728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۳۵هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۳۵هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

  • مرکز بهداشت قم: تمام شاخصهای بیماری کرونا نسبت به هفته گذشته در این استان صددرصد افزایش یافته است
  • دانشگاه پزشکی مشهد: موج پنجم به‌سرعت در حال گسترش است بستریها به ۱۳۰۰نفر رسیده و دستور داده شده تمامی عمل‌های غیرضروری کنسل شود
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: در ۲۴ساعت گذشته ۲۸۸نفر مبتلا به کرونا بستری شدند در حالی‌که ۱۱۷بیمار ترخیص شدند
  • دانشگاه پزشکی گلستان: از ۱۰۰۳نفری که تا دیروز بستری بودند عده‌یی ترخیص شدند، اما ۲۰۰نفر جای آنها را پر کردند
  • دانشگاه پزشکی گیلان: تعداد بسترهای کرونایی در بیمارستانهای استان در مقایسه با هفته‌های گذشته چندین برابر شده است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۳۱تیر۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۳۵هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۳۳۵۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۲۳۲۳نفر، در البرز به ۹۵۹۳نفر، در اصفهان به ۲۲۷۰۵نفر، در تهران به ۷۸۱۳۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۰۳۴۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۶۶۹نفر، در خوزستان به ۲۱۳۲۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۹۱۱۶نفر، در فارس به ۱۱۳۳۷نفر، در کردستان به ۵۵۹۷نفر، در کرمان به ۸۱۰۳نفر، در کرمانشاه به ۶۳۳۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۵۸۴نفر، در هرمزگان به ۵۵۱۵نفر و در یزد به ۵۷۲۷نفر رسیده است.

در تهران، معاون دانشگاه پزشکی تهران گفت: «در پیک پنجم کرونا شرایط کرونایی کشور اضطراری است و باید درصدد گسترش کلینیک‌های تجویز سرپایی رمدسیویر باشیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۱تیر۱۴۰۰).

در قم، - مدیر مرکز بهداشت گفت: تمام شاخص‌ها نسبت به هفته گذشته صددرصد افزایش یافته است. ۲۷۴۰بیمار در هفته شناسایی شده که افزایش صددرصدی دارد و مناطق قرمز از ۱۲منطقه به ۲۱منطقه افزایش یافته است» (ایرنا ۳۱تیر۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت در ۲۴ساعت گذشته با بستری شدن ۲۲۹بیمار کرونایی شمار بستریها به۹۲۹ نفر رسیده گفت این شاخص نسبت به ابتدای هفته ۷۸درصد افزایش نشان می‌دهد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۱تیر۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۸۸نفر مبتلا به کرونا بستری شدند در حالی‌که در این بازه زمانی ۱۱۷بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند» (ایمنا ۳۱تیر۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «موج پنجم کرونا در مشهد و خراسان رضوی به‌سرعت در حال گسترش است و هفته آینده شاهد گسترش این موج خواهیم بود. بستریها به ۱۳۰۰نفر رسیده و تمامی بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه مشهد به‌حالت آماده‌باش در آمده و دستور داده شده تمامی عمل‌های غیرضروری کنسل شود و تمام ظرفیت‌های بیمارستانهای عمومی و خصوصی به کرونا اختصاص یابد» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۳۱تیر ۱۴۰۰).

در یزد، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «روند بستریها هم‌چنان صعودی و نگران‌کننده است. ۸۹۷بیمار بستری هستند که ۱۳۰نفر در بخش ICU تحت درمان قرار گرفته‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۱تیر۱۴۰۰).

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد بستریهای کرونایی در مقایسه با هفته‌های گذشته چندین برابر شده است. حدود ۷۰۰بیمار بستری هستند که نشان‌دهنده شرایط سخت در روزهای آینده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۱تیر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱تیر۱۴۰۰ (۲۲ژوئیه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9b709fb-adaf-403a-a941-ef2fdf3a78ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات