728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۲هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۲هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

  • زالی: خبر فوت ناشی از واکسن ایرانی کرونا را تکذیب کرد و گفت واکسن کرونا مثل هر دارو عوارضی دارد
  • شهردار تهران: قبل از کرونا روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰متوفی در تهران داشتیم که در شرایط کرونا به دو برابر رسید
  • معاون استاندار کردستان: وضعیت استان شکننده است و نگران اوج‌گیری دوباره کرونا در برخی از شهرها هستیم
  • دانشگاه پزشکی بوشهر: گونه‌های هندی و آفریقایی کرونا این استان را تهدید می‌کنند
  • پلیس راه: به‌دلیل اوج‌گیری کرونا، همه ترددهای بین استانی سیستان و بلوچستان از ۱۲ تا ۱۷ خردادماه ممنوع است
  • روزنامه اطلاعات: نامزدهای انتخاباتی درباره همه چیز وعده می‌دهند اما حتی یک جمله تبلیغاتی هم شده درباره کرونا نمی‌گویند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۰خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار فاجعه‌بار و جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۳شهر از ۳۰۲هزار و ۷۰۰نفر فراتر رفت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۴۲۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۳۷۳نفر، در البرز به ۸۵۰۸نفر، در اصفهان به ۲۰۲۰۵نفر، در تهران به ۷۰۸۹۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۴۸۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۴۱۰نفر، در خوزستان به ۱۸۸۹۹نفر، در زنجان به ۳۳۱۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۹۶۶نفر، در فارس به ۱۰۰۷۲نفر، در قم به ۹۶۴۵نفر، در کرمانشاه به ۵۹۲۸نفر، در گیلان به ۱۰۱۶۶نفر، در مازندران به ۱۲۱۲۵نفر و در هرمزگان به ۳۷۳۵نفر رسیده است.

در تهران، زالی، رئیس ستاد کرونا اخبار مربوط به فوت ناشی از واکسن ایرانی کرونا را تکذیب کرد و گفت: «هر دارو و هر اقدام درمانی مانند جراحی‌ها، با عوارضی همراه هستند. واکسن کرونا نیز از این قاعده مستثنا نیست و ممکن است عوارض سطحی و گذرایی داشته باشد اما آن‌قدر جدی نیست و نمی‌تواند منجر به آسیبهای پایدار یا مرگ شود. هم‌اکنون ۴۳۰۰بیمار کرونایی در تهران بستری هستند، ۱۵۰۰نفر در ICU نگهداری می‌شوند اما در مجموع شرایط تهران شکننده است. در حال حاضر شهر آبی نداریم و کل کشور دارای شرایط ناپایدار است که طبیعتاً در تهران به‌دلیل تراکم جمعیت بالای آن خطرات بیشتری در کمین مردم است» (ایرنا ۱۰خرداد۱۴۰۰).

حناچی شهردار تهران گفت: «قبل از کرونا روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰متوفی در تهران داشتیم که در شرایط کرونا این آمار به دو برابر رسید» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۰خرداد۱۴۰۰).

در کردستان، «تداوم وضعیت می‌تواند باعث گره خوردن پیک چهارم و پنجم بیماری شود. شهر سنندج در وضعیت بسیار شکننده است و هنوز پیک چهارم را پشت سر نگذاشته‌ایم. معاون استاندار کردستان گفت: نگران اوج‌گیری دوباره کرونا در برخی شهرها هستیم‌، سنندج در وضعیت نارنجی قرار دارد و هر لحظه ممکن است دوباره قرمز شود» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۰خرداد۱۴۰۰).

در بوشهر، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «استان بوشهر در معرض خطر گونه‌های هندی و آفریقایی است و این دوگونه جدید استان را تهدید می‌کنند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹خرداد۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، سرپرست پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: «با توجه به اوج‌گیری کرونا، همه ترددهای بین استانی از روز چهارشنبه دوازدهم تا دوشنبه هفدهم خردادماه ممنوع است. چابهار در وضعیت قرمز و شهرهای زاهدان، زابل، خاش، ایرانشهر، کنارک و نیکشهر در وضعیت نارنجی و مابقی زرد هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۰خرداد۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی اطلاعات نوشت: «گلایه از نامزدهای رسمی انتخاباتی است که درباره گرانی و افزایش یارانه و ترمیم اقتصاد و روابط خارجی و بین‌المللی و مبارزه با فساد و … وعده‌ها داده و می‌دهند اما دریغ از بیان یک جمله، هر چند تبلیغاتی درباره سرعت‌ بخشیدن و سامان‌دادن بهتر در مقابله با ویروس کرونا» (۱۰ خرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰خرداد۱۴۰۰ (۳۱مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/646fdd00-cb59-4390-8fcb-5c96ca42cb0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات