728 x 90

آلمان فرآیند اعمال تحریم‌ها علیه رژیم ایران را بدلیل سرکوب تظاهرات آغاز کرد

آلنا بربوک وزیر خارجه آلمان
آلنا بربوک وزیر خارجه آلمان

سایت اشپیگل روز ۱۱مهرماه نوشت: طبق اطلاعات اشپیگل، قرار است ۱۶نفر و سازمان از رژیم ایران در فهرست تحریم‌ها قرار گیرند.

این پروژه توسط شش کشور اتحادیه اروپا آغاز شد. انتظار می‌رود وزرای خارجه اتحادیه اروپا به‌زودی درباره این طرح‌ها رأی‌گیری کنند.

دولت آلمان به همراه دولتهای فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک پیشنهاداتی را برای تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران ارائه کرده است. اشپیگل این را از محافل دیپلماتیک به‌دست آورد. بر این اساس قرار است در مجموع ۱۶نفر، سازمان و نهاد به‌دلیل سرکوب وحشیانه اعتراضات زنان در ایران مجازات شوند. اشپیگل گفت، افرادی که در فهرست قرار گرفته‌اند عمدتاً نمایندگان دستگاه سرکوب ایران هستند.

اشپیگل افزود: هدف مبتکران این است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست ۱۷ اکتبر در مورد تحریم‌های جدید تصمیم بگیرند. انتظار نمی‌رود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا مقاومت کنند. مجازاتها در چارچوب رژیم تحریم‌های حقوق‌بشر اتحادیه اروپا علیه ایران تصمیم‌گیری می‌شوند. این ابزار آخرین بار در سال ۲۰۱۹ پس از سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات در آن زمان مورد استفاده قرار گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a28c954b-8258-466a-a901-5ac57c55957c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات