728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۵هزار و ۷۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۵هزار و ۷۰۰نفر گذشت

 

  • وزارت بهداشت رژیم: ۱۴۳شهرستان قرمز، ۱۸۶شهرستان نارنجی و ۱۱۹شهرستان زرد هستند و هیچ شهری آبی نیست
  • نمکی: هنوز قسمت قابل توجهی از اعتبار یک میلیارد دلاری اختصاص یافته توسط خامنه‌ای به نظام سلامت نرسیده است
  • زالی: بیش از ۵۶۰۰بیمار کرونایی در استان تهران بستری هستند، که ۲۰۰۰نفر آنها در ICU هستند
  • میزان بستریها در مازندران از هزار بیمار بیشتر شد
  • معین وزیر سابق علوم رژیم: فقط ۱.۲درصد مردم ایران دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند. میانگین جهانی به ۱۷.۲درصد رسیده است! ایران در کشورهای منطقه آخرین رتبه را دارد

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۸تیر ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۲۵هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در اصفهان به ۲۲۰۳۰نفر، در ایلام به ۳۴۲۱نفر، در بوشهر به ۳۵۹۴نفر، در تهران به ۷۶۰۶۶نفر، در چهارمحال و بختیاری ۲۶۷۰نفر، در خراسان جنوبی به ۳۰۱۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۸۳۵نفر، در خوزستان به ۲۰۶۷۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۸۲۳۱نفر، در فارس به ۱۰۹۸۷نفر، در قزوین به ۳۷۲۹نفر، در کردستان به ۵۵۱۷نفر، در کرمان به ۷۶۰۳نفر، در گلستان به ۷۶۷۵نفر، در مازندران به ۱۲۶۹۰نفر، در هرمزگان به ۵۰۴۰نفر و در یزد به ۵۴۴۷نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: «بر اساس آخرین آمار رنگ‌بندی، ۱۴۳شهرستان قرمز، ۱۸۶شهرستان نارنجی و ۱۱۹شهرستان زرد در کشور وجود دارد و وضعیت هیچ شهری آبی نیست» (ایرنا ۱۸ تیر۱۴۰۰).

 

نمکی وزیر بهداشت رژیم بعد از ۱۵ماه گفت: «در فروردین ۹۹با دستور سریع رهبری برای تخصیص اعتبار یک میلیارد دلاری به نظام سلامت قسمت قابل توجهی از این اعتبار هنوز به دست نظام سلامت نرسیده است» (آفتاب نیوز ۱۸ تیر۱۴۰۰).

 

مصطفی معین وزیر سابق علوم رژیم گفت: «تاکنون فقط ۱.۲ درصد مردم دو دوز واکسن را دریافت کرده در صورتی که میانگین جهانی به ۱۷.۲ درصد رسیده است! سالمندان و دردمندان در صف‌ها و ازدحام غیربهداشتی سرگردان و در معرض آسیب بیشتری قرار دارند» (سایت جماران ۱۸تیر ۱۴۰۰).

 

هاشمیان متخصص ICU بیمارستان مسیح دانشوری خطاب به نمکی گفت: به مردم ایران و تمام پزشکان «خفت دادی باید محاکمه‌ات کنند، هیچی از کووید نمی‌دانستی الآن هم نمی‌دانی. ». . ، هیچ وزیری غیر از نمکی در دنیا نیست که از آی.سی.یو من ها درخواست نکرده باشد که بگویید علت مرگ و میر چیست (سایت خبر فوری رژیم ۱۷ تیر۱۴۰۰).

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «۵۶۰۰بیمار کرونایی در استان بستری هستند، قریب به ۲۰۰۰نفر در ICU هستند. روز گذشته با رؤسای بیمارستانها جلسه داشتیم و همه به‌حالت آماده‌باش درآمدند» (ایسنا ۱۷تیر ۱۴۰۰).

 

در سیستان و بلوچستان، معاون پزشکی دانشگاه آزاد گفت: استان در بحرانی بزرگ قرار دارد؛ ۱۰ الی ۱۲درصد مرگ و میر ناشی از کرونا، مربوط به سیستان و بلوچستان است و روزانه هزار و ۶۰۰ابتلای جدید داریم (ایسکانیوز ۱۸تیر ۱۴۰۰).

 

در یزد، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی از تداوم روند صعودی خبر داد و گفت ۶۷۰بیمار بستری هستند، ۱۲۲نفر در ICU هستند. تنها در شبانه روز گذشته، ۱۷۵بیمار کرونایی بستری شدند (خبرگزاری صدا و سیما رژیم۱۸تیر۱۴۰۰).

 

در مازندران، با بستری شدن ۲۰۲بیمار جدید در شبانه روز گذشته، بستریها به ۱۰۲۷بیمار رسید که ۱۶۷نفر در ICU هستند (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۸تیر ۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸تیر۱۴۰۰ (۹ ژوئیه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06ddc447-fe1e-45a9-9618-babe3e0f65cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات