (ایسنا ۲مرداد۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی آفتاب یزد نوشت: «ایران فراز و فرود بسیاری در واکسیناسیون طی ۶ ماه گذشته داشته و اگر بخواهیم یک دلیل روشن و آشکار بیاوریم، آغشته شدن یک موضوع ملی و حیاتی به مسائل سیاسی است... ما در میان تمام کشورهای دنیا بیش از همه کرونا را سیاسی کردیم و تصور می‌نمودیم که می‌توان میوه‌های خود را برداشت کنیم... در مورد واکسن ساخت داخل وعده‌های عجیب و غریب زیاد بیان شد... گویی مسابقه‌ای میان مسئولان مرتبط در گرفته بود... در خصوص کنترل کرونا نیز در مقاطعی غیرقابل دفاع عمل کردیم. نمونه آخر آن همین چند روز پیش بود. در حال حاضر بر همگان مسجل شد که تعطیلات ۶ روزه که به ابتکار وزارت کشور انجام شد ممکن است پیک کرونا را طولانی‌تر کرده و یا بلافاصله منجر به بروز پیک بعدی کرونا کند. برای مثال در همین راستا دیروز اعلام شد وضعیت تهران فوق قرمز است» (آفتاب یزد ۳مرداد۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳ مرداد۱۴۰۰ (۲۵ژوئیه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24e6f63b-c67c-430d-a5e9-8155ca882eec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات