728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۴هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۴هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

 

  • توکلی: بیماری در تهران کاملاً فعال است. حدود ۴۰۰۰بستری داریم، بستری روزانه هم بین ۶۰۰ تا ۹۰۰نفر است.
  • رئیس بیمارستان بوعلی زاهدان: اکثر تخت‌های بخش‌های کرونا و همه تخت‌های ICU تکمیل شده و وضعیت بسیار نگران‌کننده است.
  • معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد: کرونای هندی در استانهای همجوار مانند خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کرمان جولان می‌دهد.
  • استاندار کرمان: به‌علت تجمعات انتخاباتی و همجواری با هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان شاهد افزایش مبتلایان هستیم.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: طی ۲۴ساعت گذشته ۱۸۲بیمار بستری شدند اما فقط۱۴۶ بیمار ترخیص شدند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۳۰خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۱۴هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در اصفهان به ۲۱۱۷۵نفر، در بوشهر به ۳۳۲۹نفر، در تهران به ۷۳۸۲۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۱۴۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۴۷۸نفر، در خوزستان به ۱۹۸۵۱نفر، در زنجان به ۳۴۳۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۳۷۱نفر، در فارس به ۱۰۵۵۲نفر، در قزوین به ۳۶۲۹نفر، در قم به ۹۷۹۵نفر، در کرمان به ۷۰۸۸نفر، در گلستان به ۷۵۱۵نفر و در هرمزگان به ۴۳۹۵نفر رسیده است.

 

در تهران، توکلی معاون ستاد کرونا گفت: «روند کاهشی بسیار کند و در عین‌حال سینوسی است. حتی برخی روزها نسبت به روز گذشته افزایش هم داریم و این روند خوبی نیست و نشان‌دهنده این است که بیماری در تهران کاملاً فعال است. در حال حاضر حدود ۴۰۰۰بستری در شهر تهران داریم، بستری روزانه هم ۶۰۰ تا ۹۰۰نفر است. به‌هرحال بیم ایجاد موج جدید را داریم. مراجعات سرپایی بین ۴۰۰۰ تا ۵۵۰۰نفر در نوسان است. بیشترین چیزی که می‌تواند در سه ماهه تابستان کمک کند، بالا بردن پوشش واکسیناسیون است» (ایسنا ۳۰خرداد۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، رئیس بیمارستان بوعلی زاهدان گفت: «اکثر تخت‌های کرونا و همه تخت‌هایICU تکمیل شده و در وضعیت بسیار نگران کننده هستیم» (ایرنا۳۰خرداد۱۴۰۰). استاندار با ابراز نگرانی از رشد فزاینده بیماران به‌ویژه در زاهدان و پیش‌بینی افزایش آمار روزهای آینده به تمامی بیمارستانها اعم از دولتی و خصوصی آماده‌باش داد (ایسنا ۳۰خرداد۱۴۰۰).

در کهگیلویه و بویراحمد معاون استاندار گفت: «کرونای هندی در استانهای همجوار مانند خوزستان، هرمزگان، بوشهر و کرمان جولان می‌دهد و با توجه به مراودات با این استانها، باید مراقب پیک بعدی باشیم» (ایرنا ۲۹خرداد۱۴۰۰).

در کرمان، استاندار گفت: «به‌علت تجمعات انتخاباتی و همجواری با استانهای هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان شاهد افزایش مبتلایان هستیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰خرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، هم‌چنان بیماران جدید بیشتر از بیماران ترخیصی است. سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۸۲نفر بستری شدند در حالی‌که در همین بازه زمانی ۱۴۶بیمار ترخیص شدند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰خرداد۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی از تداوم روند افزایشی بستریهای خبر داد و گفت: «در شبانه روز گذشته، ۱۳۴بیمار پذیرش شدند. هم‌اکنون ۳۳۰بیمار بستری هستند. ۶۹نفر در ICU تحت درمان قرار گرفته‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰خرداد۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰خرداد۱۴۰۰ (۲۰ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0cc1c227-8b68-45e4-b46b-2ae4abbb13f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات