728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۲هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۲هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

 

  • روزنامه حکومتی همشهری: بازار غیررسمی فروش ۲۵ تا ۶۰میلیون تومانی واکسن «فایزر» در تهران راه افتاده است که به‌صورت قاچاق وارد می‌شود؛ بازاری که با توقف واکسیناسیون رونق گرفته است
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: ظرفیت بیمارستانهای بندرعباس پر شد. رکورد افراد بیمار قرنطینه در منزل نیز شکسته شده است
  • دانشگاه پزشکی قزوین: میزان بستریها در شبانه روز گذشته ۲۰درصد افزایش و بهبودیافتگان کرونایی ۳۷درصد کاهش یافته است
  • دانشگاه پزشکی جهرم: جهرم به سمت وضع قرمز می‌رود. بی‌شک شاهد اشغال بالای تختها و محدودیت‌های مجدد خواهیم بود

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۵خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۱۲هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۷۹۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۷۳۸نفر، در البرز به ۸۹۱۳نفر، در اصفهان به ۲۰۹۸۰نفر، در بوشهر به ۳۲۷۹نفر، در تهران به ۷۳۱۶۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۹۸۰نفر، در خوزستان به ۱۹۶۳۶نفر، در فارس به ۱۰۴۶۷نفر، در قزوین به ۳۶۰۹نفر، در هرمزگان به ۴۲۲۵نفر و در یزد به ۵۲۰۷نفر رسیده است.

 

روزنامه حکومتی همشهری نوشت: «بازار غیررسمی فروش ۲۵ تا ۶۰میلیون تومانی واکسن کرونای آمریکایی «فایزر» در تهران راه افتاده است که به‌صورت قاچاق وارد می‌شود؛ بازاری که با توقف واکسیناسیون در ایران، کمبود واکسن و جاماندن خیلی‌ها از دوز دوم، از سوی بازاریاب‌ها، با جذب متقاضیان واکسن، رونق گرفته است. تمام سازوکار جذب متقاضی، به شکل محتاطانه و در صورت معرفی از سوی افراد مورد اعتماد آنها، با ارائه کدملی، شماره گذرنامه و تشکیل یک گروه ۵ تا ۶نفره انجام می‌شود. تزریق واکسن از سوی افرادی که در کار تزریقات هستند انجام می‌شود و همان جا هم کارت واکسن که مهر وزارت بهداشت کردستان عراق را دارد، به افراد داده می‌شود» (همشهری ۲۵خرداد۱۴۰۰).

 

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «ظرفیت بخش کرونای بیمارستانهای محمدی و خلیج‌فارس بندرعباس پر شد... رکورد افراد بیمار قرنطینه در منزل نیز شکسته شده و در حال حاضر ۱۰۱۴۸بیمار در قرنطینه خانگی به سر می‌برند» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۵خرداد۱۴۰۰).

در قزوین، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «میزان مبتلایان و بستریهای کرونایی در ۲۴ساعت اخیر در مقایسه با روز قبل افزایش محسوسی داشته است. میزان بستریها کرونا در شبانه روز گذشته ۲۰درصد افزایش و بهبودیافتگان ۳۷درصد کاهش یافته است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۵خرداد۱۴۰۰).

در فارس، رئیس دانشگاه پزشکی جهرم گفت: «جهرم به سمت وضعیت قرمز می‌رود. اگر همین روال ادامه پیدا کند بی‌شک شاهد اشغال بالای تخت‌های بستری بیمارستان و انجام دوباره محدودیتها خواهیم بود» (ایرنا ۲۵خرداد۱۴۰۰).

در بوشهر، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «با توجه به جهش‌های جدید ویروس کرونا و همسایگی شهرستانهای جنوبی این استان با هرمزگان، خطر خیز جدید ویروس کرونا این مناطق را تهدید می‌کند. احتمال شیوع سوش هندی در جنوب استان بوشهر وجود دارد» (ایرنا ۲۵خرداد۱۴۰۰).

 

در گلستان، رئیس دانشگاه پزشکی گلستان از روند افزایشی کرونا طی ۴روز اخیر در استان خبر داد و گفت: تعداد بیماران بستری به ۲۹۳نفر رسیده است» (ایسنا ۲۵خرداد۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵خرداد۱۴۰۰ (۱۵ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13823b54-fb2f-4555-9655-4e41c606bab6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات