728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۹هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۹هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

 

  • وزارت بهداشت رژیم: ۱۶۹شهرستان قرمز، ۱۶۶شهرستان نارنجی، ۱۱۳شهرستان زرد هستند و هیچ شهرستانی آبی نیست
  • زالی: تا انتهای هفته باز هم افزایش رشد آماری در شاخصهای بستری و مراجعه سرپایی در تهران خواهیم داشت
  • مرکز بهداشت قم: وارد شرایط قرمز شدیم. فوتی‌ها افزایش چشمگیر خواهد داشت. دو هفته بسیار بحرانی تجربه خواهیم کرد
  • دانشگاه پزشکی شیراز: بحران کنونی و موج پنجم کرونا فراتر از اعداد و آمار، تهدیدی جدی برای سلامت همه محسوب می‌شود

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۳تیر ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۲۹هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۳۲۳۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۲۱۵۳نفر، در البرز به ۹۳۶۳نفر، در اصفهان به ۲۲۲۶۵نفر، در بوشهر به ۳۶۸۴نفر، در تهران به ۷۶۷۷۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۰۰۲۵نفر، در خوزستان به ۲۰۹۲۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۸۵۶۶نفر، در فارس به ۱۱۱۲۲نفر، در کرمان به ۷۷۸۳نفر، در کرمانشاه به ۶۲۶۳نفر، در گلستان به ۷۷۲۰نفر، در لرستان به ۱۲۷۹۰نفر، در مرکزی به ۶۷۶۸نفر، در هرمزگان به ۵۲۲۰نفر، در همدان به ۶۹۹۸نفر و در یزد به ۵۵۳۲نفر رسیده است.

 

روحانی امروز با وقاحت گفت: «سیاه‌نمایی می‌شود که مردم سیستان و بلوچستان اصلاً تخت ندارند، بیمارستان ندارند، در استان ۵۲۷۲ تخت هست، به ازای هر هزار نفر ۱.۷۵ یعنی با همان نُرم سراسر کشور، دروغ به مردم نگویند که دولتها کاری نکردند... واکسیناسیون در سطح وسیعی در این استانها شروع شده، دروغ به نظام نبندند». روز گذشته مالکی نماینده زاهدان در مجلس ارتجاع گفت: «دائما دروغ می‌گویند. آمارهای غلط از جان‌باختگان می‌دهند. تجهیزات و بیمارستان نداریم، می‌گویند تختها خالی است. اعتراض هم که می‌کنیم، هتاکی می‌کنند» (ایسنا ۲۲تیر ۱۴۰۰).

 

وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: ۱۶۹شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۶۶شهرستان نارنجی، ۱۱۳شهرستان زرد و این در حالی است که هیچ شهرستانی آبی نیست (خبرآنلاین ۲۳تیر ۱۴۰۰).

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «تا انتهای هفته باز هم افزایش بستری و مراجعه سرپایی خواهیم داشت و هفته آینده در مورد مرگ و میر قدرت اظهارنظر بیشتری خواهیم داشت» (شفقنا ۲۳تیر ۱۴۰۰).

 

در قم، رئیس مرکز بهداشت قم گفت: «از ۲۳تیر ماه وارد شرایط قرمز شدیم. طی روزهای آینده فوتی‌های کرونا افزایش چشمگیری دارد و دو هفته بسیار بحرانی را تجربه خواهیم کرد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳تیر ۱۴۰۰).

 

در فارس، رئیس دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «افزایش آمارها در استان نگران‌کننده است. هفته‌های آینده مرگ و میر افزایش پیدا خواهد کرد، بحران کنونی و موج پنجم، فراتر از اعداد و آمار، تهدیدی جدی برای سلامت یکایک ما محسوب می‌شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳تیر ۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، به گزارش دانشگاه پزشکی تعداد بیماران مبتلا و بستری روند افزایشی داشته و فوتی‌های روزانه ۲ رقمی شده است. در حال حاضر ۱۵۷نفر در ICU بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳تیر ۱۴۰۰).

در یزد، «سخنگوی دانشگاه پزشکی یزد گفت: در شبانه روز گذشته، ۲۸۹بیمار بستری شدند و بستریها به ۸۳۳نفر رسید. از این تعداد، ۱۳۱نفر در ICU بستری هستند (ایسنا ۲۳تیر ۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳تیر۱۴۰۰ (۱۴ژوئیه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d79475a0-459c-4bb0-9327-1cb4f39d3f47"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات