728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۸هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۸هزار نفر بیشتر است

 

  • رئیسی: در استانهای جنوبی به‌ویژه بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد شاهد افزایش روند بیماری هستیم
  • احمد مهری: هشدار نسبت به‌وقوع پیک پنجم با ویروس هندی و آفریقای جنوبی
  • بیمارستان مسیح دانشوری: موج پنجم شروع شده است. در یک تا دو هفته آینده با موج جدیدی در تهران مواجه خواهیم شد.ویروس دلتا، مطمئناً در تهران و شهرهای دیگر هم وجود دارد.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: موج پنجم از نواحی جنوبی استان آغاز شده و این زنگ خطری برای وضعیت قرمز در سایر نقاط استان است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۵تیر ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۱۸هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۱۸۶۸نفر، در اصفهان به ۲۱۴۴۵نفر، در ایلام به ۳۳۳۱نفر، در تهران به ۷۴۵۲۶نفر، در خراسان جنوبی به ۲۹۲۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۳۳۵نفر، در خوزستان به ۲۰۱۱۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۵۶۱نفر، در فارس به ۱۰۶۵۷نفر، در کرمان به ۷۲۲۸نفر، در کرمانشاه به ۶۱۵۸نفر، در گلستان به ۷۵۶۵نفر، در مازندران به ۱۲۵۱۵نفر، در مرکزی به ۶۵۵۳نفر، در هرمزگان به ۴۵۹۰نفر و در یزد به ۵۲۹۲نفر رسیده است.

 

در حالی‌که رویکردهای چپاولگرانه رژیم در مورد قیمت واکسن به یک رسوایی جدید تبدیل شده، امروز روحانی به‌نحو ابلهانه‌ای درصدد رفع و رجوع بر آمد و گفت: «قیمت واکسن داخلی را هم وزارت بهداشت محاسبه می‌کند، جای خیلی دعوا و نزاع نیست این‌که یک واکسن خارجی ممکن است ۱۰دلار باشد در داخل چرا ۸دلار می‌خرید یا واکسن خارجی ممکن است ۳دلار باشد در داخل چرا ۷ یا ۸دلار می‌خرید؟ این هم به‌نظر من یک دوگانگی بیخودی است که در جامعه شروع شده و برخی دامن می‌زنند».

 

رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا گفت: «در استانهای جنوبی به‌ویژه بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد ما شاهد افزایش روند بیماری هستیم. در حال حاضر ۳۲شهر قرمز و ۱۷۴شهر نارنجی و ۲۴۲شهر زرد داریم» (ایسنا ۵تیر ۱۴۰۰).

 

احمد مهری، اپیدمیولوژیست از پیک پنجم با ویروس هندی یا آفریقایی به‌شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: «پیش‌بینی می‌شود روز‌های آینده استانهای مختلف به‌ویژه تهران و مناطق شمالی درگیر ویروس جدید شوند» (خبرگزاری نیروی قدس ۵تیر ۱۴۰۰).

در تهران، طبرسی، بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «موج پنجم شروع شده است. فیروزکوه و دماوند در همسایگی تهران قرمز هستند. در یک تا دو هفته آینده با موج جدیدی از بیماری در تهران مواجه خواهیم شد. ویروس جدید به احتمال زیاد هندی دلتا است که سرایت پذیری آن بسیار شدید است و هر بیمار می‌تواند ۸تا ۱۲نفر را درگیر کند. چون واکسن نزدیم نباید انتظار داشته باشیم کرونا کنترل شود. ویروسی که شهرها را قرمز کرده ویروس هندی است» (آفتاب نیوز ۵تیر ۱۴۰۰).

 

در سیستان و بلوچستان، شمار مبتلایان و فوتیهای کرونا به‌سرعت در حال افزایش است. شرایط کرونایی بسیار خطرناک شده و برای چند روز متوالی مبتلایان چهار رقمی و همه تختها پر شده است (خبرگزاری حکومتی مهر ۵ تیر۱۴۰۰).

 

در فارس، رئیس دانشگاه پزشکی شیراز، گفت: «موج پنجم از نواحی جنوبی استان آغاز شده و این زنگ خطری برای وقوع وضعیت قرمز در سایر نقاط استان در روزهای آینده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵تیر ۱۴۰۰).

در مرکزی، «رئیس دانشگاه پزشکی اراک گفت: «استانهای جنوبی دچار بحران شده‌اند و دیر یا زود استان ما نیز دچار بحران خواهد شد. نیاز است خود را آماده برخورد با موج پنجم کنیم. از هفته گذشته میزان مراجعین سرپایی در حال افزایش است» (ایسنا ۵تیر ۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «شهرستان یزد به‌دلیل افزایش تعداد مبتلایان در وضعیت قرمز قرار گرفته است. از ۶۳۲نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک در شبانه روز گذشته، ۳۳۸مبتلای قطعی در استان شناسایی شدند» (ایسنا ۵تیر ۱۴۰۰).

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵تیر۱۴۰۰ (۲۶ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64cf81c3-e10b-4c2d-8f4f-5438a07b7766"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات