728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۲هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۲هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

  • زالی: روند بهبودی شرایط در پایتخت نسبت به سایر استانها کند است که باید مراقب این روند باشیم.
  • بیمارستان مسیح دانشوری: آیا ما واقعاً ۸۲هزار نفر فوت کردیم؟ یا اگر دو تا دو و نیم برابر ۱۶۰هزار نفر ۲۰۰هزار نفر فوت کردند؟ پس آمار را اشتباه داریم می‌گوییم، به دنیا هم داریم آمار اشتباه می‌دهیم.
  • استاد دانشگاه بیوتکنولوژی: فرمودند سه میلیون دوز از یک واکسنی قرار بود بیاید قیمتش ۲۰دلار بود نخریدیم. این واکسنها با ارز دولتی می‌آیند ۱۰دلار میشه ۴۲هزار تومان آیا جان هر ایرانی ۴۲هزار تومان هم نمی‌ارزد؟
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: در ۲۴ساعت بیش از ۱۰۰۰نفر مثبت پیدا می‌کنیم بستریهای ما در پیک گذشته ۵۰۰نفر بود اکنون به ۷۰۰نفر رسیده‌ایم.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: طی ۲۴ساعت گذشته ۲۰۱نفر بیمار بستری شدند اما فقط۱۴۰ بیمار ترخیص شدند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۶خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۱۲هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در اردبیل به ۳۸۷۰نفر، در اصفهان به ۲۱۰۲۵نفر، در تهران به ۷۳۳۰۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۰۱۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۴۵۸نفر، در خوزستان به ۱۹۶۸۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۲۸۶نفر، در قم به ۹۷۷۵نفر، در کردستان به ۵۳۴۷نفر، در کرمان به ۷۰۱۳نفر، در گیلان به ۱۰۴۲۶نفر، در لرستان به ۱۲۴۰۵نفر، در مازندران به ۱۲۳۷۵نفر، در مرکزی به ۶۴۷۸نفر، در هرمزگان به ۴۲۶۰نفر و در همدان به ۶۸۱۳نفر رسیده است.

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «روند بهبودی شرایط همه‌گیری در تهران بسیار کند است بررسی‌های آماری نشان می‌دهد روند بهبودی نسبت به سایر استانها کند است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۶خرداد۱۴۰۰).

هاشمیان فوق تخصص ICU مسیح دانشوری در مورد آمار فوت‌شدگان گفت: «این اختلافی که دو تا معاون وزیر اعلام کردند که ما آمارمان دو برابر یا دو و نیم برابر است آیا ما واقعاً ۸۲هزار نفر فوت کردیم؟ یا اگر دو تا دو و نیم برابر ۱۶۰هزار نفر ۲۰۰هزار نفر فوت کردند؟ پس آمار را اشتباه داریم می‌گوییم به دنیا هم داریم آمار اشتباه می‌دهیم» (تلویزیون رژیم ۲۴خرداد۱۴۰۰).

نوری‌زاده استاد دانشگاه (بیوتکنولوژی) در مورد واکسیناسیون گفت: «فرمودند یک جا که سه میلیون دوز از یک واکسنی قرار بود بیاید ایران قیمتش چون ۲۰دلار بود نخریدیم. این واکسنها با ارز دولتی می‌آیند ۱۰دلار میشه ۴۲هزار تومان آیا جان هر ایرانی ۴۲هزار تومان هم نمی‌ارزد؟ تمام کشورهای منطقه وضعیت‌شان بهتر از ما هست در واکسیناسیون ما بیماریابی درست و حسابی هم نداریم» (تلویزیون رژیم ۲۴خرداد۱۴۰۰).

در هرمزگان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت بیش از ۱۰۰۰نفر موارد مثبت پیدا می‌کنیم. بستریهای ما در پیک گذشته ۵۰۰نفر بود اما اکنون به حدود ۷۰۰نفر رسیده‌ایم که ظرفیت تمام بیمارستانهای استان را در بر گرفته است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۶خرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، هم‌چنان تعداد بیماران جدید مبتلا به کرونا بیشتر از بیماران ترخیصی مبتلا به کرونا است. سخنگوی دانشگاه پزشکی اصفهان گفت: «در طی ۲۴ساعت گذشته ۲۰۱نفر بستری شدند در حالی‌که در همین بازه زمانی تعداد ۱۴۰بیمار مبتلا به کرونا ترخیص شدند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶خرداد۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی از افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان بر اثر ابتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: «تعداد بیماران و بستری شدگان روزانه در استان طی ۲۴ساعت گذشته روند افزایشی به خود گرفت» (ایلنا ۲۶خرداد ۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶خرداد۱۴۰۰ (۱۶ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7bb0823c-3c3c-4e2f-b75e-5a697c14345e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات