728 x 90

آلگماینر: مجسمه قاسم سلیمانی ساعاتی پس از رونمایی، توسط معترضان سوزانده شد

به آتش کشیدن مجسمه جلاد مجاهدین و خلق‌های عراق و سوریه قاسم سلیمانی
به آتش کشیدن مجسمه جلاد مجاهدین و خلق‌های عراق و سوریه قاسم سلیمانی

آلگماینر روز ۱۶دیماه در گزارشی از به آتش کشیدن مجسمه دژخیم قاسم سلیمانی توسط کانون‌های شورشی قهرمان در شهرکرد در چهارشنبه شب ۱۵دیماه نوشت: مجسمه قاسم سلیمانی [سرکرده) ترور شده سپاه ضد قدس ساعاتی پس از رونمایی، توسط معترضان در شهری در ایران سوزانده شد.

آلگماینر افزود: یک مجسمه بزرگ قاسم سلیمانی - سرکرده کشته شده نیروی [تروریستی ضد]قدس که در حمله پهپادی آمریکا ترور شد - چهارشنبه شب، تنها چند ساعت پس از رونمایی از آن در شهرکرد، توسط معترضان سوزانده شد.

فعالان اپوزیسیون ایرانی در شبکه‌های اجتماعی ویدئو و تصاویر ثابتی از آتش گرفتن مجسمه را به اشتراک گذاشتند. برخی از نظر دهندگان استدلال کردند که آتش زدن آشکار نماد مهمی از شکست رژیم ایران در تحمیل سلیمانی به‌عنوان نماد وحدت ملی بود.

رسانه‌های رسمی رژیم ایران به توطئه عمیق‌تری در پشت آتش زدن مجسمه اشاره کردند. در گزارشی که خبرگزاری ایسنا منتشر کرد، نوشت: آتش زدن مجسمه را اقدامی شرم‌آور از سوی افراد ناشناس عنوان کرد: «این جنایت خائنانه مانند جنایت دیگری که در شب در فرودگاه بغداد انجام شد، در تاریکی انجام شد».

سلیمانی در ساعات اولیه ۳ژانویه ۲۰۲۰ در جریان حمله پهپادهای آمریکایی به فرودگاه بغداد، جایی که پیش از دیدار با نخست‌وزیر عراق در آنجا فرود آمده بود، کشته شد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در مورد این عملیات گفت: «وی آدم بدی بود و زمان آن فرا رسیده بود که او را حذف کنیم. وی اضافه کرد، سلیمانی به‌عنوان سرکرده نیروی قدس، جناح بین‌المللی سپاه پاسداران، مسئول کشتار و آوارگی هزاران غیرنظامی در عراق و سوریه بوده است.

مجسمهٔ بزرگ هیولای خون‌ریز قاسم سلیمانی در شهرکرد که قبل از ظهر چهارشنبه با حضور مهره‌های رژیم در یک نمایش پر دود و دم پرده‌برداری شد در ساعت ۹/۳۰ چهارشنبه شب ۱۵دیماه با درود به مردم و جوانان بپاخاسته شهرکرد در قیام ۳۰ آبان توسط کانون‌های قهرمان شورشی به آتش کشیده شد. جوانان دلاور بختیاری در قیام ۳۰ آبان که تا چند روز ادامه داشت شعار می‌دادند: «وای اگر برنو به‌دست بگیریم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bba94916-339e-40fb-aab9-eb5b65ac588b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات