728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۳۲هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۳۲هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

بستریهای تهران برای اولین بار از ۸هزار و مراجعان سرپایی روزانه از ۲۰هزار گذشت

 

  • ربیعی: تمامی ادارات استانهای تهران و البرز از سه‌شنبه تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است
  • زالی: پیک پنجم تا دو هفته دیگر در تهران ماندگار و وضعیت قرمز است و در روزهای آینده قطعاً افزایش بستری داریم
  • نماینده زاهدان در مجلس ارتجاع: بالاترین آمار فوتی کشور در سیستان و بلوچستان است. از هر ۱۰۰نفر، ۱۰نفر فوت می‌شوند
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: در هفته جاری بستریهای روزانه کرونایی دوبرابر شده و اردبیل وارد وضعیت بحرانی می‌شود
  • دانشگاه پزشکی گلستان: تعداد ابتلای کودکان استان به کرونا در حال افزایش است و هم اکنون ۴۱کودک بستری هستند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۸تیر۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۳۲هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۲۲۵۸نفر، در البرز به ۹۵۰۸نفر، در اصفهان به ۲۲۵۳۰نفر، در تهران به ۷۷۵۹۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۰۲۳۵نفر، در خوزستان به ۲۱۱۶۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۸۹۱۱نفر، در فارس به ۱۱۲۴۷نفر، در قم به ۱۰۰۶۵نفر، در کرمان به ۷۹۸۳نفر، در گلستان به ۷۷۸۵نفر، در گیلان به ۱۰۸۳۱نفر، در مازندران به ۱۲۸۸۵نفر، در هرمزگان به ۵۴۰۵نفر و در یزد به ۵۶۵۲نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم امروز در آمار مهندسی‌شده، تعداد جان‌باختگان کرونا را ۲۱۳نفر که در ۴۹روز گذشته بالاترین رقم و تعداد مبتلایان جدید را ۲۵۴۴۱نفر که در ۳ماه گذشته بالاترین رقم است اعلام کرد (ایرنا ۲۸تیر۱۴۰۰).

ربیعی سخنگوی دولت روحانی اعلام کرد: تمامی ادارات استانهای تهران و البرز از سه‌شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۸تیر۱۴۰۰).

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «برای اولین بار بستریهای تهران از ۸هزار نفر گذشت و مراجعین سرپایی از ۲۰هزار عبور کرد... پیک پنجم کرونا تا دو هفته دیگر در تهران ماندگار و وضعیت قرمز باشد و در روزهای آینده قطعاً افزایش بستری را خواهیم داشت. فعلاً باید بر تسریع در واردات واکسن تلاش کنیم. زیرا، تولید واکسن داخلی به‌گونه‌یی نیست که بتواند پاسخگوی نیاز کشور باشد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۸تیر۱۴۰۰).

 

در سیستان و بلوچستان، مالکی نماینده زاهدان در مجلس ارتجاع گفت: «امروز بالاترین آمار فوتی کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است. در حال حاضر از هر ۱۰۰نفر، ۱۰نفر فوت می‌شوند که این آمار رسمی است و من به این آمار نیز معترضم چرا که پراکندگی استان سیستان و بلوچستان بسیار است. استان ۲۶شهرستان دارد که از این میان ۱۴شهرستان فاقد بیمارستان است» (ایسنا ۲۸تیر۱۴۰۰).

 

در البرز، معاون استاندار گفت: «آمار فوتی‌های امسال نشان می‌دهد شدت کرونا در استان افزایش پیدا کرده و تخت‌های بیمارستانی در موج پنجم کرونا در حال پر شدن است» (ایسنا ۲۸تیر۱۴۰۰).

در اردبیل، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در هفته جاری میزان بستریهای روزانه کرونایی با جهش ۲برابری مواجه است. با ادامه این روند احتمال افزایش تعداد بستریها و بیماران بدحال وجود دارد و اردبیل وارد وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا خواهد بود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۸تیر۱۴۰۰).

 

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی از شناسایی ۱۵۵۰بیمار جدید طی ۲۴ساعت اخیر خبر داد و گفت: «۳۱۵نفر از بیماران جدید بستری شده‌اند، در حالی‌که فقط ۲۱۹بیمار ترخیص شده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۸تیر۱۴۰۰).

 

در گلستان، رئیس اداره پرستاری دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد موارد ابتلای کودکان استان به کرونا هم‌چنان در حال افزایش است و در حال حاضر نیز ۴۱کودک بستری هستند» (ایرنا ۲۸تیر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸تیر۱۴۰۰ (۱۹ژوئیه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe09efa9-4f98-4d09-8b4d-4f63f7a7e560"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات