728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۸هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۸هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

  • وزارت بهداشت: در هفته گذشته ایلام، کرمان، هرمزگان، بوشهر و یزد دارای بیشترین بستری و بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشترین مرگ و میر ناشی از کرونا بوده‌اند.
  • ناجی: وقتی روزانه بیش از ۱۰هزار بیمار کرونایی داریم و مرگ و میر بالای ۱۰۰نفر است یعنی موج چهارم با کرونای دلتا تکرار می‌شود.
  • دبیر کمیته علمی کرونا: در تهران موارد سرپایی با شیبی خیلی آرام افزایش می‌یابد و اواخر تیر پیک پنجم می‌تواند بارز شود.
  • استاندار سیستان و بلوچستان، بیمارستانها و تختهایی مخصوص کرونا پر شده و مجبور شدیم بقیه بخشها را به کرونا اختصاص دهیم.
  • مدیر شبکه بهداشت اهر: از روز گذشته تعداد بیماران تنفسی با افزایش زیادی روبه‌رو بود که در ادامه این روند وارد پیک پنجم می‌شویم.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۶تیر۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۱۸هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۹۹۳نفر، در البرز به ۹۰۷۳نفر، در اصفهان به ۲۱۴۹۰نفر، در بوشهر به ۳۴۱۴نفر، در تهران به ۷۴۶۲۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۶۱۵نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۳۷۵نفر، در خوزستان به ۲۰۱۴۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۶۰۱نفر، در فارس به ۱۰۶۸۲نفر، در کرمان به ۷۲۵۳نفر، در گیلان به ۱۰۵۸۱نفر، در لرستان به ۱۲۵۴۰نفر، در هرمزگان به ۴۶۲۰نفر و در همدان به ۶۸۶۸نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: «در هفته گذشته بیماران سرپایی مثبت نسبت به هفته قبل‌تر چهار درصد افزایش داشته است. در هفته گذشته استانهای ایلام، کرمان، هرمزگان، بوشهر و یزد دارای بیشترین بستری و استانهای بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان دارای بیشترین میزان مرگ و میر بوده‌اند» (ایرنا ۶تیر۱۴۰۰).

ناجی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «وقتی روزانه بیش از ۱۰هزار بیمار کرونایی شناسایی می‌کنیم و تعداد مرگ و میر بالای ۱۰۰مورد است یعنی ویروس در حال چرخش است. با توجه به افزایش شهرهای قرمز زنگ خطر پیک پنجم به صدا درآمده و سناریوی موج چهارم با کرونای دلتا در حال تکرار شدن است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۶تیر۱۴۰۰).

خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: «آغاز واکسیناسیون عمومی و تزریق رایگان آن برای اتباع خارجی در ارمنستان، امارات و روسیه و با توجه به روند کند واکسیناسیون در ایران و در دسترس نبودن واکسنهای مختلف و شکل‌گیری بازار قاچاق ۲۵ تا ۶۰میلیون تومانی واکسن در تهران، برخی بر آن شده‌اند تا برای دریافت واکسن راهی این کشورها شوند» (ایسنا ۶تیر۱۴۰۰).

در تهران، عابدینی دبیر کمیته علمی کرونا گفت: «در شهر تهران با شیبی خیلی آرام شاهد افزایش موارد سرپایی هستیم. بیشتر موتاسیون‌ها هندی است و ممکن است اواخر تیرماه بروز پیک پنجم را داشته باشیم» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۶تیر۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، «در روزهای اخیر رکورد مبتلایان و فوت‌شدگان مدام در حال شکسته شدن است شرایط از کنترل خارج شده است. رئیس دانشگاه پزشکی زاهدان گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۱۹نفر فوت کردند. رئیس بیمارستان "علی بن ابیطالب" زاهدان گفت: کرونا هم‌چنان با قدرت مبتلا می‌کند و قربانی می‌گیرد. آمار بیماران کرونایی ورودی بیش از ظرفیت بیمارستان است. مرعشی، معاون استانداری گفت: بیمارستانها و تخت‌های که آماده کرده بودیم پر شده و مجبور شدیم سایر بخشها را هم برای کرونا جدا کنند. ویروس هندی اگر در استان توسعه پیدا کند سطح کشور را فرا خواهد گرفت و شوخی‌بردار نیست» (خبرگزاری نیروی قدس ۶تیر۱۴۰۰).

در اصفهان سخنگوی دانشگاه پزشکی اصفهان گفت: «متأسفانه با روند صعودی کرونا روبه‌رو هستیم. در ۱۱شهرستان استان اصفهان در وضعیت نارنجی و ۱۲شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد. هیچیک از شهرستانهای استان در وضعیت آبی و یا سفید نیست» (خبرگزاری حکومتی مهر ۶تیر۱۴۰۰).

در بوشهر، استاندار بوشهر گفت: «شاهد افزایش مبتلایان و بستریها از هفته گذشته هستیم. اکنون۶۰ درصد شهرستانها قرمز و مابقی نارنجی است که نشان از آغاز خیز پنجم است» (خبرگزاری نیروی قدس ۶ تیر۱۴۰۰).

یک روزنامه حکومتی نوشت: «ظاهراً دولت عزم جزم کرده که واکسن ایرانی را به مردم بفروشد. ایران اولین کشوری در جهان خواهد بود که واکسن کرونا را به مردمش می‌فروشد و از هم‌اکنون بلوای نرخ‌گذاری بر روی این واکسن به راه افتاده است» (آرمان ملی ۶تیر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶تیر۱۴۰۰ (۲۷ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a394ef5f-31b4-4d5f-9859-ea560e302984"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات