728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۰هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۰هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

 

  • توکلی: یک هفته است وارد موج پنجم شده‌ایم. در ۲۴ساعت ۱۰۰۰بستری و ۶۴۰۰مراجعه سرپایی داشتیم و ۴۴۰۰بستری در تهران داریم.
  • مؤسسه ویروس‌شناسی: به‌زودی با واریانت دلتای هندی در سراسر کشور مواجه می‌شویم که علاوه بر انتقال شدیدتر، نسبت به واکسن مقاومت دارند.
  • دادستان رژیم در زاهدان: سیستان و بلوچستان نیاز به رسیدگی فوری دارد و گرنه سونامی مرگ از اینجا به سراغ کل ایران می‌آید.
  • دبیر ستاد کرونا در بوشهر: از ۱۰شهرستان استان ۹شهرستان در شرایط قرمز قرار دارد
  • دانشگاه پزشکی بابل: ۵شهرستان استان به سمت نارنجی رفته و آمل هم وضعیت قرمز پیدا کرد. شرایط کنونی شرایط خوبی نیست.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۹تیر۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۲۰هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۱۹۱۸نفر، در البرز به ۹۱۰۸نفر، در اصفهان به ۲۱۶۱۰نفر، در ایلام به ۳۳۵۱نفر، در بوشهر به ۳۴۵۹نفر، در تهران به ۷۴۹۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۴۷۵نفر، در خوزستان به ۲۰۲۶۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۷۳۱نفر، در فارس به ۱۰۷۵۲نفر، در کرمان به ۷۳۳۳نفر، در گیلان به ۱۰۶۱۱نفر، در مرکزی به ۶۶۰۳نفر و در هرمزگان به ۴۷۱۵نفر رسیده است.

 

در تهران، توکلی، معاون ستاد کرونای گفت: «در طول هفته اخیر ۱۰درصد افزایش موارد بستری و سرپایی را شاهد هستیم و البته مرگ و میر به‌صورت تأخیری تغییر خواهد کرد. یک هفته است که وارد موج پنجم کرونا شده‌ایم. در ۲۴ساعت قبل حدود ۱۰۰۰بستری و ۶۴۰۰مراجعه سرپایی داشتیم و در مجموع ۴۴۰۰بستری در تهران داریم. اگر روند افزایشی تا هفته آینده ادامه داشته باشد، خود تهران نیز قرمز خواهد شد» (ایسنا ۹تیر۱۴۰۰).

ناجی، رئیس مؤسسه تحقیقات ویروس‌شناسی گفت: «در آستانه ورود به پیک پنجم هستیم. چنان‌چه اقدامات سریع انجام ندهیم به‌زودی با واریانت دلتای هندی در سراسر کشور مواجه خواهیم شد که علاوه بر انتقال شدیدتر، نسبت به واکسن مقاومت داردند» (ایسنا ۹تیر۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، رئیس دانشگاه پزشکی زاهدان از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: «هنوز به قله این پیک نرسیده‌ایم» (ایرنا ۹تیر۱۴۰۰). استانداری اعلام کرد: «چهارشنبه و پنجشنبه همه ادارات، نهادها و بانک‌های استان تعطیل است» (تابناک ۹تیر۱۴۰۰). دادستان رژیم در زاهدان گفت: «این استان امروز نیاز به رسیدگی فوری دارد در غیراین صورت، «سونامی مرگ از سیستان و بلوچستان به سراغ کل ایران می‌آید» (همشهری ۹تیر۱۴۰۰).

در بوشهر، دبیر ستاد کرونا گفت: «از ۱۰شهرستان استان بوشهر ۹شهرستان در شرایط قرمز قرار دارد» و رئیس دانشگاه پزشکی بوشهر گفت: «از امروز تردد در این شهرستانها ممنوع است» (خبرگزاری نیروی قدس ۹ تیر۱۴۰۰).

در کرمان، «از ۲۳شهرستان استان کرمان، ۹شهرستان قرمز، ۱۰شهرستان نارنجی و ۴شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند کرونا در استان برای پنجمین بار، خیز برداشته و مناطق مختلف، یکی پس از دیگری به رنگ قرمز پرخطر درمی‌آیند. به احتمال زیاد هفته آینده وضعیت استان بدتر شود» (خبرگزاری نیروی قدس ۹ تیر۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی ستاد کرونا در اصفهان گفت: «۱۵ شهرستان استان وضعیت نارنجی دارند با ورود موج پنجم و شتاب انتشار آن اصفهان در معرض خطر قرمز شدن قرار دارد» (ایسنا ۹تیر۱۴۰۰).

در مازندران، معاون دانشگاه پزشکی بابل گفت: «۵ شهرستان استان به سمت نارنجی رفته و آمل هم وضعیت قرمز پیدا کرد. شرایط کنونی، شرایط خوبی نیست» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۹تیر۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «افزایش تعداد بیماران بستری و مراجعه سرپایی نشان از ورود به پیک پنجم را دارد» (ایرنا ۹تیر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹تیر۱۴۰۰ (۳۰ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2a5f9b2-317b-4efe-9161-ba82d68ca4af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات