728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۴هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۴هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

 

  • حریرچی: یک ماه آینده وضع به همین منوال است. تست روزانه مثبت بالای ۱۰هزار است، با نفوذ سویه‌های هندی و آفریقایی و احتمال جهش ویروس در داخل، هنوز در معرض خطر هستیم.
  • معاون استاندار تهران: در اولین پرواز بازگشت دیپلماتها از هندوستان ۱۰۴ تبعه ایران بازگشتند که تست ۶نفر از آنها مثبت شد
  • خبرگزاری حکومتی ایرنا: ویروس چینی، انگلیسی، هندی و آفریقایی هرمزگان را درنوردیده؛ وضع در دو سه هفته اخیر حادتر شده است.
  • در استان کرمان جیرفت، سیرجان و شهربابک در وضعیت قرمز هستند و بعد از هرمزگان بیشترین شهرهای قرمز را دارد
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: ۱۵۸۱بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۲خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۳شهر از ۳۰۴هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۴۸۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۴۵۳نفر، در البرز به ۸۵۷۳نفر، در اصفهان به ۲۰۳۱۰نفر، در بوشهر به ۳۱۷۹نفر، در تهران به ۷۱۲۷۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۴۷۰نفر، در خوزستان به ۱۸۹۹۴نفر، در سمنان به ۵۱۷۵نفر، در فارس به ۱۰۱۳۲نفر، در قم به ۹۶۷۰نفر، در کرمان به ۶۸۰۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۳۷۹نفر، در گیلان به ۱۰۱۹۶نفر، در مازندران به ۱۲۱۵۵نفر و در هرمزگان به ۳۸۰۰نفر رسیده است.

 

حریرچی، معاون وزارت بهداشت گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم در یک ماه آینده وضع به همین منوال باشد. بعید است تا ۲هفته آینده مرگ و میر به زیر ۱۰۰نفر در روز برسد. هنوز روزانه بالای ۱۰هزار مورد تست مثبت داریم، این نشان می‌دهد که ویروس در حال چرخش است و با توجه به نفوذ سویه‌های هندی و آفریقایی و نیز احتمال جهش ویروس در داخل، هنوز در معرض خطر هستیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲خرداد۱۴۰۰).

خبرگزاری نیروی قدس نوشت: «در حالی روز گذشته آمار تعداد متوفیان ناشی از کرونا سیر نزولی به خود گرفت و شاهد مثالی برای کاهشی شدن مشکلات پیک چهارم بود، اما بررسی دقیق روند پیک‌ چهارم نشان می‌دهد تعداد موارد بستری نسبت به اول هفته رشد ۵۰درصدی دارد» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۲خرداد۱۴۰۰).

در تهران، گودرزی، معاون استاندار تهران اعلام کرد: «در اولین پرواز بازگشت دیپلمات‌های ایرانی از هندوستان ۱۰۴ تبعه ایران به کشور بازگشتند که در بدو ورود نتیجه تست ۶نفر از آنها مثبت شد» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۲خرداد۱۴۰۰).

در کهگیلویه و بویراحمد، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «اوضاع چندان مطلوب نیست. گچساران و باشت هنوز جای نگرانی دارند چرا که کرونای هندی در بوشهر و در مجاورت این دو شهرستان مشاهده شده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۲خرداد۱۴۰۰).

در هرمزگان، «ویروس در همه نوع چینی، انگلیسی، هندی و آفریقایی هرمزگان را درنوردیده؛ بیشتر شهرهای استان قرمز شده. شیوع کووید۱۹ در ۲ تا سه هفته اخیر حادتر شده است و شهرها یکی پس از دیگری به سمت قرمز شدن پیش رفته است. استاندار هرمزگان گفت: هفته گذشته بیشترین میزان بستری را حتی نسبت به اوج بیماری در سال گذشته شاهد بودیم، بیماران سرپایی نیز افزایش یافته است» (ایرنا ۱۲ خرداد۱۴۰۰). سخنگوی دانشگاه پزشکی هرمزگان گفت: «دو روز پیش ۷۴۱مورد مثبت کرونا داشتیم و این رقم در شبانه روز گذشته به ۸۷۴مورد رسید که یک رکورد شکنی جدید است. ۷۶۹۵بیمار کرونایی نیز در قرنطینه خانگی هستند» (ایسنا ۱۲خرداد۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «۹۴۴ نفر تحت عنوان بستری سندرم حاد تنفسی، ۴۳۶نفر تحت عنوان بستری مشکوک و ۲۰۱نفر در ICU قرار دارند. ارومیه، با اختلاف قابل توجهی، بیشترین آمار بستری روزانه را دارد» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۲خرداد۱۴۰۰).

در کرمان، «سه شهرستان جیرفت، سیرجان و شهربابک در وضعیت قرمز قرار دارند و استان کرمان بعد از هرمزگان بیشترین شهرستانهای قرمز را به خود اختصاص داده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۲خرداد۱۴۰۰).

در گلستان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «کرونا در گلستان افزایشی شد. تعداد بیمار کرونایی به ۲۸۳نفر رسیده است. از این تعداد ۵۴نفر در ICU بستری بوده و ۱۷نفر هم به ونتیلاتور متصل هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲خرداد۱۴۰۰).

در قم، استاندار گفت: «قم هنوز از پیک کرونا خارج نشده است و باید تمام ضوابط مربوط به پروتکلهای بهداشتی به‌صورت کامل مورد توجه باشد» (ایرنا ۱۲خرداد۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲خرداد۱۴۰۰ (۲ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff220ddc-8811-4dcb-a05d-863f5b51afcd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات